Obsah
Kolik vydělávají na technické podpoře Apple?
Odhalení zaměstnance společnosti Apple: „Lidé se jen modlí za Apple“
Na webu Onliner.by se objevil příběh o tom, jaké to je pracovat v Applu. O své profesi hovořil občan Běloruska, který se rozhodl získat práci v call centru Apple a pomáhat lidem řešit problémy s problémy Applu. Celý příběh si můžete přečíst v originále, ale nabízím zkrácenou verzi.
kdo je tento hrdina?
30letý Taras nechtěl pracovat jako právní poradce v Bělorusku, ale rozhodl se najít práci v Evropě a našel místo v ruskojazyčné technické podpoře Apple. Vzhledem k tomu, že Apple zakazuje zveřejňovat podrobnosti o díle, přesné podrobnosti zde nebudou.
Jak funguje technická podpora?
Zaměstnanci absolvují 3týdenní školení, na základě jeho výsledků absolvují test, po kterém si vezmou sluchátka, mikrofony a zodpoví dotazy po telefonu. Specialisté musí rozumět všem zařízením Apple, jsou to „univerzální vojáci“.
Kolik platit?
Mladí zaměstnanci dostávají asi 400 eur, po tříměsíční zkušební době dostávají 600 eur a ještě je jim přidělován bonus ve výši asi 20–30 % z platu. Jak získat bonus? Musíte udržovat disciplínu, dobře pracovat a pomáhat klientům řešit problémy.
Co je tvoje denní rutina?
Pracovní den trvá 9 hodin, 1 hodina je vyhrazena na oběd a 2 přestávky po 15 minutách na odpočinek. Harmonogram práce je zcela specifický: harmonogram je sestaven na 2-3 týdny, nejsou přesné pracovní dny a víkendy. Pravidelně se tedy mění začátek a konec pracovního dne a „plavou“ i pracovní dny a víkendy.
Jaká jsou privilegia?
Apple poskytuje dotace na jídlo, speciální telekomunikační sazbu a dobré členské karty fitness. Ale nedává slevy na produkty.
Kdo volá?
Taras uvedl, že třetina hovorů souvisí s blokací účtu. Někomu pomáhá podpora, jiným zbyde cihlička ve tvaru iPhonu, vše záleží na tom, kolik dat uživatel o svém zařízení poskytne.
Poznamenal, že lidé se o ochranu svých dat nijak zvlášť nezajímají a Apple doslova uctívají. Mnoho lidí se zajímá o iPhone jako módní doplněk, ale na tom, co je uvnitř, nezáleží.
jakou radu byste dal?
Pečlivě si zapamatujte bezpečnostní otázky, které se objeví při vytváření účtu. Nikdy nepoužívejte jednoduchá hesla. Nezadávejte svá data do zařízení jiných lidí.
Při nákupu telefonu věnujte pozornost tomu, pro jaký trh bylo zařízení uvolněno, aby nedošlo k problémům s mobilním internetem, LTE nebo FaceTime. Například v iPhonech pro japonský trh nemůžete vypnout zvuk závěrky, když je fotoaparát spuštěný.
Stává se také, že někteří lidé kupují iPhony sestavené z více zařízení nebo kupují vadná. Někteří lidé mají ještě větší štěstí, prostě skončí s pouzdrem obsahujícím kus papíru s logem jablka pod sklem. Tento telefon se nikdy nezapne.