Obsah
- 1 Co dělat, když jste během aktivace zapomněli své Apple ID
- 2 Jak obnovit heslo k Apple ID, pokud je ztraceno nebo zapomenuto?
- 3 Kritéria, která musí splňovat heslo Apple ID
- 4 Co dělat, když jste zapomněli heslo k Apple ID?
- 5 Obnovení hesla e-mailem na iPadu a iPhonu
- 6 Jak resetovat heslo k Apple ID zodpovězením bezpečnostních otázek?
- 7 Resetování hesla Apple ID na počítačích Mac
- 8 Resetování hesla Apple ID na tabletu, smartphonu Android nebo PC se systémem Windows/Linux
- 9 Nestandardní situace
Co dělat, když jste během aktivace zapomněli své Apple ID
Tento článek bude hovořit o metodách resetování hesla Apple ID.
Po smazání obsahu a resetování nastavení, stejně jako po obnovení nebo aktualizaci iOS je možné, že iPhone vyžaduje zadání hesla k vašemu Apple ID – je však zapomenuto nebo ztraceno. K podobným případům často dochází po nákupu použitého zařízení – kdy předchozí majitel zapomněl heslo nebo se úmyslně neodhlásil ze svého účtu, což novému majiteli znemožňuje aktivaci zařízení.
Tento článek bude hovořit o metodách resetování hesla Apple ID. Hovoříme o osobním účtu, který se používá k ověřování téměř ve všech službách Apple: iTunes Store, App Store, iCloud, Mac App Store atd. Jako Apple-ID se používá e-mailová adresa zadaná při vytváření účtu. Pro jeho následné použití si musíte zapamatovat nejen tento e-mail, ale i heslo.
Apple bere zabezpečení osobních údajů velmi vážně. Vaše heslo k Apple ID proto musí splňovat řadu přísných požadavků.
Kritéria, která musí splňovat heslo Apple ID
- Minimálně 8 znaků.
- Použití velkých a malých písmen.
- Přítomnost alespoň jedné číslice.
Takové kombinace jsou složité, takže ztráta hesla Apple-ID je běžnou situací. V jeho nepřítomnosti však není možné kupovat nebo stahovat programy, hry, multimediální objekty, e-knihy a časopisy ze zdrojů, jako je App Store, Apple Music, iTunes Store, iBook Store. Také se nebudete moci přihlásit do iCloudu (protože heslo je v tomto případě stejné jako vaše Apple ID) a deaktivovat zámek aktivace na Macu, iPadu a iPhonu.
Co dělat, když jste zapomněli heslo k Apple ID?
Problém lze vyřešit jedním ze dvou způsobů:
- Pomocí e-mailu.
- Odpovědí na bezpečnostní otázky.
To lze provést z jakéhokoli počítače nebo mobilního zařízení bez ohledu na použitý operační systém (Windows 10, Android, Linux, iOS, Mac atd.).
Obnovení hesla e-mailem na iPadu a iPhonu
- Navažte připojení k internetu přes LTE, Wi-Fi nebo 3G.
- Přejděte do nastavení a v nabídce „App Store, iTunes Store“ nebo v „iCloud“ vyberte „Zapomenuté Apple ID nebo heslo“.
- Zadejte svůj primární e-mail.
- Zadejte metodu resetování hesla pomocí e-mailu a klikněte na Další.
- Na záložní e-mail (nebo, pokud žádný není, na hlavní adresu) bude odeslána zpráva s předmětem „Resetovat heslo Apple ID“.
- Klikněte na odkaz Obnovit heslo, který vyvolá Safari a otevře stránku, kde si můžete resetovat heslo k Apple ID.
- Poté zadejte nové heslo a zadejte jej znovu a celý proces je dokončen kliknutím na tlačítko „Resetovat heslo“.
Ujistěte se, že e-mail „Resetovat heslo Apple ID“ je od společnosti Apple (appleid@id.apple.com). Pokud je dopis přijat z jiného e-mailu, který nesouvisí s doménou apple.com, nemůžete se řídit uvedenými odkazy. V takových případech je také zakázáno zadávat vaše Apple ID, protože můžete trpět phishingovým útokem, který je prováděn za účelem hacknutí vašeho účtu. Poté mohou útočníci zablokovat mobilní zařízení a znemožnit jeho použití.
