NovinkyZprávy

Jak iOS 14 vylepšuje aplikace Google

Zde je zvrat: Téměř všechny aplikace Google pro iOS jsou lepší než ty pro Android

Vždy jsem měl pocit, že Google jasně vnímá uživatele Androidu jako nesubjektivní. Proto si dovoluje nejen neposlouchat jejich názor, ale dokonce zanedbávat jejich bezpečnost. Ostatně, pokud si vzpomínáte, letos, když Apple zakázal vývojářům špehovat uživatele bez jejich vědomí, Google odstranil sledovací nástroj ze všech svých aplikací pro iOS, ale nenapadlo udělat totéž pro Android. Prostě vyhledávací gigant vnímal iOS jako výkladní skříň, kde se musíte chovat elegantněji než doma. S tím zřejmě souvisí i širší nabídka funkcí, které Google v aplikacích na konkurenční platformě nabízí.

Zde je zvrat: Téměř všechny aplikace Google pro iOS jsou lepší než aplikace pro Android. Z nějakého důvodu jsou aplikace Google pro iOS vždy lepší než pro Android. Fotografie.

Aplikace Google pro iOS jsou vždy lepší než aplikace pro Android

Uživatelé jedné platformy obvykle věnují malou pozornost tomu, jak funguje software na druhé, ale bylo prostě nemožné nevšimnout si tak zjevných rozdílů v implementaci aplikací Google pro iOS a Android. Stačí porovnat klíčové vlastnosti.

Porovnání aplikací pro iOS a Android

Google Chrome

Porovnání aplikací pro iOS a Android. Chrome pro iOS lze chránit otiskem prstu, pro Android tomu tak není. Fotografie.

Chrome pro iOS lze chránit otisky prstů, ale ne pro Android

Uznávám, že existují i ​​jiné rozdíly, ale osobně mě zaujaly minimálně tři rozdíly mezi Google Chrome pro iOS a jeho verzí pro Android:

  • Za prvé, když poprvé vyšel iOS 14, Google vydal aktualizaci Chrome se skvělými a pohodlnými widgety, zatímco pro Android nic takového prostě neexistovalo. Widgety se na Android dostaly až o šest měsíců později.
  • Za druhé, Chrome na iOS má pro čtení režim „Uložit“, kdy je materiál uložen v čisté podobě bez zbytečných vizuálních prvků. To je v podstatě stejné jako režim čtení v Safari, ale pro zpožděné prohlížení. Na Androidu nic takového není.
  • Zatřetí, Google nedávno přidal mechanismus na ochranu inkognito karet pomocí otisku prstu nebo obličeje v Chrome pro iOS. Uživatelé nyní mohou používat Touch ID nebo Face ID k odemykání běžeckých karet. Ale na Androidu – ne.
Zajímavé:
Proč Apple zruší autorizaci.

Google

V aplikaci Google je znatelně méně rozdílů, přesto se mi verze pro iOS líbí více, protože nabízí gesta, která na Androidu nejsou k dispozici. Například v aplikaci pro iOS můžete rychle přepínat mezi režimem běžného vyhledávání a režimem inkognito. Stačí přejet prstem do strany po ikoně profilu.

Porovnání aplikací pro iOS a Android. Karty v aplikaci Google pro Android? Ne, neslyšeli jsme. Fotografie.

Karty v aplikaci Google pro Android? Ne, neslyšeli jsme

A co karty? Aplikace Google pro iOS má pohodlné tlačítko pro přepínání mezi kartami, zatímco na Androidu z nějakého důvodu neexistuje. V důsledku toho je použití jednoduše nemožné. O funkci blokování karet pomocí Touch ID nebo Face ID, které se otevírají v režimu inkognito, ani nemluvím.

Obecně, pokud budete pozorní, všimnete si, že aplikace pro Android jsou v zásadě velmi špatně přátelské s gesty. I přes přítomnost systémových gest pro ovládání rozhraní aplikace gesta využívají minimálně. Buď tomu samotný systém neprospívá, nebo jsou vývojáři prostě příliš líní se s jejich implementací trápit.

