Obsah
- 1 Co je lepší: Apple music nebo boom předplatné?
- 2 1. Úvodní obrazovka: každý má svůj vlastní přístup
- 3 2. Doporučení: někde prázdno, někde husto
- 4 3. Hráč: knockdown ve třetím kole
- 5 4. Vyhledávání a databáze: Chaos vs. Systematizace
- 6 5. Vlastní playlisty: téměř rovnoměrné kulaté
- 7 Závěry:
- 8 Vytvořte si svůj vlastní zen
- 9 O zenu
- 10 Populární témata v zenu
- 11 4,5M
- 12 Přes 10 milionů
- 13 Přes 20 milionů
- 14 Přes 7 milionů
- 15 Přes 6,6 milionů
- 16 12M
- 17 4M
- 18 9M
- 19 Jak vytvořit kanál
Co je lepší: Apple music nebo boom předplatné?
Ruská sociální síť versus streamovací služba z Kalifornie.
Minulý týden provedla sociální síť VKontakte rozsáhlou aktualizaci sekce „Hudba“ a zavedla placené předplatné. Rozhodli jsme se zjistit, zda bezplatné streamování hudby skutečně skončilo, a zároveň porovnat aktualizovanou službu s Apple Music.
Takže v jednom rohu prstenu je oficiální aplikace VKontakte a její hudební „bratr“ aplikace „Boom“, ve druhém je produkt Apple. Dva proti jednomu, kdo vyhraje? Teď to zjistíme. Nechť bitva začne!
1. Úvodní obrazovka: každý má svůj vlastní přístup
Hudební část aplikace VK vítá uživatele seznamy skladeb a také kompletním seznamem jeho zvukových nahrávek. Když kliknete na tlačítko „Shuffle All“, aplikace automaticky spustí přehrávání všech hudebních skladeb ze sbírky uživatele v náhodném pořadí.
„Boom“ na uvítací obrazovce ukazuje nejžhavější novinky a alba měsíce. To vám umožní sledovat trendy a nenechat si ujít něco zajímavého. Ale zároveň vás to nutí udělat další akci pro zapnutí „vaší“ hudby, k tomu musíte nejprve přejít do sekce „Moje hudba“. Jako plus podotýkám, že i po zavření programu a jeho opětovném otevření je „pamatuje“ naposledy přehrávanou skladbu, kterou lze spustit jedním kliknutím. Komfortní.
Nakonec Apple Music zobrazí vaši knihovnu v pořadí podle nejnovějších alb a skladeb, které jste do ní přidali. Pro mě osobně je to nepohodlné. Téměř vždy jdu do sekce „Seznamy skladeb“, a to je zbytečný pohyb. Mnohem logičtější by bylo vyčlenit místo na úvodní obrazovce pro zobrazení naposledy přidaných nebo přehrávaných seznamů skladeb (nebo alb).
Kdo je lepší: Osobně se mi líbí aktualizovaná hudební sekce ve standardní aplikaci VK. Jednoduché, logické, pohodlné.
2. Doporučení: někde prázdno, někde husto
Sekce „Doporučení“ ve VK se skládá z několika částí: výběr doporučení pro uživatele, hudba od přátel, nová a populární hudba, hudba z komunit, nová jména a nedávno poslouchaná hudba. Aplikace navíc navrhuje písničky podobné těm, které uživatel v poslední době poslouchal. Co se týká mě, oddíl je přetížen, stálo za to zdůraznit samostatnou podsekci pro „nové produkty“.
V aplikaci Boom doporučení (ta na úvodní obrazovce) zobrazují nová alba, oblíbená alba a sekci „možná by se vám mohla líbit“. Optimální řešení, nic extra. Podotýkám, že nová alba jsou řazena podle měsíců. Další bod v karmě vývojářů „Boom“.
V Apple Music je obtížné pochopit, která sekce by se měla nazývat „doporučení“ – pro vás nebo recenze. V prvním případě se jedná o playlist doporučení pro uživatele, který se automaticky generuje jednou týdně (dobrá věc), naposledy poslouchaná alba a playlisty, novinky a playlisty pro konkrétní den. Druhá obsahuje nová alba, to nejlepší z týdne, tematické výběry, top žebříčky, videoklipy. Obecně platí, že vinaigrette místo logiky.
Kdo je lepší: Pokud každý den posloucháte vlastní playlisty a jen občas vás něco nového zaujme, Boom je ideální varianta. Pokud chcete každý den něco nového, měli byste se poohlédnout po Apple Music.
