Obsah
Jak dlouho obvykle trvá prezentace jablek?
Odborná analýza výroční prezentace společnosti Apple: jaké je tajemství úspěšné prezentace?
12. září se v divadle Steva Jobse v centrále Apple Park v Cupertinu (Kalifornie) konala jedna z nejočekávanějších událostí roku v technologickém průmyslu – každoroční představení nových produktů Apple. Z tohoto pohledu akci tradičně komplexně analyzoval výkonný majitel PowerLexis Andrey Kolesnikov, odborník na tvorbu prezentací a veřejné vystupování.
Andrej Kolesnikov
12. září ve 20:00 moskevského času se konala další výroční prezentace nových produktů společnosti Apple. Tuto akci jako obvykle rozebereme z pohledu prezentací a veřejného vystoupení.
Prezentace proběhla velmi dobře, ale zároveň jsem byl poněkud zklamán; Ano, samozřejmě, bylo použito mnoho skvělých, rozpoznatelných „triků“ společnosti Apple, ke kterým se obracejí rok co rok. Chyběla však dynamika, emocionalita a dynamika, kterými se události společnosti obvykle vyznačovaly. V důsledku toho jsem zůstal s určitým chaosem ohledně rozdílů v nových smartphonech. Nyní pojďme mluvit o všem v pořádku.
Prezentací
Skvělý způsob, jak upoutat pozornost tradičním videem, které předchází živým vystoupením. Video založené na agentovi 007 s originální hudbou. Dívka na videu běží s kufrem, který je potřeba akutně doručit na prezentaci Applu, skáče přes všechny překážky a zároveň se radí se Siri o nejrychlejší cestě do divadla.
„Je to to, co jsme potřebovali?“ ptá se agent 007.
„Ano, to je můj klikr, děkuji,“ odpovídá Tim Cook a jde na pódium.
(Nečekaný konec s humorem).
Pak podle mého názoru nebyla ta nejjasnější část o úspěších Applu obecně a o vlivu společnosti na společnost: „Měníme svět, ve kterém žijeme.“
Na co by přitom měli všichni prezentující rozhodně myslet, je ideální promyšlení všech možných portrétů spotřebitelů a ukazování fotografií, na kterých používají produkty Apple: různé pohlaví, věk, povolání (jako vždy velký důraz na sportovce) , národnost, použití samostatně a s přáteli, různé cíle atd. Takové představení vždy přiblíží publiku produkty společnosti, protože se v něm může najít každý.
Tento trend byl pozorován po celou dobu prezentace a prezentace všech produktů. Rovnost byla také pozorována: muži a ženy, Evropané, Afroameričané a Asiaté, lidé s postižením a dokonce s bionickými protézami.
Prezentace trvala pouze 1,5 hodiny, během které byly představeny pouze nové modely Apple Watch a iPhone (ani ne nové, ale model X s předponami S a R). Obvykle je produktů více, takže jsem tentokrát chtěla víc. Tim Cook přitom tuto situaci zahrál dokonale. V úvodní části se hodně rozpovídal o personalizaci produktů Apple, o tom, jak je pro ně důležité vydávat produkty, které jsou maximálně přizpůsobitelné pro každého spotřebitele. To posloužilo jako skvělé vysvětlení pro prezentaci pouze dvou produktů: „Dovolte mi představit naše nejvíce personalizované produkty: Apple Watch a iPhone.“ O přizpůsobení a personalizaci toho bylo řečeno opravdu hodně.
Struktura prezentací Apple byla vždy dobře strukturovaná. Přilákat pozornost. Ukažte publiku hodnoty. Poskytujte obsah. Mluvte o každém z produktů různými způsoby (výborná rovnováha emocionality a funkčnosti). Uveďte shrnutí každé části a obecné shrnutí na samém konci. A nenápadně povzbuzujte k nákupům tím, že budete zobrazovat data, kdy jsou produkty v různých zemích v prodeji. Tentokrát nebyla výjimkou: všechno bylo perfektní.
