jablkoZprávy

Kolik lidí používá jablko?

Proč je v rukou Rusů více iPhonů, ačkoli prodeje klesají?

Foto Alexander Shcherbak / TASS

Podle MTS Big Data byly na konci roku 2023 nejpoužívanějšími smartphony v Rusku čínské Xiaomi, které v penetraci takových zařízení překonalo předchozího lídra Samsung. Je pozoruhodné, že podíl jablečných smartphonů v rukou Rusů roste, a to navzdory skutečnosti, že maloobchodní prodeje iPhonů v Rusku klesají. Odborníci to vysvětlují přežitím iPhonů, které vydrží v průměru déle než telefony s Androidem, a také tím, že Rusové stále raději platí za prestižní značku a nejsou připraveni se ponořit do rozmanitosti řad jiných výrobců.

Změna podmínek

Podle MTS Big Data, který Forbes recenzoval, byl v roce 2023 nejvíce smartphonů používanými v síti operátora čínský výrobce Xiaomi, který si za rok přidal 0,8 procentního bodu – 24,3 % všech telefonů. Dříve byl lídrem v penetraci do sítě MTS Samsung – na konci roku 2022 obsadil 25,7 %, ale v roce 2023 se podíl jihokorejského výrobce snížil na 22,7 %.

Apple si udržel třetí místo a navíc zvýšil svůj podíl z 20,7 % v roce 2022 na 22,3 % na konci roku 2023. V roce 2023 čínské značky Realme, Tecno a Infinix zvýšily svůj podíl z 5,4 % na 11,2 % všech zařízení registrovaných v síti MTS.

Materiál k tématu

Podíl předplatitelů Megafonu v prosinci 2023 se zařízeními Xiaomi činil 25 % všech smartphonů registrovaných v síti operátora, uvedla společnost. Ve stejné době byl podíl uživatelů Samsung 23% a Apple – 20%. V prosinci 2022 přitom telefony Samsung tvořily 27 % sítě Megafonu, Xiaomi – 24 %, Apple – 18 %.

Zajímavé:
Jaký je název prohlížeče Apple.

Podle VimpelCom (značka Beeline) většinu telefonů v síti operátora v roce 2023 tvořily telefony Samsung, zatímco podíl prodejce za poslední rok klesl z 23,2 % na 20,6 %. Na druhém místě je Xiaomi se 17,5 % (jeho smartphony za rok vzrostly o 0,3 procentního bodu). A na třetím místě v síti VimpelCom v roce 2023, stejně jako MTS, je Apple s podílem 15 % (o rok dříve byl podíl prodejce 13,5 %).

Telegramový kanál Forbes.Russia
Kanál o podnikání, financích, ekonomice a životním stylu

Připomeňme, že MTS má mezi ruskými operátory největší základnu předplatitelů – na konci roku 80 jich bylo 2022 milionů. Megafon měl 75,3 milionu lidí, VimpelCom měl 44,8 milionu a Tele2 měl 47,5 milionu uživatelů.

Podle MTS se v roce 2023 prodalo 30,7 milionu smartphonů za celkem 681 miliard rublů, což je o 26 % více v jednotkách a o 22 % více v penězích než v roce 2022. Xiaomi se stalo lídrem trhu (32 %) a od roku 2 přidalo 2022 p.b. Podíl Samsungu na tržbách za rok klesl ze 14 % na 19 % a podíl Applu klesl z 10 % na 8 %.

Podle analytiků MTS je pokrok Xiaomi spojen s neustálou marketingovou aktivitou a rozšiřováním modelové řady ve všech cenových segmentech, včetně vlajkových zařízení. Nárůst průniku Applu do MTS vysvětlovala loajalita uživatelů smartphonů amerického výrobce. „Majitelé chytrých telefonů Apple zůstávají nejvěrnějšími fanoušky své značky. Ze všech majitelů iPhonů, kteří upgradovali svůj telefon v roce 2023, 59 % preferovalo nové modely Apple,“ poznamenal MTS. Pro srovnání: Ukazatel věrnosti značky Samsung byl 49 % a Xiaomi 36 %, dodala společnost.

Ruské zastoupení Xiaomi a Samsung odmítlo komentovat. Apple a Tele2 na žádost Forbesu nereagovaly.

Je těžší odejít

Na zařízeních Samsung není v ekosystému Android „nic jedinečného“, jejich produkty lze snadno nahradit chytrými telefony od jiných výrobců, vysvětluje analytik TelecomDaily Ilya Shatilin pokles podílu smartphonů od jihokorejského prodejce. Dříve byla obliba zařízení Samsung zajišťována mimo jiné obrovskými rozpočty na marketing, venkovní reklamu a propagaci pomocí prodejců, dodává.