3. Hráč: knockdown ve třetím kole
Přehrávač ve standardní aplikaci VK je extrémně jednoduchý. Přetočení zpět, pauza, náhodné přehrávání skladeb, seznam přehrávaných skladeb v seznamu skladeb. Všechno.
Boom vypadá zajímavěji. Můžete si stáhnout skladbu do paměti smartphonu, přidat ji do jednoho ze svých seznamů skladeb, najít podobné skladby, přejít na album interpreta a také vyhledat jeho další skladby. Nakonec sdílejte svůj oblíbený zvukový záznam se svými přáteli na sociální síti.
Apple Music má maximální možnosti ovládání skladeb. Zde můžete kromě výše popsaných možností vytvořit „rozhlasovou stanici“ na základě skladby, podívat se na její slova a nastavit hodnocení. Hudbu můžete doporučovat také prostřednictvím SMS, pošty, sociálních sítí a instant messengerů. Nezapomeňte na obaly pro úplně všechna díla. Sociální síť nebyla ani zdaleka.
Kdo je lepší: Výrobek z Cupertina byl doveden téměř k dokonalosti. Zbývá pouze konečně připojit tlačítko „přidat do knihovny“ přímo na obrazovku přehrávače (bez přechodu do podnabídky).
4. Vyhledávání a databáze: Chaos vs. Systematizace
Vyhledávač na VK zobrazuje nejnovější dotazy uživatele a také oblíbené vyhledávací fráze (úplný odpad!). Výsledky zobrazují odpovídající melodie ve zcela chaotickém pořadí.
„Boom“ používá stejný přístup, ale uživatel kromě seznamu skladeb vidí ve svém jménu a stavu také relevantní komunity a lidi, kteří používají zadaný vyhledávací dotaz.
V důsledku vyhledávání Apple Music zobrazí optimální sadu – alba, skladby, seznamy skladeb, videoklipy, které odpovídají požadavku. Můžete vyhledávat buď mezi svými nahrávkami, nebo v celé knihovně Apple Music.
Kdo je lepší: Všichni víme, že mediální knihovna VKontakte je skutečným zlatým fondem hudby, najdete zde spoustu zajímavých a nečekaných věcí. Apple Music zobrazuje pouze alba a skladby pečlivě vybrané moderátory. A to nás rozčiluje.
Jinými slovy, VK oceňuje přítomnost (poměrně) vzácných interpretů a skladeb v knihovně, AM potěší přehledným řazením. Každému, co jeho vlastní. Techniky boje jsou různé.
5. Vlastní playlisty: téměř rovnoměrné kulaté
Snad jednou z nejdůležitějších novinek v hudební sekci VK je možnost vytvářet si vlastní seznamy skladeb. Dáváme název, stručné shrnutí a vybíráme melodie z naší knihovny. Obrázky z vybraných skladeb se použijí jako obal pro seznam skladeb.
Vytvořený seznam skladeb lze sdílet s přáteli nebo zveřejnit na vaší stránce nebo v komunitě (bez omezení na 10 skladeb).
Boom je překvapen nedostatkem obalů pro playlisty. Vizuálně se liší pouze barvou (kterou nelze vybrat). Vypadá to trochu zvláštně, ale celkově to nezpůsobuje žádné nepříjemnosti.
Apple Music byla původně navržena pro používání seznamů skladeb, vše je zde vypilováno k dokonalosti. Žádné otázky. Zaznamenám možnost vytvářet složky seznamů skladeb a chytré seznamy skladeb.
Kdo je lepší: Všechno v produktu Apple je provedeno dobře, nelze mu nic vytknout. Uživatelé hudebních služeb VK by se ale neměli cítit znevýhodněni, i zde je vše v pořádku.
Závěry:
Obě aplikace od VK jsou vhodné pro poslech hudby. Mají logická rozhraní a určité výhody. Oproti loňské aktualizaci došlo k velkému kroku kupředu. Nakonec jsme přišli na seznamy skladeb.
Ale momentálně všechno Knihovna médií VK je velká skládka hudby, z nichž některé jsou bez visaček, některé bez obalů, některé pochybné kvality. Za to požadují 149 rublů měsíčně. Děkuji, ale ne.