U římsylenost
Z mého pohledu by se dalo více pracovat s naplněním obsahu.
Ano, jako vždy byla použita dynamická videa, která perfektně doplnila prezentace řečníků. Ano, proběhla ukázka a schopnosti rozšířené reality byly obzvlášť skvělé. Například ve hrách, kdy tři „hráči“ bojovali na jevišti s monstry. Ale neměl jsem dostatek ukázek a interaktivity, zvýšil bych jejich počet. Dříve toho bylo více, to značně zvyšuje vnímání.
Bylo tam několik skvělých bodů, které dokazují to, co řečník řekl. Respekt si zaslouží například obálka časopisu Time, která byla natočena na iPhone. Takových příkladů však bylo málo.
Při sčítání výsledků jsem neměl dost jasno v rozlišování podobností a rozdílů u nových smartphonů, které se mi míchaly v hlavě.
Jako vždy silná a živá slova a fráze: „Je to prostě krásné“, „nejkrásnější“, „Je to inteligentní strážce vašeho zdraví“, „Hlídka č. 1 na světě“, „výrazně větší“, „neuvěřitelné“ , „nová éra fotografie“, „odchod“, „nejpokročilejší iPhone, jaký jsme kdy vytvořili“ atd. Toto je jeden z „čipů“ společnosti Apple.
Velký důraz byl kladen na společenskou odpovědnost společnosti a šetrnost k životnímu prostředí: solární technologie, recyklace atd. Apple je v trendu, toto téma nemohli ignorovat.
Došlo i na srovnání. Ale pouze jejich produkty s jejich vlastními, a ani tehdy nebyly podobnosti a rozdíly vždy jasné. Zdá se ale, že Apple zcela opustil srovnání se svými konkurenty. Je to škoda. Stále si pamatuji velmi zajímavý snímek o srovnání s konkurenty: „Nejtlustší část MacBooku Air je tenčí než nejtenčí část konkurenčního notebooku.“
O vydánoa prezentace a předávání významů
Samotné diapozitivy jsou podle mého názoru velmi dobré.
Jsou jasné, rozmanité, se spoustou emotivních fotografií, s pohodlnou a srozumitelnou animací pro vysvětlení složitých procesů.
Sloganové snímky vypadají velmi cool: „Apple Watch – hodinky č. 1 na světě“, „Nejbezpečnější autentizace obličeje ve smartphonu“, „První 7 nanometrový čip“, „Nová éra fotografií a videa“.
Nebo diapozitivy se slovy a grafickým „trikem“, díky kterému je slovo ještě živější, například elektrokardiogram.
Piktogramy se aktivně používají. To je teď trend. Proč psát slova na snímek, když můžete zobrazit pouze tři ikony: komunikace, kondice a zdraví.
Je skvělé, že možnosti produktů se zobrazují přímo na obrazovce konkrétního zařízení, což výrazně zlepšuje vnímání.
Jako vždy velmi silná práce ukazující různé designy, ze kterých si spotřebitelé mohou vybrat.
Zároveň se objevily značně přetížené diapozitivy, které byly extrémně těžko pochopitelné. Dříve to byla výjimka, nyní je to samozřejmost.
Použití kurzívy je z mého pohledu velmi kontroverzní rozhodnutí, na dálku je obtížnější vnímat. Ano, a zvětšil bych jeho velikost, zvláště pokud myslíte na diváky v zadních řadách.
Také bych udělal lépe s vizualizací čísel. Například: Tim Cook hovoří o 500 000 000 návštěvnících obchodů každý rok. Postava se přitom ani neobjeví na obrazovce a pro lidi s průměrnou úrovní angličtiny není tak snadné uchopit „pět set milionů“.
