Obsah
- 1 Jak se stát obchodníkem s jablky
- 2 Podnikatelský plán na otevření internetového obchodu Apple
- 3 Výběr konceptu internetového obchodu
- 4 The Social Network
- 5 Obchod Avito
- 6 FaceBook Group
- 7 Vstupní stránka + cílená reklama
- 8 Internetový obchod + tržiště
- 9 Dodavatelé
- 10 Vytvořte nabídku
- 11 Obchodní procesy a technická stránka
- 12 Vytvoření internetového obchodu a reklamy
- 13 Analýza trhu
- 14 Kde najít dodavatele
- 15 Spuštění reklamy
- 16 Celkový
- 17 Popis franšíz Apple
- 18 Jablko
- 19 Popis franšízy Apple
- 20 Dostupné formáty a jejich náklady
- 21 Výhody spolupráce
- 22 Požadavky na franšízy
- 23 Požadavky na pokoj
- 24 Jak fungují obchody App Sale
- 25 Franšízový balíček
- 26 Finanční podmínky společnosti Apple
- 27 Co zahrnuje paušální poplatek?
- 28 Školení a podpora
- 29 Prezentace
- 30 Tipy pro řízení podniku
- 31 Recenze franšízy Apple
Jak se stát obchodníkem s jablky
Podnikatelský plán na otevření internetového obchodu Apple
Pojďme zjistit, jak vydělat peníze prodejem zařízení Apple online, a podívat se, z čeho se skládá plán krok za krokem pro spuštění takového podnikání.
Yuri Bogomolov Autor článku
Po pandemii se online obchodování v Rusku začalo rozvíjet rychleji než jiné oblasti podnikání. A publikum je nyní více loajální k tržištím, doručování a objednávání běžných věcí přes internet. Podniky to musí vzít v úvahu a formátovat svou práci v souladu s trendy.
Například, pokud dříve lidé většinou chodili do obchodů nakupovat gadgety, nyní je lze snadno koupit bez předchozího „zkoumání“. Zvláště pokud je online platforma důvěryhodná. A pro majitele prodejny to znamená nižší náklady – není potřeba nájem.
Uvažujme o takovém podnikání na příkladu prodeje zařízení Apple.
Výběr konceptu internetového obchodu
Existuje několik hlavních formátů pro online prodej telefonů a zařízení Apple:
- Nakupujte na Avito
- Nakupujte na sociální síti
- FaceBook Group
- Vstupní stránka + cílená reklama
- Internetový obchod + tržiště
Co je třeba předem rozhodnout:
- Jak dobře znáte web?
- Máš IP
- Máte počáteční kapitál?
To je důležité, protože faktory přímo ovlivňují výběr platformy pro online prodej. Takže například pro vytvoření internetového obchodu budete potřebovat více investic než při vytváření stránky na Avitu. A abyste mohli pracovat s cílenou reklamou a vstupními stránkami, možná budete potřebovat individuálního podnikatele.
The Social Network
Pokud nemáte znalosti, doporučujeme prostudovat téma. Práce se sociálními sítěmi je důležitá i tehdy, když jste si právě vytvořili stránku na internetu a prodáváte přes ni. Budete muset přilákat klienty z telegramu, VK a dalších sítí.
Je snadné vytvořit obchod na sociální síti s minimálními investicemi. Často dokonce zdarma. Aby to ale fungovalo, budete muset investovat peníze do reklamy.
Požadovaný rozpočet od 10 000 rublů.
Obchod Avito
Pokud máte zkušenosti s neustálým prodejem na Avito, rozumíte mechanikám a významu tohoto webu, chápete, že 70 % provozu jednoduše ztratí váš čas bez peněz, pak stojí za to se na to podívat blíže.
Požadovaný rozpočet od 5 000 rublů.
FaceBook Group
Za prvé, skupina je aktivum, které po dlouhé práci přináší ovoce. Nejprve si vybudujete spoustu odběratelů a obsahu, pak za vás skupina pracuje a přináší vám objednávky zdarma.
Požadovaný rozpočet od 0 rublů.
Doporučujeme neuvažovat o skupině VK bez jiných online platforem nebo sociálních sítí. A jako pomůcka při prodeji pro vlastní web (bude generovat větší důvěru) je tato varianta vhodná.
