Obsah
- 1 Jak vyměnit sluchátka Apple v záruce
- 2 Jak vyřešit problém s AirPods 3: záruční oprava nebo výměna produktu?
- 3 Odpovědi právníků (1)
- 4 Právní služby
- 5 AirPods Pro jsou rozbité – výměna v záruce po 2,5 letech používání
- 6 Typy záruky Apple
- 7 Kde koupit jedny AirPods?
- 8 Prodloužená záruka Apple
- 9 Jak vrátit zařízení v záruce?
Jak vyměnit sluchátka Apple v záruce
Jak vyřešit problém s AirPods 3: záruční oprava nebo výměna produktu?
Co mám dělat v situaci, kdy potřebuji vrátit sluchátka AirPods 3 do záruční opravy, ale odmítnou mi poskytnout náhradní produkt? Kam mám poslat žádost a jak ji správně napsat, abych tento problém vyřešil?
| Gennady, Moskva
2022-12-15
Kategorie: Ochrana spotřebitele
101 1
Odpovědi právníků (1)
- Kazakov Valentin
Kazakov Valentin právník,
Moskva Na místě: 1845 dní
Odpovědí: 2698 Hodnocení: 8
Dobré odpoledne V souladu s právními předpisy Ruské federace o ochraně práv spotřebitele, pokud je zjištěna vada u produktu zakoupeného v obchodě, má spotřebitel právo požadovat výměnu produktu odpovídající kvality, jakož i dostupnost náhradního produktu během opravy nebo výměny produktu. Proto je v této situaci nutné kontaktovat prodejnu, kde byly produkty AirPods 3 zakoupeny a předložit doklady potvrzující nákup a také požadavek na poskytnutí náhradního produktu při opravě. Pokud obchod odmítne splnit tento požadavek, může spotřebitel kontaktovat Rospotrebnadzor nebo soud s prohlášením na ochranu svých práv. Při sestavování žádosti musíte začít standardní formulací „Já, [vaše celé jméno], odesílám žádost o poskytnutí náhradního produktu během opravy sluchátek AirPods 3 zakoupených ve vašem obchodě [název obchodu]. “ Dále v žádosti musí být uvedeny důvody, proč obchod odmítá poskytnout náhradní produkt, a také na základě jakých zákonů a předpisů má spotřebitel právo jej obdržet. Nakonec musíte uvést kontaktní údaje, kde vás lze zastihnout.
#1877242 2022-12-15 02:10:46
Kazakov Valentin právník,
Moskva Na místě: 1845 dní
Odpovědí: 2698 Hodnocení: 8
Chcete-li tento problém vyřešit, budete muset kontaktovat servisní středisko, kde chcete sluchátka AirPods 3 opravit v rámci záruky. Chcete-li to provést, musíte připravit následující dokumenty:
- Pokladní doklad nebo jiný doklad potvrzující skutečnost nákupu.
- Samotný produkt, který vyžaduje záruční opravy (v tomto případě sluchátka AirPods 3).
Pokud vám servisní středisko odmítne poskytnout náhradní produkt během opravy sluchátek, měli byste se obrátit na správcovskou společnost tohoto servisního střediska nebo na Rospotrebnadzor se stížností na porušení práv spotřebitelů. Chcete-li to provést, musíte vyplnit žádost obsahující následující informace:
- Celé jméno a kontaktní údaje žadatele.
- Informace o sluchátkách AirPods 3 (název produktu, sériové číslo a datum nákupu).
- Popis situace a důvody odvolání (odmítnutí poskytnutí náhradního výrobku při záručních opravách).
- Požadavek na poskytnutí náhradního zboží během opravy s uvedením doby, na kterou musí být poskytnuto.
- Podpis a datum.
Tato žádost musí být zaslána na adresu organizace, kde sluchátka opravujete, a také společnosti Rospotrebnadzor v místě vašeho bydliště.
#1980276 2022-12-15 02:10:46
Kazakov Valentin právník,
Moskva Na místě: 1845 dní
Odpovědí: 2698 Hodnocení: 8
K vyřešení tohoto problému se použijí články 18, 19, 20 zákona Ruské federace „O ochraně práv spotřebitelů“ (č. 2300-1).
#2083094 2022-12-15 02:10:46
V provozu Zdarma
Horká linka
Konzultace ZDARMA! Volání!
Moskva, Moskevská oblast, Rusko
Poraďte se s právníkem online
Položte otázku hned teď a uvidí ji stovky profesionálů z celého Ruska. První odpověď obdržíte do 15 minut! Právní pomoc je poskytována zdarma a za úplatu.
Právní služby
- získat právní podporu 24/7;
- vyřešit problém mimosoudně;
- pomoc s reklamací.
AirPods Pro jsou rozbité – výměna v záruce po 2,5 letech používání
Od zakoupení vůbec prvních sluchátek AirPods Pro z první várky uplynulo již 2,5 roku. A to teprve nedávno V pravém sluchátku se ozvalo praskání a „míchání“ cizích zvuků z mikrofonu. Jak se mi podařilo vyměnit sluchátka v záruce je dále v článku. Nejprve se však podívejme na všechny typy záruk od společnosti Apple.
