Novinky

Loop hero – zapamatovat si znamená vrátit svět z ničeho

Rusové, jak víte, milují hrdinské překonání obtíží a triumfální vítězství. A co je nyní například v žánru „roguelite“ obtížnější, než vytvořit něco jedinečného, ​​když vše kolem jako by už bylo vymyšleno a všichni jsou si nějak podobní resp. Hades, nebo Vazba Isaaca, nebo nejtmavší Dungeon, Rogue Legacy nebo Zadejte Gungeon? Samozřejmě je to ruské studio Čtyři čtvrtiny překonal tuto obtíž a dal nám jedinečný „bagel“ Smyčka hrdina, která okamžitě vzala Steam útokem.

Pamatuj si všechno

Jedinečnost je cítit už v zápletce. V Smyčka hrdina není potřeba svět zachraňovat, ale pamatovat si ho, aby útržky paměti minulosti nezmizely v nevyhnutelném víru entropie. Svět již zahynul, a to z vůle svého vlastního stvořitele. Ale byl tu hrdina, který se s tím nechce smířit. A teď bojuje, aby si vzpomněl a snad dal přece jen šanci míru.

Pixelart je zde velmi pěkný.

Pixelart je zde velmi pěkný.

Tomu se snaží zabránit přisluhovači Všemohoucího, mezi nimiž je lich jako ztělesnění Smrti, zbožná jeptiška jako ztělesnění Víry v Boha a správnosti jakéhokoli jeho jednání, Lovec s černými dírami na vodítku jako ztělesnění nevyhnutelnosti trestu. Ano, ano, jeho psi jsou černé díry, jejichž každý útok pohltí hvězdy. A hrdina s nimi vede dobře napsané dialogy plné metafyziky. V tom všem lze v duchu cítit znaky filozofické fikce Michael Moorcock (Michael Moorcock) – od scénáristy Smyčka hrdina talent určitě má.

Všichni šéfové ujišťují, že se brzy znovuzrodí a vrátí se.

Všichni šéfové ujišťují, že se brzy znovuzrodí a vrátí se.

Zajímavé:
Proč se na Apple Watch nezobrazují fotografie.

Uzavření kruhu

Nezvyklá je i samotná hratelnost. Náš hrdina se pohybuje v černém chaosu prostoru, který zůstal na místě ztraceného světa, a pohybuje se ve věčném kruhu. Z chaosu se pravidelně rodí příšery, které po jejich porážce shazují vybavení i vzpomínky – o háji, louce, houští, o horách a řekách, zříceninách a hřbitovech, o vesnici nebo upířím hradu, a tak dále. Tyto vzpomínky jsou prezentovány ve formě map, které můžeme volně umístit podél cesty hrdiny.

Všechny mapy jsou opatřeny zajímavými a někdy i vtipnými popisy v místní encyklopedii.

Všechny mapy jsou opatřeny zajímavými a někdy i vtipnými popisy v místní encyklopedii.

Čím více umístěno, tím je mapa kompletnější a setkání s bossem kapituly blíž. Zdálo by se jednodušší tento okamžik co nejvíce oddálit, aby hrdina zesílil a připravil se na těžkou bitvu.

Jen první boss se ukázal být docela snadný.

Ale za prvé, hraní karet a procházení stejným hájem nebo ruinami přináší zdroje potřebné pro stavbu (o tom později). Za druhé, mnoho z nich zlepšuje výkon postavy. Například hory a skály zvyšují jeho zdraví a houštiny a lesy zvyšují rychlost útoku.
Zároveň je třeba vzít v úvahu i jejich kombinace. Stejné skály a hory, pokud jsou umístěny poblíž, dávají ještě více zdraví. A pokud jich v okolí nasbíráte hodně najednou, získáte horský vrchol, který vám okamžitě přinese spoustu zdrojů a skvělého vybavení. Obyčejné louky, pokud jsou umístěny vedle hor, se promění v rozkvetlé a léčí hrdinu ještě účinněji. A účinky jakékoli mapy krajiny umístěné v blízkosti řeky se zdvojnásobí.

Mapa je téměř postavená - počkejte na šéfa.

Mapa je téměř postavená – počkejte na šéfa.

Existuje mnoho kombinací – a někdy jsou docela zajímavé. Pokud vedle chrámu blesků položíte běžnou kartu lesa, promění se v ohořelý les a poskytne další bonus – magické poškození. A pokud se upíří sídlo nachází vedle obyčejné vesnice, pak ghúlové sežerou rolníky, vesnice bude zničena a už nebude hrdinu léčit, ale vytvoří ghúly jednou v kruhu. Ale po několika kruzích, pokud jsme porazili upíry, vesnice poskytne obzvláště užitečnou podporu.

Zajímavé:
Jak připojit jablečné hodinky k počítači.

Když už není místo pro karty v ruce, ty přebytečné jsou odhozeny a zpracovány na zdroje.

Když už není místo pro karty v ruce, ty přebytečné jsou odhozeny a zpracovány na zdroje.

Mrkev a hůl

Obecně platí, že v Smyčka hrdina Aktivně se využívá princip brzd a protivah. V háji, který přináší zdroje, se zároveň rodí nebezpečné krysaříka a horský vrchol sestavený ze skal rodí harpyje. Každé dvě vesnice založí tábor banditů a v pšeničných polích se objeví agresivní strašáci, kteří zesilují léčivé účinky vesnic. Na každých deset hor a skal se objeví tábor velmi nebezpečných skřetů. Pokud postavíte základnu, pošle k hrdinovi pomocníka, ale ten si vezme „výbavu“ obdrženou v bitvě. A tak dále.
Existují však karty, které poskytují ryze pozitivní efekty nebo pouze škodí. A tak by se zdálo, proč stavět upíří sídlo nebo pavoučí doupě, když rodí monstra? To je však nutné, aby hrdina získal skvělé věci v bitvách se silnými nepřáteli, rychleji upgradoval a naučil se dovednosti. I když je nemusíte umisťovat, právě to je na hře dobré, že si každý vybírá své vlastní karty a vytváří si vlastní taktiku.

