Novinky

Jak vás může arkit učinit neviditelným

Apple sice oficiálně a přímo existenci brýlí pro rozšířenou realitu nepotvrdil. Ale nejjasnější známkou toho, že se AR bere vážně, mezi milionem fám, je pokrok ARKitu, nástroje pro vývoj aplikací AR pro iOS, který existuje od roku 2017.

Spolu s iOS 16 vyjde na podzim ARKit 6 V očekávání potenciálního vydání brýlí bude zajímavé především zjistit, jaké příležitosti přinese aktualizace nejpokročilejšího řešení pro tvorbu softwaru pro rozšířenou realitu na světovém trhu. poskytnout.

Zachycování pohybu

ARKit obsahuje funkci Motion Capture, která sleduje osoby ve videu a poskytuje vývojářům kosterní odhad polohy hlavy a končetin osoby. To umožňuje pokládání digitálních objektů na lidi nebo jejich přemísťování vzhledem k lidem, včetně okluze – umísťování obsahu, který je zakrytý lidmi pro realističtější integraci do scén.

Funkce obdrží řadu aktualizací v ARKit 6, včetně vylepšeného 2D sledování kostry, které nyní rozumí umístění levého a pravého ucha. To je užitečné pro obličejové filtry, zkoušení brýlí, šperků a podobně.

U 3D koster, které poskytují odhad pozice na základě hloubky, Apple slibuje lepší sledování s menším chvěním, větší časovou konzistenci a spolehlivost v případech, kdy je uživatel zakrytý okrajem fotoaparátu nebo jinými předměty. Upozorňujeme, že některá z těchto vylepšení jsou dostupná pouze na zařízeních iPhone 12 a novějších.

Fotoaparát

ARKit 6 vám dává větší kontrolu nad možnostmi sledování vaší kamery. Slibují kvalitu 4K HDR.

Vývojáři budou mít přístup ke vstupním záznamům v reálném čase v rozlišení až 4K při 30 snímcích za sekundu na iPhone 11 a novějších a iPad Pro s M1. Předchozí režim s nižším rozlišením a vyšší snímkovou frekvencí 60 snímků za sekundu zůstává k dispozici. Režim 4K může být lepší pro aplikace zaměřené na video (jako je produkce VR), zatímco režim s nižším rozlišením a 60 snímky může být lepší pro aplikace, které těží z odezvy, jako jsou hry.

Zajímavé:
Jak se okamžitě přihlásit k odběru roku jablečné hudby.

Podobně jako u vyšších rozlišení videa v aplikacích pro rozšířenou realitu mohou nyní vývojáři pořizovat fotografie v plném rozlišení, i když aplikace aktivně používá fotoaparát. To znamená, že mohou extrahovat 12MP obrázek (alespoň na iPhone 13) a uložit nebo použít jinde. To je užitečné pro aplikace, kde je fotografování součástí zážitku. Například při focení podle návodu k následné transformaci objektů v záběru do 3D modelů pomocí fotogrammetrie.

Vývojáři mohou také upravit vyvážení bílé, jas a zaostření a číst EXIF ​​​​data z každého příchozího snímku.

Geoprostorové reference

ARKit obsahuje Location Anchors, které poskytují sledování pro navigaci po ulicích v rozšířené realitě. Funguje zatím jen v několika městech, ale Apple slibuje expanzi do nových, včetně Vancouveru, Toronta a Montrealu v Kanadě, Fukuoky, Hirošimy, Ósaky, Kjóta, Nagoje, Yokohamy a Tokia v Japonsku a Singapuru. Další bude Auckland na Novém Zélandu, Tel Aviv v Izraeli a Paříž ve Francii.

Ploché patentky

Plane Anchors je nástroj pro sledování rovinných objektů, jako jsou stoly, podlahy a stěny. Před ARKit 6 byl zdroj aktualizován, když byla detekována větší část letadla (například při pohybu zařízení, aby se odkrylo více ze stolu, než předtím viděla kamera). Pokud byl zdroj po prvním umístění otočen, může být obtížné udržet digitální objekty naplocho. V ARKitu 6 zůstává rotace zdroje statická bez ohledu na to, jak se tvar roviny během relace mění.

Více o nové sadě nástrojů a iOS 6 obecně se můžete dozvědět v prezentaci „Objevte ARKit 6“ z WWDC 2022.

Nenechte si ujít nejdůležitější novinky o rozšířené a virtuální realitě – přihlaste se k odběru Holographics in Telegram, VC и X!

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button