Obsah
Loop hero – zapamatovat si znamená vrátit svět z ničeho
Rusové, jak víte, milují hrdinské překonání obtíží a triumfální vítězství. A co je nyní například v žánru „roguelite“ obtížnější, než vytvořit něco jedinečného, když vše kolem jako by už bylo vymyšleno a všichni jsou si nějak podobní resp. Hades, nebo Vazba Isaaca, nebo nejtmavší Dungeon, Rogue Legacy nebo Zadejte Gungeon? Samozřejmě je to ruské studio Čtyři čtvrtiny překonal tuto obtíž a dal nám jedinečný „bagel“ Smyčka hrdina, která okamžitě vzala Steam útokem.
Pamatuj si všechno
Jedinečnost je cítit už v zápletce. V Smyčka hrdina není potřeba svět zachraňovat, ale pamatovat si ho, aby útržky paměti minulosti nezmizely v nevyhnutelném víru entropie. Svět již zahynul, a to z vůle svého vlastního stvořitele. Ale byl tu hrdina, který se s tím nechce smířit. A teď bojuje, aby si vzpomněl a snad dal přece jen šanci míru.
Pixelart je zde velmi pěkný.
Tomu se snaží zabránit přisluhovači Všemohoucího, mezi nimiž je lich jako ztělesnění Smrti, zbožná jeptiška jako ztělesnění Víry v Boha a správnosti jakéhokoli jeho jednání, Lovec s černými dírami na vodítku jako ztělesnění nevyhnutelnosti trestu. Ano, ano, jeho psi jsou černé díry, jejichž každý útok pohltí hvězdy. A hrdina s nimi vede dobře napsané dialogy plné metafyziky. V tom všem lze v duchu cítit znaky filozofické fikce Michael Moorcock (Michael Moorcock) – od scénáristy Smyčka hrdina talent určitě má.
Všichni šéfové ujišťují, že se brzy znovuzrodí a vrátí se.
Uzavření kruhu
Nezvyklá je i samotná hratelnost. Náš hrdina se pohybuje v černém chaosu prostoru, který zůstal na místě ztraceného světa, a pohybuje se ve věčném kruhu. Z chaosu se pravidelně rodí příšery, které po jejich porážce shazují vybavení i vzpomínky – o háji, louce, houští, o horách a řekách, zříceninách a hřbitovech, o vesnici nebo upířím hradu, a tak dále. Tyto vzpomínky jsou prezentovány ve formě map, které můžeme volně umístit podél cesty hrdiny.
Všechny mapy jsou opatřeny zajímavými a někdy i vtipnými popisy v místní encyklopedii.
Čím více umístěno, tím je mapa kompletnější a setkání s bossem kapituly blíž. Zdálo by se jednodušší tento okamžik co nejvíce oddálit, aby hrdina zesílil a připravil se na těžkou bitvu.
Jen první boss se ukázal být docela snadný.
Ale za prvé, hraní karet a procházení stejným hájem nebo ruinami přináší zdroje potřebné pro stavbu (o tom později). Za druhé, mnoho z nich zlepšuje výkon postavy. Například hory a skály zvyšují jeho zdraví a houštiny a lesy zvyšují rychlost útoku.
Zároveň je třeba vzít v úvahu i jejich kombinace. Stejné skály a hory, pokud jsou umístěny poblíž, dávají ještě více zdraví. A pokud jich v okolí nasbíráte hodně najednou, získáte horský vrchol, který vám okamžitě přinese spoustu zdrojů a skvělého vybavení. Obyčejné louky, pokud jsou umístěny vedle hor, se promění v rozkvetlé a léčí hrdinu ještě účinněji. A účinky jakékoli mapy krajiny umístěné v blízkosti řeky se zdvojnásobí.
Mapa je téměř postavená – počkejte na šéfa.
Existuje mnoho kombinací – a někdy jsou docela zajímavé. Pokud vedle chrámu blesků položíte běžnou kartu lesa, promění se v ohořelý les a poskytne další bonus – magické poškození. A pokud se upíří sídlo nachází vedle obyčejné vesnice, pak ghúlové sežerou rolníky, vesnice bude zničena a už nebude hrdinu léčit, ale vytvoří ghúly jednou v kruhu. Ale po několika kruzích, pokud jsme porazili upíry, vesnice poskytne obzvláště užitečnou podporu.
Když už není místo pro karty v ruce, ty přebytečné jsou odhozeny a zpracovány na zdroje.
Mrkev a hůl
Obecně platí, že v Smyčka hrdina Aktivně se využívá princip brzd a protivah. V háji, který přináší zdroje, se zároveň rodí nebezpečné krysaříka a horský vrchol sestavený ze skal rodí harpyje. Každé dvě vesnice založí tábor banditů a v pšeničných polích se objeví agresivní strašáci, kteří zesilují léčivé účinky vesnic. Na každých deset hor a skal se objeví tábor velmi nebezpečných skřetů. Pokud postavíte základnu, pošle k hrdinovi pomocníka, ale ten si vezme „výbavu“ obdrženou v bitvě. A tak dále.