Pamatujte, že e-mail „Reset Apple ID Password“ má standardní obsah a pokud zaznamenáte nějaké odchylky od textu šablony, musíte být velmi ostražití. Pokud nenajdete zprávu ve složce příchozí pošty ať už vaší hlavní nebo záložní schránky, zkontrolujte obsah adresáře Spam a také nastavení antispamového filtru (je lepší jej dočasně deaktivovat – ale ne všechny zprávy služby to umožňují).
Můžete zabránit tomu, aby e-mail od společnosti Apple skončil ve vaší složce se spamem, když si nejprve zaregistrujete appleid@id.apple.com do svých kontaktů.
Jak resetovat heslo k Apple ID zodpovězením bezpečnostních otázek?
- Navažte připojení k internetu přes LTE, Wi-F nebo 3G.
- Přejděte do nastavení a v nabídce „App Store, iTunes Store“ nebo v „iCloud“ vyberte „Zapomenuté Apple ID nebo heslo“.
- Zadejte svůj primární e-mail.
- Zadejte „Odpověď na bezpečnostní otázky“ a klikněte na „Další“.
- Potvrďte své datum narození.
- Odpovězte na dvě ze tří bezpečnostních otázek, které jste zadali během procesu vytváření Apple ID.
- Poté zadejte nové heslo a zadejte jej znovu a celý proces je dokončen kliknutím na tlačítko „Změnit“.
Resetování hesla Apple ID na počítačích Mac
Chcete-li získat požadované pokyny, musíte vybrat nabídku „iCloud“ v „Předvolby systému“ a poté „Zapomněli jste své Apple ID nebo heslo“.
Existuje další metoda: musíte kliknout na „Přihlásit se“ v iTunes a poté na „Zapomněli jste?“.
Podobným způsobem je problém vyřešen prostřednictvím App Store, kde se stejné akce provádějí v nabídce „Store“.
Dále zadejte své Apple ID a klikněte na Pokračovat. Zobrazí se okno s pokyny pro další resetování hesla. Konkrétně budete vyzváni, abyste přešli na iforgot.apple.com.
Můžete to udělat jinak: spusťte webový prohlížeč (například Safari), otevřete stránku správy Apple ID, klikněte na „Zapomněli jste své Apple ID nebo heslo?
Poté zadejte své Apple ID a klikněte na Pokračovat. Dále vyberte vhodnou metodu resetování hesla a znovu klikněte na „Pokračovat“.
Zpráva bude odeslána na záložní e-mail (nebo, pokud žádný není, na hlavní adresu). V něm budete muset použít odkaz „Obnovit heslo“, poté zadejte nové heslo, zadejte ho znovu a klikněte na tlačítko „Obnovit heslo“.
Tato metoda je optimální, pokud máte přístup k záložní a primární poštovní schránce. Pokud je nelze použít (smazat, zablokovat atd.), doporučujeme metodu založenou na poskytnutí odpovědí na bezpečnostní otázky. Nejprve musíte potvrdit své datum narození. Poté vás systém vyzve k zodpovězení 2 ze 3 bezpečnostních otázek, které byly zadány během procesu vytváření Apple ID.
Resetování hesla Apple ID na tabletu, smartphonu Android nebo PC se systémem Windows/Linux
Postup je do značné míry podobný tomu, jak se tento úkol řeší na počítačích Mac.
Otevřete webový prohlížeč (například Google Chrome), přejděte na stránku správy Apple ID a klikněte na „Zapomněli jste své Apple ID nebo heslo?“
Zadejte své Apple ID, klikněte na Pokračovat, vyberte požadovanou možnost resetování hesla a znovu klikněte na Pokračovat.
Podle zvolené metody buď použijte odkaz z dopisu „Resetovat heslo Apple ID“, nebo potvrďte své datum narození a poté odpovězte na poskytnuté bezpečnostní otázky.
Nestandardní situace
Nestandardním případem je nemožnost použít hlavní nebo záložní e-mail (například z důvodu blokace), zadat datum narození nebo odpovědět na bezpečnostní otázky. V takových situacích musíte kontaktovat podporu Apple a budete muset předložit účtenku o koupi zařízení.