Silniční lucerna snižuje maximální počet monster v sousedních buňkách.

Silniční lucerna snižuje maximální počet monster v sousedních buňkách.

Konstrukce vítězství

Kdykoli můžete přerušit průchod (expedici) a vrátit se do tábora, ale takto ušetříte pouze 60% zdrojů. Pokud hrdina zemře v bitvě, ztratíte 70 % svého příjmu. A teprve když porazíte bosse, vezmete si vše s sebou a navíc získáte právo vybrat si globální bonus.

V táboře komunikujeme s několika přeživšími, vybíráme a zamícháváme balíček paměťových karet, které se objeví při příštím výletu. Ale hlavně tam začíná právě ta konstrukční část, o které jsem psal výše.

Mezi přeživšími jsou různí specialisté.

Mezi přeživšími jsou různí specialisté.

Za zdroje shromážděné během expedic můžeme volně stavět různé budovy. Farmy jsou potřeba pro přeživší – poskytují další zdroje po dokončení expedice. Výkopy zvyšují hrdinovu touhu po vítězství, zvláště pokud obyvatelům dáte nábytek, šperky nebo jídlo nalezené během výprav. Strážní věže postavené v táboře vám umožní přijímat pomoc střelců z kuší na cely sousedící s ohněm (průchodem ohněm začíná nový kruh na mapě a uzdravuje hrdinu). Vojenský tábor zvyšuje naši sílu.

Zajímavé:
Jak nastavit Apple TV z počítače.

Editor balíčku je zde docela pohodlný.

Editor balíčku je zde docela pohodlný.

Mnoho budov otevírá nové možnosti a mapy. Například kovárna poskytuje přístup k craftingu a bez tělocvičny se dovednosti během expedice nenaučíte. Krypta postavená vedle hřbitova odemkne třídu nekromantů a také zlatou kartu „Rodinná krypta“, která vám umožní vzkřísit hrdinu jednou za výlet. Mimochodem, pokud vylepšíme hřbitov (téměř všechny budovy je povoleno upgradovat), tak se nám zpřístupní i vzkříšení během výprav. Třída „Rogue“ se ale otevře až po vybudování doupěte, které se staví jen u polní kuchyně.

Přehledná je i nabídka stavby.

Přehledná je i nabídka stavby.

Zůstali jen tři

Když už jsme u tříd. Zpočátku můžete hrát pouze za válečníka a poté se otevřou další dva z výše uvedených, tedy nekromant a rogue. Válečník zvyšuje zdraví rychleji než kdokoli jiný a spoléhá na silné útoky. Nekromancer vyvolává kostlivce a má energetický štít. Tulák po bitvě zřídka dostává vybavení – místo toho hromadí zdroj, za který, když projde kolem ohně, okamžitě dostane spoustu užitečných věcí.
Rozdíly jsou také v tom, jaké vybavení a jaké třídy slotů mohou nést. Tulák například bojuje dvěma čepelemi najednou a nepoužívá štít, zatímco nekromancer miluje kouzelné šperky a knihy.

Před zahájením expedice si můžete vybrat, za koho budete hrát.

Před zahájením expedice si můžete vybrat, za koho budete hrát.

Hledání záporů

Někteří to říkají Smyčka hrdina – jedná se o tzv. idle game, tedy hru, kterou můžete hrát, zatímco popíjíte čaj a rozptylujete se něčím jiným. Ale to není pravda. Ano, v bitvách neovládáme hrdinu – útočí a vyvolává sám sebe a my ovlivňujeme, jak jsme ho napumpovali a oblékli. Ale za prvé, přímo během bitvy máme stále možnost měnit jeho vybavení. A za druhé, nové karty a vybavení neustále vypadávají – musíte to sledovat a správně reagovat, takže je lepší nenechat se rozptylovat.

Zajímavé:
Proč Mickey Mouse neříká čas na jablečných hodinkách.

Truhly s vybavením budou muset být nejprve poraženy.

Truhly s vybavením budou muset být nejprve poraženy.

Osobně jsem zaznamenal určitou nevyváženost mezi třídami. Zdá se, že nekromancer je silnější než ostatní – každopádně právě s ním jsem nejčastěji vyváděl bosse. Neobviňoval bych ale, že po určitém počtu hodin se vše začne opakovat a nudit a hra už nás nemá čím překvapit. Za prvé, jednotvárnost a mletí jsou k bagetám neodmyslitelné. Za druhé, ani v poslední kapitole a posledním bossovi jsem neměl čas otevřít všechny karty a postavit všechny domy. A pokud se vám to, co se děje, zdá příliš pomalé, můžete zvýšit rychlost kola.

Takto vybíráme a porovnáváme vybavení přímo v bitvě.

autoři Smyčka hrdina se podařilo vytvořit mimořádně originální projekt na průsečíku bagelu, sběratelské karetní hry a strategie. A i když po nějaké době hra začne nudit, předtím budete mít čas získat spoustu pozitivních emocí. A v každém případě budete hrdí na malý ruský tým, který způsobil na Steamu velký rozruch.
výhody: původní prostředí a děj; vynikající dialogy a popisy; patřičná ironie; originální koncept; nejvyšší úroveň „lepivosti“; pěkný pixel art; nostalgická hudba z dob prvních počítačů a konzolí.
nevýhody: určitá nerovnováha mezi třídami; Ne každému se bude líbit zkoušení a broušení.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button