Existují však karty, které poskytují ryze pozitivní efekty nebo pouze škodí. A tak by se zdálo, proč stavět upíří sídlo nebo pavoučí doupě, když rodí monstra? To je však nutné, aby hrdina získal skvělé věci v bitvách se silnými nepřáteli, rychleji upgradoval a naučil se dovednosti. I když je nemusíte umisťovat, právě to je na hře dobré, že si každý vybírá své vlastní karty a vytváří si vlastní taktiku.
Silniční lucerna snižuje maximální počet monster v sousedních buňkách.
Konstrukce vítězství
Kdykoli můžete přerušit průchod (expedici) a vrátit se do tábora, ale takto ušetříte pouze 60% zdrojů. Pokud hrdina zemře v bitvě, ztratíte 70 % svého příjmu. A teprve když porazíte bosse, vezmete si vše s sebou a navíc získáte právo vybrat si globální bonus.
V táboře komunikujeme s několika přeživšími, vybíráme a zamícháváme balíček paměťových karet, které se objeví při příštím výletu. Ale hlavně tam začíná právě ta konstrukční část, o které jsem psal výše.
Mezi přeživšími jsou různí specialisté.
Za zdroje shromážděné během expedic můžeme volně stavět různé budovy. Farmy jsou potřeba pro přeživší – poskytují další zdroje po dokončení expedice. Výkopy zvyšují hrdinovu touhu po vítězství, zvláště pokud obyvatelům dáte nábytek, šperky nebo jídlo nalezené během výprav. Strážní věže postavené v táboře vám umožní přijímat pomoc střelců z kuší na cely sousedící s ohněm (průchodem ohněm začíná nový kruh na mapě a uzdravuje hrdinu). Vojenský tábor zvyšuje naši sílu.
Editor balíčku je zde docela pohodlný.
Mnoho budov otevírá nové možnosti a mapy. Například kovárna poskytuje přístup k craftingu a bez tělocvičny se dovednosti během expedice nenaučíte. Krypta postavená vedle hřbitova odemkne třídu nekromantů a také zlatou kartu „Rodinná krypta“, která vám umožní vzkřísit hrdinu jednou za výlet. Mimochodem, pokud vylepšíme hřbitov (téměř všechny budovy je povoleno upgradovat), tak se nám zpřístupní i vzkříšení během výprav. Třída „Rogue“ se ale otevře až po vybudování doupěte, které se staví jen u polní kuchyně.
Přehledná je i nabídka stavby.
Zůstali jen tři
Když už jsme u tříd. Zpočátku můžete hrát pouze za válečníka a poté se otevřou další dva z výše uvedených, tedy nekromant a rogue. Válečník zvyšuje zdraví rychleji než kdokoli jiný a spoléhá na silné útoky. Nekromancer vyvolává kostlivce a má energetický štít. Tulák po bitvě zřídka dostává vybavení – místo toho hromadí zdroj, za který, když projde kolem ohně, okamžitě dostane spoustu užitečných věcí.
Rozdíly jsou také v tom, jaké vybavení a jaké třídy slotů mohou nést. Tulák například bojuje dvěma čepelemi najednou a nepoužívá štít, zatímco nekromancer miluje kouzelné šperky a knihy.
Před zahájením expedice si můžete vybrat, za koho budete hrát.
Hledání záporů
Někteří to říkají Smyčka hrdina – jedná se o tzv. idle game, tedy hru, kterou můžete hrát, zatímco popíjíte čaj a rozptylujete se něčím jiným. Ale to není pravda. Ano, v bitvách neovládáme hrdinu – útočí a vyvolává sám sebe a my ovlivňujeme, jak jsme ho napumpovali a oblékli. Ale za prvé, přímo během bitvy máme stále možnost měnit jeho vybavení. A za druhé, nové karty a vybavení neustále vypadávají – musíte to sledovat a správně reagovat, takže je lepší nenechat se rozptylovat.
Truhly s vybavením budou muset být nejprve poraženy.
Osobně jsem zaznamenal určitou nevyváženost mezi třídami. Zdá se, že nekromancer je silnější než ostatní – každopádně právě s ním jsem nejčastěji vyváděl bosse. Neobviňoval bych ale, že po určitém počtu hodin se vše začne opakovat a nudit a hra už nás nemá čím překvapit. Za prvé, jednotvárnost a mletí jsou k bagetám neodmyslitelné. Za druhé, ani v poslední kapitole a posledním bossovi jsem neměl čas otevřít všechny karty a postavit všechny domy. A pokud se vám to, co se děje, zdá příliš pomalé, můžete zvýšit rychlost kola.
Takto vybíráme a porovnáváme vybavení přímo v bitvě.
autoři Smyčka hrdina se podařilo vytvořit mimořádně originální projekt na průsečíku bagelu, sběratelské karetní hry a strategie. A i když po nějaké době hra začne nudit, předtím budete mít čas získat spoustu pozitivních emocí. A v každém případě budete hrdí na malý ruský tým, který způsobil na Steamu velký rozruch.
výhody: původní prostředí a děj; vynikající dialogy a popisy; patřičná ironie; originální koncept; nejvyšší úroveň „lepivosti“; pěkný pixel art; nostalgická hudba z dob prvních počítačů a konzolí.
nevýhody: určitá nerovnováha mezi třídami; Ne každému se bude líbit zkoušení a broušení.