jablkoNewsNovinkyZprávy

Kdo si kupuje vlajkové telefony Apple

Prodej vlajkových lodí smartphonů od společností Apple a Samsung v Rusku klesl na úroveň roku 2013

Prodej smartphonů značky A, tedy nejdražších zařízení od Applu a Samsungu, v jednotkovém vyjádření klesl na 25 % z celkového trhu, uvedl pro Vedomosti zástupce M.Video-Eldorado. Například v roce 2021 dosáhly prodeje vlajkových zařízení těchto značek z hlediska peněz 70 %, jak zhodnotil Tagir Kalimullin, viceprezident M.Video-Eldorado, na konferenci Vedomosti „Russian Electronics“.

M.Video-Eldorado nezahrnuje vlajkové lodě čínských výrobců smartphonů v segmentu značky A, zdůraznil zástupce sítě. A pokud v jednotkách tvoří prodeje Applu a Samsungu pouhou čtvrtinu všech prodejů smartphonů, pak v přepočtu na peníze zabírají zhruba 50 % celého trhu smartphonů. To je srovnatelné se stavem trhu v roce 2013, poznamenal partner: poté prodeje drahých smartphonů trvale převyšovaly tyto ukazatele, pokud jde o podíl na trhu.

„Podle našich odhadů podíl A-značek v kategorii smartphonů klesá a aktuálně v peněžním vyjádření je 40–50 %, což je historické minimum,“ poznamenal zástupce sítě. V jednotkách prodej A-značek zabírá v průměru 25 % trhu, dodal. „Na začátku loňského roku a po celý rok 2021 na vrcholu jejich podíl přesáhl 70 %. V jednotkových prodejích dosahoval podíl A-brand dříve 30–40 %,“ zdůraznil zástupce M.Video-Eldorado.

V prvním čtvrtletí roku 2023 se v Rusku prodalo 6,5 milionu smartphonů za 169,7 miliardy rublů, napsaly v květnu Vedomosti. 25% podíl by tedy činil 1,6 milionu zařízení.

Vlajkové lodě Applu a Samsungu jsou nahrazovány čínskými značkami, jejichž podíl na prodejích „rychle roste,“ poznamenal Kalimullin. Podle údajů, které na konferenci prezentoval, nyní prodeje čínských značek představují „něco přes 70 %“ celého trhu smartphonů.

Zajímavé:
Jak psát na iPhone bez rukou? nejlepší funkce, které možná neznáte.

Podobné údaje o prodejích smartphonů Apple a Samsung ve srovnání s ostatními značkami poskytli zástupci internetového prodejce Ozon a maloobchodních operátorů Beeline a Tele2.

Podle Beeline dosáhl v únoru 2022 podíl smartphonů Apple a Samsung 51 % v jednotkách a více než 70 % v penězích. Dnes je toto číslo 20 % v jednotkách a 50 % v penězích, uvedl zástupce operátora. Nyní prodeje smartphonů Apple a Samsung dohromady tvoří 25 % peněz a do února 2022 tvořily až 35 % prodejů v maloobchodní síti, potvrdil zástupce Tele2. Podíl Applu na celkovém počtu prodaných smartphonů na Ozonu klesl na polovinu, uvedl zástupce Ozonu.

Zástupce „F+ tech-Marvel“ si také všímá snížení podílu Applu a Samsungu. „Pokud vyzdvihneme pouze Apple a Samsung, pak se jejich celkový podíl na ruském trhu v hodnotovém vyjádření v roce 2022 výrazně snížil – na 54 % (v roce 2021 – 71 %),“ poznamenal zástupce společnosti.

Vedomosti odeslaly požadavky také společnostem Citylink, Yandex.Market a Wildberries.

Za pět let před rokem 2022 činil podíl dovozu smartphonů Samsung ve fyzickém vyjádření v průměru 31 % a Apple – 12,5 %, uvádí Alexander Surkov, vedoucí analytického centra holdingu GS Group. Na jaře 2022 skončily oficiální dodávky obou značek, ale v polovině loňského roku byly zavedeny paralelní dovozy, čímž se podíl Samsungu dostal na 14 %, tedy polovinu předchozí úrovně, a Apple na 11 %, říká. V peněžním vyjádření je situace s dovozem Samsungu podobná: dříve činil podíl v průměru 30 % obratu na trhu a na začátku roku 2023 pouze 16 %, zatímco dovoz gadgetů Apple do Ruska v průměru zabíral 40 % trhu. v peněžním vyjádření a tato úroveň zůstala stejná, upozorňuje analytik.

Poptávka po Samsungu a Applu je zásadně odlišná: Samsung jako lídr ruského trhu fungoval ve všech segmentech, takže po ukončení dodávek na nejnižší pozice začali značku rychle nahrazovat čínští konkurenti Xiaomi, Realme, Čest a dokonce Tecno, zdůrazňuje Surkov. Segment zařízení střední ceny, zejména od prodejců, jako je Xiaomi, Tecno a Infinix, se skutečně od loňského roku začal aktivně rozvíjet, potvrdil tento trend zástupce společnosti Beeline.

