Obsah
Proč má Apple pouze bílé doplňky?
Design a identita značky jsou pro Apple nesmírně důležité prvky.
Chtějí, aby jejich produkty vypadaly jedinečně a snadno rozpoznatelné.
I proto mívaly notebooky Apple zářící loga, ale když v roce 2001 přišel na řadu iPod, potýkaly se s unikátním problémem.
Vzhledem k tomu, že šlo o malé mobilní zařízení, které by bylo ukryto v kapsách zákazníků místo toho, aby bylo nápadně vystaveno jako počítače, jak by si společnost mohla vytvořit silnou identitu značky s iPodem, když je nepravděpodobné, že by se kdy viděl na veřejnosti?
Apple se zaměřil na část produktu, která bude viditelná: sluchátka. Přestože byly příliš malé na to, aby na nich bylo něco jako logo Apple, zaměřili se na nejdůležitější vlastnost všech sluchátek: jejich barvu.
V té době byla prakticky všechna sluchátka dodávaná s CD přehrávači a walkmany černá. Aby Apple vynikl, vydal se jiným směrem a vyrobil sluchátka čistě bílá, aby ladila s iPodem.
Apple dokonce tuto designovou volbu vyzdvihl ve své reklamní kampani s ikonickými siluetami, ve kterých jsou bílá sluchátka možná ještě větší než samotný iPod.
Produkt se stal nejprodávanějším hudebním přehrávačem na světě a jeho bílá sluchátka se stala synonymem značky.
V roce 2004 se Apple musel rozhodnout jinak: když začal nabízet iPody v různých barvách, někteří zákazníci očekávali, že vytvoří barevná sluchátka, která k nim budou ladit.
Místo toho Apple pokračoval ve vydávání bílých sluchátek, díky nimž byl jejich hudební přehrávač okamžitě rozpoznatelný. Tento přístup pokračuje i dnes.
I když iPod touch přichází v různých barvách, všechny obsahují bílá sluchátka EarPods. Navzdory dvěma generacím AirPods a dalšímu modelu AirPods Pro je Apple nadále nabízí pouze v jedné barvě: bílé.
S uvedením AirPods Max a iMac existuje důvod se domnívat, že Apple konečně mění svůj tón.
Jeho první sluchátka do uší s názvem AirPods Max se dodávají v pěti barvách a iMac v sedmi, ale důležitější je přístup Applu k příslušenství pro iMac.
Poprvé jsou v balení barevně sladěné kabely. Přístup, který by mohl být aplikován na další model EarPods a celou řadu AirPods společnosti Apple.
Po dvou desetiletích čekání se možná brzy konečně dočkáme barevných sluchátek od Applu.
Proč je příslušenství Apple bílé?
Jednoho dne se můj přítel vydal koupit vlastní sluchátka AirPods ve zlaté barvě. Chtěla vyniknout natolik, že si nekoupila jen obyčejná AirPods a nevzala si je na malování, ale okamžitě našla tu správnou barvu. Takže jsem nepochopil vtip – proč se jí nelíbila bílá sluchátka Apple? Koneckonců, toto je firemní barva společnosti: bílé iPhony, iPady, sluchátka EarPods. Dokonce i nabíječky! Už z dálky je vidět bílý smartphone a příslušenství. Mimochodem, proč jsou doplňky bílé? A co pro Apple znamená bílá?
Řekneme vám, proč Apple miluje bílou
Co znamenají barvy v marketingu?
Obchodní expertka na barvy Karen Haller vysvětlila význam barev v marketingu: odstíny ovlivňují to, jak spotřebitelé vnímají společnosti. Barvy pro zařízení jsou voleny tak, aby přilákaly klienta ke koupi. Bílá barva tak podle jejího názoru odráží jednoduchost a stručnost produktu – ideální barva, která odpovídá filozofii společnosti. Bílou barvu používají zdravotnické společnosti a dětské značky tak, aby jejich produkty uklidnil a zlikvidoval lidi k vám.
Bílé přístroje jsou méně praktické, ale mnohem krásnější než černé
Všimli jste si, že lékařské vybavení, například v zubní ordinaci, je vždy bílé? Snad před 15-20 lety jsme viděli stará zařízení, která nás naplňovala hrůzou už jen svým vzhledem. Nahradily je světlá zařízení pro různé operace – cesta k zubaři či jinému lékaři už nevypadá tak děsivě jako dříve. Vše je o situaci a barev prostory.
Bílý? Ne! Měsíc šedý!