Zajímavé:
Jak vymazat iPhone 4s přes iTunes bez Apple id.

Podle Shatilina však i nyní můžete vidět reklamy na smartphony Samsung, ale pod rouškou bannerů prodejců. „Například v rohu dvacetimetrového reklamního banneru na nový Samsung Galaxy S24 na letišti je úhledně napsáno „Citylink“,“ uvádí analytik příklad. Rozsah reklamy však již není tak velký jako před odchodem prodejce z ruského trhu, poznamenává.

Zároveň je obtížnější „opustit“ ekosystém Applu kvůli uzavřenosti služeb americké společnosti a nutnosti nakupovat všechny aplikace znovu, což je v Rusku velmi obtížné, tvrdí Shatilin: „Iphone je stále mnohými vnímán jako image produkt, má jeden z nejdelších životních cyklů a stará zařízení zůstávají v provozu, předávají se například dětem.“

Materiál k tématu

Rusové nyní skutečně snadno přecházejí ze Samsungu na jiné telefony, souhlasí analytik FinTech Lab Sergej Viljanov. „Přechod na zařízení od jiných výrobců na Androidu probíhá téměř neznatelně a nepohodlí spočívá pouze v neobvyklém uspořádání položek nabídky,“ pokračuje. Zároveň je podle něj přechod z iOS na Android obtížnější, protože řada služeb není na Androidu dostupná a jiné vypadají a fungují neobvykle (cloudové úložiště Apple, iMessage, textové a tabulkové editory z bezplatného kancelářský balík Apple atd.). „Triviální přenos chatů WhatsApp z iPhone do Androidu je netriviální úkol,“ říká Villanov. Uživatelé iPhonů jsou nuceni držet se platformy, zatímco majitelé Google telefonů si mohou svobodněji vybrat, upozorňuje Vilyanov: „Zaměřují se na poměr ceny a výkonu zařízení, který Samsung dlouhodobě pokulhává na obě nohy. “

Ostrov prémie mezi modelovým chaosem

Kupující navíc odrazuje množství modelů smartphonů Samsung ve srovnání s Apple, upozorňují odborníci. Se sortimentem modelů Samsung v podmínkách paralelního dovozu v Rusku „nastává absolutní chaos“, je kategorický šéfredaktor Ferra.ru (součást Rambler&Co) Evgeniy Kharitonov. „Například na regálech ruských obchodů můžete vidět následující nápisy: „Samsung Galaxy A23 – levný smartphone druhé úrovně, třetí generace“, „Samsung Galaxy A14 – levný smartphone první úrovně, čtvrté generace“, „ Samsung Galaxy A05S – levný smartphone základní úrovně, pátá generace, modernizovaný.” A všechny tyto telefony se prodávají za stejnou cenu. Kupující nejsou dychtiví ponořit se do rozdílů mezi těmito modely a vzít si půjčku na iPhone,“ říká.

Zajímavé:
Jak vymazat data z iPhone, pokud jste zapomněli své heslo Apple id.

Materiál k tématu

Apple zůstává jediným výrobcem obrázků smartphonů v tomto odvětví a těší se „obrovské důvěře,“ říká Kharitonov. Apple podle něj nemá smartphony ve své modelové řadě, neexistují smartphony, které by byly „pomalé“ nebo upřímně špatné při fotografování. „Za příležitost koupit si zařízení bez konstruktivních chybných výpočtů poprvé (namísto nákupu špatného, ​​jeho prodeje a utrácení peněz za nové) jsou Rusové historicky ochotni přeplatit,“ říká. Kromě toho jsou iPhony na sekundárním trhu likvidnější a starší modely smartphonů Apple si udržují přijatelné provozní rychlosti déle než jejich konkurenti se systémem Android, domnívá se analytik. „A ani hlavní nevýhody iPhonu – zpočátku nízká kapacita baterie a její rychlá degradace – většinu kupujících nevyděsí, protože kompaktní (s úhlopříčkou displeje 6,1 palce – velikost iPhonu 15) vlajkové lodě Android nemají lepší baterii život,“ dodal Jevgenij Charitonov.

„Vzhledem k prestiži, logické a poměrně jednoduché modelové řadě a absenci pomalu se pohybujících levných modelů s nekvalitními fotoaparáty zůstává Apple ostrůvkem „prémie“ pro ty, kteří jsou ochotni za stabilní kvalitu přeplatit, a pro ty, pro které cena smartphonu nehraje při jejich nákupu rozhodující roli,“ uzavírá Kharitonov.