Zajímavé:
Jak nastavit digitální televizi na Apple TV.

Pokles prodejů iPhonů byl způsoben vyřazením řady funkcí kvůli sankcím a pokles zájmu o Samsung byl způsoben nedostatečnou marketingovou aktivitou značky a ztrátou konkurenceschopnosti nových modelů v podmínkách paralelních dovozů. , vysvětluje šéfredaktor Ferra.ru Evgeny Kharitonov.

Nyní prodávají produkty Apple a Samsung dovážené prostřednictvím paralelního dovozu a kupují je zpravidla tam, kde jsou levnější, tedy ne ve velkých maloobchodních řetězcích, říká Sergei Vilyanov, analytik akcelerátoru Fintech Lab. Prodejci navíc ztratili motivaci tyto značky zákazníkům nabízet, protože [značky] již nemotivují zaměstnance řetězců.

„Zařízení Samsung a Apple nyní přichází do Ruska prostřednictvím velkého počtu šedých kanálů, kteří je sami dovážejí ze zahraničí a prodávají zařízení prostřednictvím online reklamních služeb,“ říká Michail Burmistrov, generální ředitel Infoline Analytics. „Dochází k přerozdělování prodeje zařízení značky A z maloobchodu do neoficiálních kanálů, a proto je jejich skutečný podíl na trhu vyšší než u maloobchodníků nebo tržišť.“ Mnoho lidí se navíc snaží kupovat „odemčené“ iPhony, aby se nesetkali s případným zablokováním gadgetu při jeho aktivaci v Rusku, dodává odborník.

Pokud jde o vlastnosti, smartphony Apple a Samsung se od čínských značek tolik neliší jako cenou, takže Rusové pravděpodobně neušetří, ale dělají pragmatičtější volbu ve prospěch dostupných cen a lepší rovnováhy mezi cenou a spotřebitelskými vlastnostmi, uzavřel Burmistrov.

Naše projekty

Kontakty

127018, Moskva, st. Polkovaya, 3, budova 1
Na mapě

Zpravodaje Vedomosti – hlavní obchodní novinky na Váš email

Подписаться на рассылку

Stáhnout pro iOS
Stáhnout pro Android

Online publikace Vedomosti

Rozhodnutí Federální služby pro dohled nad komunikacemi, informačními technologiemi a hromadnými komunikacemi (Roskomnadzor) ze dne 27. listopadu 2020 EL No. FS 77-79546

Zakladatel: Business News Media JSC

A asi. šéfredaktorka: Kazmina Irina Sergeevna

Zajímavé:
Jak změnit heslo pro Apple Pay na iPhone.

Stránky používají IP adresy, cookies a geolokační údaje uživatelů stránek, podmínky používání jsou obsaženy v Zásadách ochrany osobních údajů

Jakékoli použití materiálů je povoleno pouze při dodržení pravidel pro dotisk a pokud existuje hypertextový odkaz na vedomosti.ru

Zprávy, analýzy, prognózy a další materiály prezentované na této stránce nepředstavují nabídku ani doporučení k nákupu nebo prodeji jakýchkoli aktiv.

Informační zdroj využívá doporučovací technologie (informační technologie pro poskytování informací založených na sběru, systematizaci a analýze informací souvisejících s preferencemi uživatelů internetu nacházejících se na území Ruské federace).

Všechna práva vyhrazena © JSC Business News Media, INN/KPP 7712108141/771501001, OGRN 1027739124775, 127018, Moskva, st. Polkovaya, budova 3 budova 1, místnost I, patro 2, místnost 21. 1999—2024

Jakékoli použití materiálů je povoleno pouze při dodržení pravidel pro dotisk a pokud existuje hypertextový odkaz na vedomosti.ru

Zprávy, analýzy, prognózy a další materiály prezentované na této stránce nepředstavují nabídku ani doporučení k nákupu nebo prodeji jakýchkoli aktiv.

Informační zdroj využívá doporučovací technologie (informační technologie pro poskytování informací založených na sběru, systematizaci a analýze informací souvisejících s preferencemi uživatelů internetu nacházejících se na území Ruské federace).

Všechna práva vyhrazena © JSC Business News Media, INN/KPP 7712108141/771501001, OGRN 1027739124775, 127018, Moskva, st. Polkovaya, budova 3 budova 1, místnost I, patro 2, místnost 21. 1999—2024

Online publikace Vedomosti

Rozhodnutí Federální služby pro dohled nad komunikacemi, informačními technologiemi a hromadnými komunikacemi (Roskomnadzor) ze dne 27. listopadu 2020 EL No. FS 77-79546

Zakladatel: Business News Media JSC

A asi. šéfredaktorka: Kazmina Irina Sergeevna

Stránky používají IP adresy, cookies a geolokační údaje uživatelů stránek, podmínky používání jsou obsaženy v Zásadách ochrany osobních údajů

Zajímavé:
Jak přejít na nižší verzi z iOS 15 na iOS 14.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button