Nebo Tim na obrazovce zobrazí frázi „2 miliardy zařízení iOS“. Ještě lepší je, že na snímku je popis. Zároveň je ještě lepší ukazovat čísla v plném rozsahu, 2 000 000 000, což je jednak lépe vnímatelné a jednak vizuálnější.
Neboli „5 bilionů operací“ je lepší než 5 000 000 000 000, navíc, když mluvíme o takovém měřítku, je pro lidi těžké to pochopit. Je důležité, aby čísla „mluvila“, srovnávala a přirovnávala, aby se čísla pro lidi stala „živými“. Co je 5 bilionů operací? Kolik to je? Co můžete dělat s takovou silou?
Jak už to bývá, během prezentace Applu došlo k výměně jednoho reproduktoru za druhý. Byli zde jak jednatelé společnosti, tak pozvaní odborníci. To nejen přidalo dynamiku události, ale také dobře odhalilo problém z různých úhlů pohledu. Všichni předvedli výkon na vysoké úrovni. Můžete samozřejmě najít chybu, ale já to neudělám.
I když poznamenám jeden bod: řečníci by měli zvolit správnější pozici na pódiu, aby neblokovali podstatu skluzavky, na skluzavce je vždy „stínové“ místo, před kterým je lepší stát . A když reproduktor zobrazí souhrnný snímek, stojí za to ustoupit a umožnit lidem, aby si jej vyfotili.
PS: Obecně jako vždy na úrovni. Zároveň jsem chtěl trochu víc.
Dnes je Apple prezentace, kde bude představen iPhone 14 a další novinky
Do prezentace Applu s názvem Far Out zbývá už jen pár hodin. Odehraje se v sídle společnosti Apple v Cupertinu a bude se vysílat online na oficiálních stránkách společnosti a na kanálu YouTube. Akce, během níž se široké veřejnosti představí chytré telefony iPhone 14, ale i další hardwarové a softwarové novinky IT giganta, začne ve 20:00 moskevského času.
Zdroj obrázku: Apple
Hlavní událostí nadcházející akce bude oznámení nových smartphonů iPhone 14, o kterých se již s blížícím se představením nasbíralo mnoho informací. Základní iPhone 14 pravděpodobně nebude hvězdou přehlídky, protože většina nových funkcí bude k dispozici pouze na pokročilejších iPhone 14 Pro a iPhone 14 Pro Max.
Očekává se, že novinky dostanou funkci Always-On Display (ta je na chytrých telefonech s Androidem již řadu let). Vlajkové modely navíc dostanou nový 48megapixelový hlavní fotoaparát s velkým snímačem a také obrazovku s dvojicí výřezů v horní části místo notoricky známé „bousky“. Proslýchá se, že budou samostatné výřezy pro přední kameru a senzory Face ID.
Hardwarovým základem iPhonu 14 Pro a Pro Max by měl být nový procesor Apple A16 Bionic. Očekává se, že se objeví dvě nové barvy karoserie: modrá a tmavě fialová. Proslýchá se, že nové smartphony Apple budou podporovat rychlé nabíjení až 30 W a kapacita vestavěného úložiště bude začínat na 256 GB (loňských 13 modelů Pro a Pro Max přišlo s kapacitou úložiště 128 GB nebo více). Pravděpodobně se objeví kapacitnější baterie.
zdroj obrázku: Apple
Zároveň je nepravděpodobné, že standardní verze iPhone 14 potěší velkým počtem vážných změn. Nejpozoruhodnější z nich může být příchod většího 6,7palcového displeje v iPhone 14 Max (nebo Plus). Podle renomovaných analytiků budou novým procesorem A14 vybaveny pouze vlajkové modely iPhone 16 Pro, zatímco základní verze zůstanou u loňského A15.
Další důležitou novinkou by mohl být vzhled podpory satelitní komunikace, funkce, o které se šuškalo ještě před loňským představením iPhonu 13. Globalstar získal v únoru 17 nových satelitů „za nepřetržité poskytování satelitních služeb potenciálnímu klientovi“, což může být podle některých spekulací Apple.