Rozdíly mezi aplikacemi Google pro iOS a Android

Gboard

Rozdíly mezi aplikacemi Google pro iOS a Android. Gboard na iOS podporuje volací nálepky s tečkami, ale na Androidu ne. Fotografie.

Gboard na iOS podporuje nálepky pro volání s tečkami, ale ne na Androidu

Abych byl upřímný, na iOS není téměř potřeba klávesnice třetích stran. Google se však ohýbá dozadu, aby se Gboard stal mezi uživateli iPhonů populárnější. Proto jim nabídla rozsáhlé nástroje pro přizpůsobení vnějšího designu klávesnice.

Ve verzi Gboard pro iOS si můžete přizpůsobit barvu kláves, animaci a průhlednost, což vám umožní vážně diverzifikovat design klávesnice. Nejúžasnější ale je, že Gboard má schopnost rychle vyvolat nálepky. Stačí dát tečku a napsat název nálepky bez mezery a objeví se nad klávesnicí.

Google Drive

Rozdíly mezi aplikacemi Google pro iOS a Android. Disk Google na iOS může být chráněn biometrickými údaji. Fotografie.

Disk Google na iOS může být chráněn biometrickými údaji

Zajímavé:
Jak zvýšit provozní dobu Apple Watch 3.

Nikdy jsem nepochopil, proč se Google nesnaží chránit uživatelská data na Androidu. Společnost například vždy ignorovala biometrický bezpečnostní prvek jednotlivých aplikací. Ale pokud se bez toho dalo obejít ve Fotkách Google, Mapách Google nebo Google Chrome, tak na Disku Google už to nejde.

Jak Fotky Google fungují. Zajímavé podrobnosti o nejlepší službě Google

O to větší překvapení pro mě bylo, když Google přidal biometrickou ochranu na Disk Google pro iOS, aniž by totéž udělal pro cloudové úložiště pro Android. O co tady jde, netroufám si odpovědět. Faktem ale je, že cloudová aplikace pro iOS je chráněna lépe než pro Android. Ale co tam je – alespoň je to jednoduše chráněné.

Fotky Google

Rozdíly mezi aplikacemi Google pro iOS a Android. Aplikace Fotky Google pro iOS je také lépe navržena než verze pro Android. Fotografie.

Aplikace Fotky Google pro iOS je také lepší než verze pro Android

Aplikace Fotky Google je možná jediná aplikace Google, ke které mám nejmenší stížnosti. Mezi verzemi pro iOS a Android však stále existují rozdíly. Nejsou tak kritické jako u jiných aplikací a jsou spíše kosmetického typu, ale to nevyvrací skutečnost, že existují.

Mluvím zaprvé o možnosti změnit čas pořízení fotografie, která je dostupná v iOS aplikaci, a zadruhé o animacích ve feedu. Na Androidu jsou animace při prohlížení ve feedu statické, nepohybují se, ale na iOS vidíte jejich obsah v pohybu. Zdá se, že jsou to maličkosti, ale do značné míry určují naši uživatelskou zkušenost.

Zanechat komentář k Telegramu. Podělte se o svůj názor v chatu čtenářů Androidinsider.ru

  • iOS nebo Android
  • Operační systém iOS
  • Aplikace pro Android

Naše sociální sítě

Zprávy, články a oznámení o publikacích

Jak iOS 14 vylepšuje aplikace Google

Minulý rok Apple oznámil přísnější pravidla pro vývojáře, jejichž aplikace sledují aktivitu uživatelů, aby mohly zobrazovat relevantní reklamy. Aby byla zajištěna bezpečnost svých zákazníků, společnost se rozhodla vyžadovat od vývojářů, aby požádali uživatele o povolení ke sledování. Ne každému se to líbilo dokonce Facebook začal obtěžovat Apple prostřednictvím médií a vyzýval jej, aby odmítl zavést nová pravidla, protože by mohla poškodit malé podniky. Cupertino však neuposlechlo požadavky vedení sociální sítě a přesto jednalo po svém. Jak nyní vidíte, nebylo to marné.