Vstupní stránka + cílená reklama
Tato metoda vám poskytuje rychlé výsledky za pouhých 5 dní, můžete začít přijímat cílené objednávky, ale budete za ně muset zaplatit, takže stojí za to vypočítat konstantní náklady na přijímání objednávek.
Nevýhodou je nízká míra důvěry zákazníků, budete muset zlepšit své operátorské dovednosti a profesionalitu v komunikaci se zákazníky, aby nedocházelo k rušení objednávek z důvodu nízké důvěry. Pomoci může také skupina VK, která má recenze, odběratele a důkazy o vaší práci.
Požadovaný rozpočet od 50 000 rublů.
Internetový obchod + tržiště
Nejambicióznější koncept. Protože tržiště má obrovskou návštěvnost cílových zákazníků, kteří jsou připraveni nakupovat právě teď.
Samotný internetový obchod, pokud má kompetentní design a dobrou implementaci, s nákupním košíkem, pokladní stránkou, vestavěnou pokladnou, akcemi a dalšími zvonky a píšťalkami, pak vzbuzuje u klienta mnohem větší důvěru a bezpečnost, poskytnout vyšší prodejní čísla.
Tento koncept má však několik nevýhod, za prvé, cena začíná od 150 tisíc za implementaci a nutnost mít samostatného podnikatele nebo LLC. Ale ve skutečnosti budete také potřebovat zkušenosti s prací s dodavateli a technické znalosti v mnoha záležitostech. Nebo to můžete kompenzovat dodatečným rozpočtem pro ty lidi, kteří to udělají za vás.
Požadovaný rozpočet od 150 000 rublů.
Dodavatelé
Hlavní věc ve vašem podnikání. Prodej zařízení Apple je konkurenční byznys. Pokud zákazníkům nedokážete nabídnout dobré ceny, nebudete schopni prodávat. A bez důvěryhodných dodavatelů toho nelze dosáhnout.
Vytvořte nabídku
Jakmile je zvolen koncept obchodu a víte, kde produkt získat za požadovanou cenu, je čas vytvořit reklamní nabídku.
Mělo by se vejít do několika řádků a zajímat vaše zákazníky. Protože děláme velmi malou přirážku a vyděláváme na objemu a navíc máme od dodavatele další slevu, vytvořil jsem ve svém obchodě následující nabídku:
Kupte si originální iPhone za velkoobchodní maloobchodní cenu. Silikonové pouzdro a 3D sklo za 490 rub. Doručení až k vašim dveřím, pomoc při aktivaci a nastavení.
Taková nabídka už nějak vyčnívá z davu.
Doporučujeme obrátit se raději na specialisty, než abyste všechny úkoly přebírali sami. To ale také stojí peníze.
Obchodní procesy a technická stránka
Nyní se musíte rozhodnout pro pracovní oblast, matici produktů, provozní dobu, způsoby dodání, způsoby platby, počet zaměstnanců a přibližný zisk, kterého chcete dosáhnout.
Oblast doručení by měla být přehledná, měli byste být schopni klientovi vysvětlit, jak si může telefon koupit. Ať už v jiném městě nebo ve vašem, mělo by to být jednoduché a přehledné.
Doporučuji, abyste si vzali své město, nedoručovali do okolních vesnic atd., provedli placené doručení za cenu 300 až 500 rublů, abyste vyřadili pochybné zákazníky.
Komoditní matice je zboží, na kterém vyděláváte peníze; logickým produktem lokomotivy je iPhone. Doporučuji také používat příslušenství, jako je pouzdro a sklo, služby, jako je aktivace iPhone, nastavení, instalace aplikací, pojištění je možné, pokud máte individuálního podnikatele nebo LLC. Vždy se snažte zvýšit svůj příjem na prodej a počet prodejů.
Omezte pracovní dobu nejpozději do 21.00:19.00, ideálně do XNUMX:XNUMX. Čas doručení lze nastavit na další den, pokud objednávka dorazila po obědě, a na dnešek, pokud dorazila před obědem, můžete tak odstranit chaos ve vaší práci. Zaveďte koncept urgentního doručení a proveďte jej s plnou platbou předem.
Z vašich zaměstnanců budete potřebovat jednoho operátora, jednoho kurýra, jednoho inzerenta.
Počet zaměstnanců na plný provoz prodejny jsou 3 osoby, nepočítaje majitele, ale je jasné, že pokud je váš rozpočet velmi malý a není konstantní zisk pokrývající 2 platy (kurýr je samonosný), daně a reklama, pak zaměstnanci nejsou ziskoví a zabijí podnikání.
