Zprávy

Jak získat značkový jablečný sáček

5. září podal americký úřad pro patenty a ochranné známky (USPTO) patentovou přihlášku Applu na papírový sáček. Novinka se rychle stala důvodem k vtipkování o inovacích americké korporace, ale i Apple měl obránce.
Podle USPTO byla patentová přihláška podána 7. března 2016. Text dokumentu podrobně popisuje slavnou papírovou tašku, kterou znají zákazníci Apple Store po celém světě.
Poté, co se informace o aplikaci rozšířily online, média si okamžitě začala dělat legraci z další „inovace Applu“. Například společnost Gizmodo zveřejnila poznámku s názvem „Apple Unveils Package“.
„Netušil jsem, že papírový sáček může být tak složitý. Ale jsem jen obyčejný zemědělský dělník. Nemám dar vizionáře ze Silicon Valley, mohu jen poděkovat Applu za to, že mi otevřel oči, abych mohl vlastnit Pack.“
Sophie Kliman je redaktorkou ve společnosti Gizmodo.
Nejvíce vtipů nevzbudil patent samotný, ale jazyk, ve kterém byl napsán. Podle Sophie Kleeman z Gizmoda se balíčky nezdály tak poetické od doby American Beauty.
„K přepravě věcí se často používají balíčky. Například nákupní tašky se často používají k nošení věcí zakoupených v obchodech.“
„Obal se může skládat z nádoby a rukojetí.“
„Odborníci v oboru jistě ocení, že podrobný popis zde uvedených diagramů slouží pro účely vysvětlení a neměl by být považován za omezující.“
„Terminologii a frazeologii této specifikace by měl interpretovat zkušený člověk.“
z patentového textu Apple.
Kliman přitom mylně vnímá frázi patentu „Umělecky zdatní“ jako „Umělecky nadaní“. V technickém jazyce „umění“ znamená „oblast techniky“.
Redaktor Verge Russell Brandom se naopak postavil na stranu Applu a poznamenal, že proprietární balíček společnosti by skutečně měl být chráněn autorským právem.
„Mohl by být balíček Applu tak revoluční a rušivý, že musí být chráněn patentem? Odpověď je ano. Balíček je dobrý a zaslouží si maximální podporu.“
Russell Brandom, redaktor The Verge.
Patent podle Brandoma zmátl mnoho novinářů svou důkladností. Společnost začíná podrobně vysvětlovat samotnou podstatu balíčků a až 35. odstavcem se dostává k opravdu důležitým detailům.
Jak novinář poznamenává, Apple používá ve svých obalech asi 60 % recyklovaných produktů, což je výrazně oslabuje. Právě proto, aby se odstranila vzniklá strukturální slabina designu, musí společnost sáhnout k různým inženýrským trikům – například dodatečné kartonové vložky uvnitř.
„Apple do tohoto balíčku ve skutečnosti vložil hodně inteligence! Pracovali na něm stejní designéři, kteří vytvořili magnetické nabíjení pro MacBook a komponenty pro tenisky Nike. Apple skutečně vložil své nejlepší mysli do řešení problému „balíčku“. A výsledkem tohoto úsilí je pravděpodobně nejintuitivnější balíček, jaký kdy Apple vytvořil.“
Russell Brandom, redaktor The Verge.
Šanci udělat si legraci z Applu si však nenechal ujít ani samotný Brandom.
„Měl by být tento patent registrován? Konečné slovo nechám na USPTO. Je však důležité poznamenat, že technologie sáčků po desetiletí stagnovala, částečně kvůli našemu chybnému patentovému systému, který nedokázal ochránit výzkum a vývoj sáčků.“
Russell Brandom, redaktor The Verge.
Na základě materiálů z: tjournal

Zajímavé:
Jak zabránit tomu, aby si jablečná hudba pamatovala vaši historii vyhledávání.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button