Zajímavé:
Proč obrazovka iPhone zežloutne a jak to opravit.

Jak iOS 14 vylepšuje aplikace Google. Google díky Applu mění svůj přístup k reklamě. Fotografie.

Google díky Applu mění svůj přístup k reklamě

IDFA (identifikátor reklamy) je jedinečné číslo, které je přiřazeno každému zařízení s přístupem k internetu. Jsou k němu připojeny všechny informace o akcích uživatele na internetu, v důsledku čehož se vytvoří virtuální portrét, který je následně použit ke generování relevantní reklamy, která odpovídá jeho osobním preferencím.

Jak postupovat v aplikacích

Jak postupovat v aplikacích. Google se stydí žádat o povolení ke sledování, a tak bylo rozhodnuto jej opustit. Fotografie.

Google se stydí žádat o povolení ke sledování, a tak bylo rozhodnuto jej opustit

Google, který téměř měsíc pomalu aktualizuje své aplikace, konečně oznámil, že tak učiní, ale IDFA již používat nebude. Společnost toto rozhodnutí učinila proto, aby nežádala uživatele o povolení ke sledování.

Vedení Googlu nezacházelo do podrobností, ale už teď je jasné, že se společnost nechce označit za špiona a sběratele důvěrných uživatelských dat. Navíc není vůbec nutné odmítat reklamu. Stačí jen provést určité úpravy v pořadí interakce s aplikacemi.

Aplikace Google pro iOS budou nyní místo IDFA používat SKAdNetwork. Jedná se o rámec, který reklamní sítě používají k zaznamenávání návštěvnosti, analýze počtu stažení, aktivací, času stráveného v aplikaci atd. Obecně je to podobné IDFA, ale bezpečnější, protože shromažďuje mnohem méně dat.

SKAdNetwork umožňuje pouze měřit konverze (instalace a zapojení) aplikací a probíhajících reklamních kampaní bez shromažďování citlivých dat. To znamená, že reklamní koncept SKAdNetwork v zásadě nepočítá s používáním virtuálních portrétů a zvyšováním relevance reklamy na jejich úkor. To umožňuje uživatelům zůstat v anonymitě a přitom inzerentům poskytnout představu o tom, jak efektivní jsou jejich reklamy.

Jak se změní reklama na iOS

Jak se změní reklama na iOS. Apple dbá na bezpečnost uživatelů, i když to někdy jde proti náladě trhu. Fotografie.

Apple dbá na bezpečnost uživatelů, i když to někdy jde proti náladě trhu

Apple používá SKAdNetwork od roku 2018, ale Google s jeho účinností stále není příliš spokojen. Vyhledávací gigant proto slibuje spolupráci s Applem na vylepšení frameworku a zvýšení jeho užitečnosti pro inzerenty a reklamní sítě.

Spolupracujeme s průmyslem, abychom společnosti Apple poskytli zpětnou vazbu o tom, jak lze SKAdNetwork dále vylepšit, aby inzerenti mohli efektivněji měřit výsledky svých kampaní v systému iOS 14. Ve společnosti Google však vždy klademe na první místo soukromí našich uživatelů. Transparentnost a svoboda volby tvoří základ našeho závazku vůči uživatelům a naše reklamní aktivity nejsou výjimkou, uvedl Google.

Ano, kolik je možné? Apple zaplatí dalších 73 milionů dolarů za zpomalení iPhonu

Zajímavé:
Jak najít auto na mapě pomocí siri a iPhone.

Celkově je závazek Applu k ochraně soukromí uživatelů úctyhodný a fakt, že Google musel změnit svůj reklamní model, i když zatím jen na iOS, je určitě pozitivní trend. Další věc je, že brzy můžeme očekávat pokles relevance reklamy.

To znamená, že samotné reklamy a bannery se před námi objeví, ale už nebudou vyhovovat našim potřebám a preferencím tak jako dříve. Podle mého názoru to není příliš pohodlné, i když je to bezpečnější. Pokud jsem totiž nucen sledovat reklamu, chci se podívat na to, co potřebuji, a ne na to, co bych si nikdy nekoupil. Dilema.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button