Bývalý designový ředitel Applu Jony Ive vždy miloval bílou a opravdu chtěl vyrábět zařízení v této barvě, ale Steve Jobs tomu zabránil všemi možnými způsoby, nepočítaje bílou jako barvu. Proto první iPod nebyl čistě bílý. Tak se objevily různé odstíny: například sněhově bílá, zakalená bílá a další. Šéf Applu schválil měsíční šedou, kterou mnozí považovali za bílou.
„Měsíční šeď a mušle jsou odstíny, které jsme vyvinuli a které jsou tak blízké bílé, že vypadají jako bílé, ale ve skutečnosti jsou to odstíny šedé,“ řekl Doug Satzger, jeden z členů designového týmu společnosti Apple.
Později Jobs nakonec zvolil bílou jako hlavní barvu pro produkty společnosti. Od té doby přestala být barva spojována s pračkami, ledničkami a dalšími domácími spotřebiči a fanoušci Applu začali kupovat více bílých aut, aby vše bylo „v barvě Apple“. Předpokládá se, že vybavení v této barvě je nejvhodnější popularizovat značka: na bílých autech jsou štítky a loga nainstalované ve výrobě lépe viditelné. Je to podobný příběh s bílými iPhony: „jablko“ a ražení umístěné ve spodní části zadního panelu zařízení jsou na nich lépe viditelné. Chcete vědět ještě více faktů o historii Applu? Podívejte se na náš Yandex.Zen a nezapomeňte se přihlásit k odběru!
Proč je příslušenství Apple bílé?
Bílé doplňky jsou velmi krásné, i když se snadno zašpiní: časem se zašpiní a shromažďují všechny druhy nečistot z batohu nebo tašky. To je důvod: originální příslušenství má přesně tuto barvu, protože zařízení Apple se snadno používá.
Bílé doplňky jsou charakteristickou vlastností Apple
Přesně taková by sluchátka, kabely a adaptéry měly být. Díky této barvě získávají zařízení hladké linie a aerodynamické tvary – uvědomte si, že bílá zařízení jsou mnohem krásnější než stejná černá. A díky tomu, že bílá je firemní barvou společnosti, poznáte tyto vychytávky i na dálku. Líbí se mi, že originální kabel Lightning je bílý, že?
Jak vybrat barvu iPhone
Navzdory tomu, že originální příslušenství se stále vyrábí v bílé barvě, iPhony se staly vícebarevnými. proč tomu tak je? Za prvé, všechny smartphony jsou v podstatě unavené monotónností barev. Ano, bílé a černé telefony vypadaly přísně a hodily se ke každému oblečení a vzhledu, ale dívat se na svět černobíle je jako kombinovat tři barvy v oblečení, údajně to tak má být. A mladé lidi je třeba nějak zaujmout: prosím, tady je žlutý, červený, mátový iPhone.
iPhone se staly vícebarevnými a je to skvělé!
Vyberte si ten, který je zajímavější a který nejlépe vyhovuje vaší náladě. Například fialový iPhone byl vydán samostatně přesně v tomto odstínu, protože to byla oblíbená barva Steva Jobse a mezi aplikacemi pro Mac je stále mnoho fialových zkratek. Obecně je tato barva spojována s vulgárností a nevkusem, ale odstín, ve kterém je iPhone 12 vyroben, je spíše nostalgický a sentimentální.
Proč je bílý iPhone dražší než černý?
V dobách, kdy byl iPhone pouze ve dvou barvách, často docházelo k situacím, kdy byl bílý iPhone dražší než černý. Mnozí si to spojovali s rasismem, diskriminací a dalšími moderními problémy, ale vše se ukázalo jako mnohem jednodušší uživatelé našeho telegramového chatu vám lhát nebudou. Za prvé vše záviselo na zemi, kam byly přístroje dodány. Vůbec se nedivím, že lidé v Rusku milují striktní černou – nebylo dovezeno mnoho bílých iPhonů.
Rozdílné ceny identických iPhonů nás udělaly moudřejšími
Za druhé, fanoušci Applu po celém světě obecně více milují černé smartphony, takže bylo méně iPhonů vydaných v bílé barvě. Za třetí, Apple vydělal velké peníze na „předvádění“ kupujících: mnoho zaplatil více, jen získat kýženou barvu. Sám jsem se při koupi iPadu potýkal s podobnou situací: chtěl jsem zlatý, ale byl dražší než tablety běžných barev.
Osobně doufám, že společnost bude nadále vydávat příslušenství v bílé barvě. Jsou velmi krásné a vyčnívají z levných barevných sluchátek a kabelů. Stejné nabíjecí adaptéry vypadají velmi dobře – je nepravděpodobné, že černá verze bude tak dobrá.