Spolu s iPhonem 14 se očekává, že nadcházející akce představí nové modely chytrých hodinek Apple Watch Series 8, Watch SE a Watch Pro. Poslední jmenovaná je bezpečnější verzí chytrých hodinek, která je zaměřena na lidi zabývající se extrémními sporty.
Zdroj obrázku: Apple
Hardwarovým základem chytrých hodinek Apple Watch Series 8 bude podle zdroje nový procesor S8, který poskytne mírný nárůst výkonu oproti čipu předchozí generace. Funkce měření krevního tlaku zřejmě nepřibude, ale přístroj možná dostane senzor pro měření tělesné teploty uživatele.
Nové Apple Watch SE nahradí levné Watch Series 3 a budou pravděpodobně obsahovat stejný procesor S8 jako Watch Series 8. Aktuální verze Watch SE pro rok 2020 používá čip S5. Žádné další významné změny se v aktualizované verzi Watch SE neočekávají.
Pokud jde o „profesionální“ a dražší model Watch Pro, může dostat velký, téměř 2palcový displej, který je chráněn před mechanickým poškozením. Podle některých zpráv se Watch Pro budou chlubit plochým displejem a 47mm pouzdrem, které je větší než Watch Series 7, které se dodává ve 41mm a 45mm verzi. Je možné, že tato verze hodinek dostane podporu pro satelitní komunikaci, ale i bez ní se předpokládaná cena Watch Pro pohybuje v rozmezí od 900 do 999 $.
V rámci prezentace může Apple představit novou generaci bezdrátových sluchátek AirPods Pro, která nebyla od svého uvedení v roce 2019 aktualizována. Nyní, téměř o tři roky později, mohou uživatelé očekávat příchod AirPods Pro 2. Očekává se, že sluchátka dostanou aktualizovaný design a některé funkce založené na vestavěných senzorech, které sledují pohyby uživatele.
Zdroj obrázku: MacRumors
Je vysoká pravděpodobnost, že AirPods Pro 2 dostanou podporu pro Apple Lossless Audio Codec (kompresní formát bez ztráty kvality). Je možné, že Apple přistoupí k otázce zlepšení kvality zvuku jiným způsobem: vývojáři mohou přidat podporu pro Bluetooth 5.2, který používá nový kodek, který poskytuje efektivnější přenos zvuku, a tím zlepšuje kvalitu zvuku. Pouzdro na sluchátka může být vybaveno malým reproduktorem, který bude vydávat zvuky, když uživatel hledá sluchátka pomocí aplikace Find My.
Společně s hardwarovými inovacemi Apple představí finální verzi iOS 16, jejíž distribuce by měla začít týden po dnešním představení. Tato verze softwarové platformy obdrží několik nových funkcí, včetně možnosti upravovat a zrušit odesílání zpráv a také vlastní zamykací obrazovku. Kromě iOS 16 vývojáři představí finální verzi WatchOS 9, softwarové platformy pro jejich chytré hodinky.
Zdroj obrázku: Apple
Zdá se, že Apple se hodlá vrátit ke svému předchozímu plánu zavádění nových produktů, který společnost dodržovala před pandemií koronaviru. To znamená, že po dnešní prezentaci mohou uživatelé v říjnu očekávat samostatnou akci, během níž vývojáři představí nové iPady a počítače Mac. Očekává se, že Apple letos vydá nový iPad Pro s čipem M2 a také iPad základní úrovně poháněný čipem A14. Připojit lze také tři počítače: Mac Mini, Mac Pro a MacBook Pro, postavené na čipu M2. Nový iPadOS a macOS Ventura by měly dorazit přibližně ve stejnou dobu. Pokud jde o náhlavní soupravu pro virtuální realitu od společnosti Apple, o které se zvěsti šíří již delší dobu, stěží se vyplatí čekat na její letošní představení.
Zdroj: