jablkoNews

Kdo je bohatší než apple nebo samsung

Interbrand jmenoval nejhodnotnější společnosti roku 2023: Samsung, Microsoft a Apple jsou v čele!

Interbrand, globální poradenská společnost pro značky, každoročně zveřejňuje seznam nejlepších světových značek. Výběr je velmi přísný, takže už být na tomto seznamu je velký úspěch.

Posuzuje se nejen celkový zisk společnosti, ale i další kritéria. Konkrétně alespoň 30 % příjmů musí pocházet z regionů mimo zemi původu značky. Druhým kritériem je „významná přítomnost značky v Asii, Evropě a Severní Americe a také silná přítomnost na rozvíjejících se trzích“. Kromě toho musí existovat „podstatné veřejné informace o finančních výsledcích společnosti“, čímž se eliminuje mnoho soukromých firem, které nezveřejňují účetní závěrky. Musí existovat „očekávaná dlouhodobá ziskovost, která by měla poskytnout návratnost přesahující hodnotu vlastního kapitálu značky samotné“. Dalším kritériem je „přítomnost značky s dobrým uznáním v největších ekonomikách světa“.

Letošní rok nebyl pro firmy příliš úspěšný. Průměrná hodnota společností se letos zvýšila o 5,7 % ve srovnání s 16% nárůstem hodnoty v loňském roce. Interbrand připisuje zpomalení nedostatku růstového myšlení, konzervativnímu vedení značky a nejistým předpovědím.

Airbnb (#46) rostlo nejrychleji v ceně (+22 %), přestože se na stole objevilo teprve loni. Ostatní společnosti vykazují mírně nižší výsledky.

A co technologické společnosti?

Technologické společnosti se neukazují v nejlepší kondici. Globální krize a četné konflikty jednoznačně ovlivňují jak pověst některých značek, tak příjmy obecně. Můžeme to vidět v této reportáži.

Zajímavé:
Apple vydal iOS 16 beta 8. co je nového a jak aktualizovat.

Mezi zajímavosti patří čínské technologické společnosti jako Xiaomi (-1 %) a Huawei (-2 %), které letos zlevnily. Zajímalo by mě proč ano? Pokud jde o další technologické společnosti, některé z nich si také nevedou dobře: Philips (-12 %), Nintendo (-2 %) a Intel (-14 % je nejhorší ukazatel).

Letošních pět nejlepších jsou obvykle následující technologické společnosti: Apple (502,7 miliardy USD), Microsoft (316,7 miliardy USD), Amazon (276,9 miliardy USD), Google (260,3 miliardy USD) a Samsung. 91,4 miliardy dolarů).

BGB

Oproti loňskému roku 2022 není růst tak velký, vysvětluje to krize a klesající poptávka v globálním IT průmyslu. V čele 5 nejlepších čísel růstu je Microsoft s 14% růstem. Jak to vysvětluje Interbrand:

Microsoft řídí digitální transformaci v éře inteligentního cloudu a inteligentních okrajů. Jejím posláním je umožnit každému člověku a každé organizaci na planetě dosáhnout více.“

Na druhém místě s růstem 4 % jsou Apple a Samsung.

samsung

Co říká Samsung Interbrand o:

„Vizí Samsungu je inspirovat svět a vytvářet budoucnost. Inspirovat svět inovativními technologiemi, produkty a designy, které obohacují životy lidí a podporují sociální prosperitu a vytvářejí novou budoucnost.“

samsung

Společnost Interbrand již čtvrtý rok v řadě uznala Samsung Electronics jako globální top 5 značek. Navzdory nízké poptávce v globálním IT průmyslu se značka Samsung rozrostla ve všech oblastech podnikání. Hodnota značky Samsung dosáhla 91,4 miliardy dolarů, meziročně o 4 % více.

Pokud jde o Apple, společnost podle očekávání pokračuje v úspěšném prodeji svých služeb a zařízení, která si nacházejí oblibu u celého světa, ale tempo růstu se výrazně zpomalilo: 18 % v roce 2022 oproti 4 % nyní. Apple zůstal značkou č. 1 již 11. rok v řadě. Jde o první značku, jejíž hodnota přesáhla půl bilionu amerických dolarů.

jablko

Přestože měl Amazon jeden z nejlepších temp růstu za posledních 5 let, letos se dostal do krizového období, takže růst byl pouze 1 %. Jo, a v nejlepších časech byla společnost jednou z nejslibnějších a před několika lety vykázala růst o 60%. Google má růst o 3 %.

Zajímavé:
Odkud pocházejí obrazovky Apple.

Amazonka

Vidíme tedy, že rok 2023 se pro firmy ukázal jako krizový, ale lídři minulých let drží své pozice dnes.

Výzkum: Od roku 2014 prodal Samsung téměř 3 miliardy smartphonů a Apple – 2,2 miliardy

V letech 2014-2024 prodal Samsung téměř 3 miliardy smartphonů a Apple – 2,2 miliardy, ukazuje studie IDC. Samsung prodal více smartphonů než Xiaomi, Huawei a Vivo dohromady.

Roční dodávky smartphonů Apple a Samsung od roku 2014 do roku 2024 (miliony kusů)

Posledních 14 let Samsung a Apple bojovaly o svůj podíl na globálním trhu smartphonů, přičemž většinu času dominoval jihokorejský výrobce. Applu se však podařilo rozdíl výrazně zmenšit, ale i tak je rozdíl velký.

Obě společnosti začaly soutěžit s vydáním Samsung Galaxy v roce 2009. Dnes mají Apple a Samsung přibližně 20 % trhu s miliardami uživatelů. Pokud jde o dodávky smartphonů, Samsung je o 33 % před Apple. Za poslední desetiletí se podíl Samsungu snížil o 10 %, zatímco podíl Applu vzrostl o 2 %.

Celkové dodávky největších světových výrobců chytrých telefonů od 1. čtvrtletí 2014 do 1. čtvrtletí 2024 (v milionech)

Prodej mobilních zařízení Samsung od roku 2014 do roku 2022 nepřetržitě klesal. Jedním z nejlepších let pro prodej řady Galaxy byl rok 2014, kdy jihokorejská společnost prodala 293,3 milionů smartphonů. Do konce roku 2022 toto číslo kleslo o 18 % na 258 milionů zařízení.

Od roku 2014 do roku 2015 vzrostl prodej iPhonů o 20 % na 231 milionů kusů. Do roku 2019 dodávky smartphonů Apple klesaly a poté prudce vzrostly o 22 %. V roce 2023 společnost dodala 231,8 milionů iPhonů.

Výzkumníci vysvětlují snížení podílu Samsungu rostoucím počtem čínských konkurentů: Xiaomi, Vivo a Oppo. V prvním čtvrtletí roku 2024 držel Samsung 20,8 % celosvětového trhu smartphonů, což je nárůst z 30,7 % ve stejném období roku 2014.

Podíl Applu je 17,3 % na trhu, Xiaomi – 14,1 %, Transsion (Tecno, Infinix, Itel) – 9,9 %, Oppo – 8,7 %.

Zajímavé:
To jablko začalo blokovat aktualizace telegramů.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button