Typy záruky Apple
První. Omezená záruka Apple. V Ruské federaci a zemích SNS funguje 1 rok od data prvního nákupu.
I když ve skutečnosti se při předání do opravy hledí na datum aktivace zařízení a může se lišit od data na pokladním dokladu. Později je to možné, dříve ne.
Svou způsobilost pro záruční opravy si můžete ověřit na webu checkcoverage.apple.comzadáním sériového čísla zařízení a bezpečnostního captcha. Nebo prostřednictvím proprietární aplikace „Apple Support“.
Druhý. Zákon Ruské federace „O ochraně práv spotřebitelů“. Lhůta pro přihlášení pohledávky je podle ní 2 roky ode dne převodu zboží (Ustanovení 5, čl. 19).
Zde je pro vás důležité prokázat, že zařízení mělo již PŘED koupí výrobní vadu a ta se objevila rok a půl po začátku používání zařízení.
Podle § 19 odst. 6 „Zákona o ochraně práv spotřebitele“ v případě zjištění podstatných vad výrobku má spotřebitel právo uplatnit u výrobce požadavek na bezplatné odstranění těchto vad, pokud prokáže, že vznikly PŘED převodem zboží na spotřebitele. Toto funguje po uvedenou životnost jakéhokoli produktu.
A obecná omezená záruka společnosti Apple uvádí, že produkt vydrží 3 roky od data původního nákupu.
Třetí záruka Apple Care+. Zakoupeno samostatně při nákupu zařízení z oficiálních webových stránek. webové stránky společnosti Apple. Působí v Ruské federaci od září 2020.
S touto zárukou získává kupující 2 roky záručního servisu, až dvě opravy ročně za akční cenu v případě mechanického poškození zařízení včetně rozbité obrazovky. K dispozici je také náhradní zařízení.
Náklady na takovou záruku přímo závisí na zařízení.
Kde koupit jedny AirPods?
Pokud je rozbité pouze jedno sluchátko AirPods a nemáte nárok na záruční servis, můžete si sluchátka objednat prostřednictvím aplikace Apple Support položením otázky prostřednictvím chatu.
Pokud vaše město takovou službu nemá, můžete si sluchátka levně koupit na místním bleším trhu, jako je web Avito nebo Yula. Zde je ale potřeba dávat pozor, abyste nenarazili na padělek.
Prodloužená záruka Apple
Ale na paniku je ještě brzy. Existuje také servisní program Apple, viz níže na webu (support.apple.com).
Zde je celý seznam zařízení, u kterých byly zjištěny problémy, které jsou mimo rozsah jednoleté záruky společnosti Apple. V mém případě se jedná o „Program údržby AirPods Pro pro problémy se zvukem“.
Jak vidíte, sluchátka mohou mít příznaky v podobě cvakání, praskání nebo nesprávné činnosti systému aktivního potlačení hluku. Tento program se vztahuje na AirPods po dobu 3 let od data nákupu.
Takových programů prodloužené záruky je od Applu spousta. A jejich doba platnosti je různá. Vyhledejte své zařízení.
Jak vrátit zařízení v záruce?
Pokud se vaše zařízení Apple porouchá a vztahuje se na vás prodloužená záruka (nebo omezená na rok po zakoupení), kontaktujte chat podpory Apple prostřednictvím proprietární aplikace. Obdržíte nejbližší servisní adresu.
V chatu mi napsali, že abych to mohl vrátit do služby, budu potřebovat účtenku. Ale v podmínkách služby je uvedeno, že pokud jsou AirPods opraveny, musíte přinést nabíjecí pouzdro, účtenku NEBO originální krabici (uvádí datum výroby).
Ale po zavolání autorizovaného servisu v Moskvě se ukázalo, že pouze samotná sluchátka a nabíjecí pouzdro.
Záruční doručení velmi závisí na regionální záruční politice ve vaší zemi. Například v Rusku můžete předat pouze servisní zařízení zakoupená z oficiálních zdrojů. prodejce v Rusku. Globální záruka se vztahuje pouze na vybrané země a nemusí se vztahovat na všechna zařízení Apple.
Po předání zařízení do servisu obdržíte potvrzení o převzetí zařízení.
Doba diagnostiky je až 3 dny. Pokud se závada potvrdí, budou sluchátka během 1-2 týdnů vyměněna za nová. V Moskvě jsou AirPods často vyměněny v rámci záruky během několika hodin.
Čekáme na SMS od oficiální služby. Nakonec se můj záruční případ potvrdil. A můžete si přijít pro nová sluchátka.
Bezplatné období uložení ve službě je 7 dní. Pokud si zařízení nevyzvednete do týdne, budete muset po 7 dnech zaplatit za každý den uskladnění.
Servis Vám vydá doklad o provedené práci s nulovou cenovkou a 2 certifikáty o záruční opravě. Certifikáty uvádějí sériová čísla starých a nových sluchátek. Cena bezzáruční výměny každého sluchátka je asi 90 USD.
Předpokládám, že v případě zamítnutí záruční opravy bych musel zaplatit za diagnostiku servisu.
Napište své případy záručního servisu na zařízení do komentářů.