Službu sociální sítě můžete používat zdarma, Boom umožňuje pouze ukládání melodií pro offline poslech. Mnozí takové omezení přežijí. Hlavní věc je, že hudba VK zůstává zdarma. Nepanikařte. Poslouchejme dále.
PS Pokud jde o zvukovou reklamu, je povolena pro všechny uživatele VKontakte, ale zatím funguje pouze ve webové verzi.
Vytvořte si svůj vlastní zen
Inspirativní trasy, neobvyklé recepty, recenze zařízení, sportovní novinky, make-up tutoriály, analýza vědeckých teorií, doporučení pro výběr auta, recenze výstav – v Zen můžete psát texty a natáčet videa na jakékoli téma! A chytré algoritmy vám vždy pomohou najít publikum, které bude mít zájem.
Připojte se ke komunitě zenových spisovatelů a uvolněte svůj tvůrčí potenciál naplno.
O zenu
31M
tolik uživatelů se denně přihlásí do Zen
100 000 +
tolik autorů sdílí své
obsah každý týden
Možnost výdělku
získat příjem ze zpeněžení
a nativní reklama
4 formáty
můžete se vyjádřit v krátkých videích,
dlouhá videa, příspěvky a dlouhé čtení
24 hodin denně
Tým podpory je připraven nepřetržitě odpovídat na vaše otázky
Populární témata v zenu
Gadgets a IT Sport Jídlo Krása a styl Cestování Věda Umění Osobní doprava
4,5M
Přesně tolik uživatelů odebírá zenové autory, kteří vytvářejí recenze zařízení, vytvářejí průvodce výběrem a používáním gadgetů, sdílejí novinky ze světa technologií a mnoho dalšího.
Přes 10 milionů
přihlaste se k odběru sportovních spisovatelů na Zenu, kteří sdílejí sportovní zprávy, užitečné tipy pro zdravý životní styl nebo zajímavosti z biografií sportovců
Přes 20 milionů
sledovat gastro kanály v zenu. Jídlo je jedním z nejoblíbenějších témat na platformě. Foodblogeři nejen sdílejí recepty na vaření, ale také recenzují kavárny a restaurace, mluví o tradicích a zvycích různých zemí
Přes 7 milionů
pravidelně hledejte stylové tipy a užitečné životní triky pro péči o sebe, sledujte tutoriály líčení a seznamte se s nejnovějšími módními trendy od zenových autorů
Přes 6,6 milionů
přihlášeni k odběru cestovatelských kanálů v zenu, které sdílejí recenze atrakcí, jejich dojmy, doporučení pro výběr tras a další inspirativní cestovatelský obsah
12M
studijní obsah v zenu od odborníků, kteří mluví o fascinujících vědeckých teoriích a objevech, inovativních technologiích a úžasných experimentech
4M
mají zájem o recenze představení, reportáže z výstav, dozvědět se nové věci o umělcích nebo sledovat tvorbu svých oblíbených autorů v zenu
9M
neustále se zajímají o to, jak vybrat auto, skútr nebo třeba loď, zajímají se o osobní zkušenosti a životní hacky pro provozování osobní dopravy od autorů Zen
Jak vytvořit kanál
Buď sám sebou
nebo zkusit něco nového
vytvářet obsah ve svém stylu – a v jakémkoli formátu
Odbornost, kvalita, upřímnost a jedinečný styl jsou klíčem k srdci publika. My v Zen podporujeme ty nejodvážnější experimenty. K tomu máte ve svém inventáři různé formáty – namíchejte si je podle svého vkusu: krátká vertikální videa, články s ilustracemi, horizontální videa.
Spolupracovat
se Zenem
účastnit se pravidelných projektů platformy
Zen neustále podporuje komunitu autorů soutěžemi, akcemi a speciálními projekty. Můžete se jich také zúčastnit spolu s dalšími autory, získat skvělé zkušenosti a rozšířit publikum svého kanálu. Aktuální aktivity můžete sledovat na kanálu „Zen pro autory“.
Zpeněžit
obsah
připojit monetizaci nebo dělat nativní reklamu
Existují dva způsoby, jak zpeněžit kanál v Zen:
Automatická monetizace – přerozdělení výnosů ze Zen reklamy mezi autory v závislosti na zobrazení obsahu v konkrétním kanálu. Více o monetizaci naleznete zde.
Nativní reklama – budete moci přímo spolupracovat s inzerenty a přilákat velké značky, když váš kanál získá velké a loajální publikum. Další tipy k nativní integraci naleznete zde.