Lidé stále častěji utíkají od Androidu k iOS. Máme čísla a vysvětlení

Ach, tahle debata mezi Androidem a iOS. Asi není nic konstantnějšího než tato konfrontace. Od doby, kdy se objevily dvě platformy, přibližně polovina uživatelů na každé straně neuznává existenci alternativy. Přitom to někdy dělá dost drsně. To už je konfrontace, která přesahuje prostou soutěž. Lidé to vnímají jako souboj svého oblíbeného fotbalového týmu s druhým ve finále velkého turnaje, radující se ze svých úspěchů i neúspěchů soupeřů. Existuje však určité procento lidí, kteří jsou připraveni a dokonce chtějí platformu změnit. V poslední době se zjevně ubírají jedním konkrétním směrem. Tady je to, jak to vypadá.

Zajímavé:
Jak nastavit Apple Watch na iPhone.

Lidé stále častěji utíkají od Androidu k iOS. Máme čísla a vysvětlení. Na každém OS jsou skvělá zařízení. Ale ne každý je připraven to přiznat. Fotografie.

Na každém OS jsou skvělá zařízení. Ale ne každý je připraven to přiznat.

Nejoblíbenější operační systém

Není žádným překvapením, že Android je nejoblíbenější mobilní operační systém na světě, protože je dostupný na obrovském množství zařízení. Data StockApps však ukazují, že iOS v posledních letech zaujímá podíl na trhu Android, ačkoli platforma Google mu stále dominuje.

Kolik lidí používá iPhone a kolik Android?

Od července 2018 byl Android hodnocen 77,32% globálního tržního podílu mobilních operačních systémů. O čtyři roky později však došlo k poměrně závažným změnám a tento počet uživatelů „zeleného robota“ se snížil na 69,74%. Zároveň iOS naopak posílil svou pozici po celém světě. Jeho podíl v kapsách a batozích uživatelů se od roku zvýšil 19,4% na 25,49% za stejné období. To znamená, že nárůst byl o něco více než šest procent. Android klesl téměř o 8 %, což znamená, že ke změně rovnováhy došlo z velké části kvůli proudění z jednoho tábora do druhého.

Kolik lidí používá iPhone a kolik Android? Statistiky jsou neúprosné. Fotografie.

I když důvody těchto čísel nejsou jasné, Apple se snaží rozšířit svou produktovou řadu, aby oslovil ještě více spotřebitelů s produkty, jako je iPhone SE a základní iPad. Právě oni mají velký přínos, protože kromě nich má americká společnost pouze prémiové produkty nejvyšší úrovně. Maximálně se dá seškrábat dohromady iPad Air a iPhone 13 mini. Bylo by těžké je nazývat produkty střední úrovně. Takoví jsou ale jen v sestavě Cupertina. Ve srovnání s Android zařízeními jsou stále poměrně drahé.

Co Apple potřebuje

Výhody, které tyto produkty poskytují, však nebudou stačit k získání ještě větší lásky od uživatelů. Budeme muset něco vymyslet a nabízet stále nové a nové produkty. Nejlépe rozšíření produktové řady a nabídky levnější zařízení. Je pravda, že Apple tuto cestu pravděpodobně nezvolí.

Zajímavé:
Jak posílat hlasové zprávy na Apple Watch.

Jak zdůrazňuje finanční expertka Edith Reeds, Android má stále výhodu díky své open source povaze. Ačkoli je iOS k dispozici pouze na zařízeních Apple, existuje mnoho zařízení Android, nejen smartphony a tablety. Cena zařízení je dalším důvodem, proč Android zůstane na špici.

Co Apple potřebuje. Mnoho lidí chce přejít na iPhone, ale brzdí je cena. To je rezerva pro růst Applu. Fotografie.

Mnoho lidí chce přejít na iPhone, ale brzdí je cena. To je rezerva pro růst Applu.

Kde je nejvíce iPhonů?

Výzkum StockApps poznamenává, že v regionech, jako je Jižní Amerika a Afrika, Android s jistotou dominuje místnímu trhu. V těchto regionech lidé nemohou nebo nejsou připraveni utrácet velké peníze za chytré telefony, a tak volí levnější zařízení nebo dokonce tlačítkové dialery. iPhone, nejlevnější z nich stojí 450 dolarů, nepatří mezi nejprodávanější zařízení na tomto trhu. V Jižní Americe jen 10 % mobilní zařízení používají iOS, zatímco v Severní Americe operační systém Apple zabírá více než polovinu podíly na trhu.

Ale i tak strategie Applu zavádět levnější zařízení, aby přilákala více zákazníků, vykazuje dobré výsledky – a společnost bude pravděpodobně i nadále uvolňovat několik základních zařízení ve své řadě. Jen s nimi nebude příliš flirtovat, aby neztratily svou prémiovou kvalitu a zůstaly v očích lidí drahou prestižní značkou.

Zanechat komentář k Telegramu. Podělte se o svůj názor v chatu čtenářů Androidinsider.ru

  • Apple vs Android
  • operační systém Android
  • Operační systém iOS

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button