Operátor musí dostávat peníze za prodej, aby byla motivace uzavírat zakázky a měl také plat, aby byla motivace prostě být na pracovišti, dal se najmout na dálku, musí pracovat v odhlučněné náhlavní soupravě. Motivujte ho také k prodeji příslušenství a služeb.
Kurýr je člověk, kterého podceňujete, musí být kultivovaný, příjemný a umět komunikovat s lidmi, musí být motivovaný k prodeji telefonů, příslušenství a služeb. V opačném případě jednoduše ztratíte až 80 % svého zisku, pokud bude jednoduše provádět objednávky a prohraje prodej při sebemenším dotazu nebo námitce klienta. Chraňte se před krádeží obvoláváním zákazníků, kteří nakoupili a nenakoupili, a také obrovskými pokutami za krádeže, včetně výpovědi.
Inzerent je člověk, který sleduje fungování reklamy, má pevně stanovenou platbu za to, že reklama funguje, doporučuji ho motivovat i prodejem po telefonu a snížit rozpočet na reklamu, aby sám přemýšlel, jak rozpočet snížit a získat více prodejů. Tento indikátor se nazývá ROMI a můžete na něj přijít sami při práci.
Vytvoření internetového obchodu a reklamy
Budu stručný, protože se jedná o velmi složitý proces, web si nenapíšete sami, můžete jej sestavit pomocí konstruktorů, ale tato metoda může přinést katastrofální výsledky. Samozřejmě, pokud jste strávili několik let marketingem. Nejjednodušší způsob je kontaktovat agenturu pro tvorbu webových stránek a reklamní agenturu, která vám pomůže.
V žádném případě se nesnažte pokoušet osud, když vám nabídnou, že to uděláte levněji a řeknou vám, že jsou profesionálové a mají 5-15 let praxe, udělali web pro Sberbank atd. Důvěřujte více či méně významným specialistům.
Analýza trhu
Nyní stojí za to provést kompletní analýzu trhu, abyste pochopili současnou situaci na trhu. Je nutné určit ceny a poptávku po modelech. Zde nám pomůže jakékoli tržiště a Avito.
Prohlížíme si všechny inzeráty za týden a měsíc na Avitu, uděláme tabulku s cenami. Měl by obsahovat minimální dostupnou cenu za telefon (použitý i nový) a průměr. Najděte nejoblíbenější modely podle zobrazení. Zkuste uvést několik modelů za nejnižší cenu a zjistěte, který model získává nejvíce požadavků.
Pokud nejsou žádné požadavky, pak analýza nebyla provedena správně, opakujte.
Nyní otevřeme tržiště a vytvoříme druhou tabulku, ve které uvedeme minimální a průměrnou cenu ve vašem městě. Yandex píše minimální i průměrné hodnoty, ale mějte na paměti, že tyto hodnoty se v každém městě liší.
V důsledku toho byste měli rozumět nejžádanějším telefonům. Obvykle se jedná o modely pre nebo pre-pre late.
Na začátku nemůžete nafouknout ceny. Nastavte přirážku alespoň 500 rublů, nejdůležitější je, že obchod začne prodávat.
Poznámka:
Někdy dodavatel sám pomáhá určit matrici produktu. Většinou vědí, co se prodává nejlépe. Zkuste to zjistit od něj.
Kde najít dodavatele
Nyní potřebujete dodavatele a musíte s ním jednat. Doporučuji použít následující pracovní postup:
Nejprve posíláte klienty přímo k němu a on prodává za vaši cenu, s těmito podmínkami souhlasí téměř každý. Zde si můžete ověřit poctivost dodavatele, aby vám dal vaše peníze a neskrýval tržby. Tato metoda se nazývá dropshipping.
Nyní prodáváte jeho telefony, můžete posílat zákazníky za vlastní cenu přímo k němu a neutrácet peníze za nákupy a dodavatel vám důvěřuje a váží si vás jako běžného zákazníka.
Pak je potřeba každý měsíc po dobu 6 měsíců žádat o slevu na produkty, abyste dodavatele vyždímali na maximum a získali maximální marži.
Nevyjednávat s dodavatelem, než začne skutečný prodej, nemáte žádné páky.
Abychom našli dodavatele, otevřeli inzeráty Avito, prohlédli si vše, co tam je, napsali zprávy všem nebo zavolali, kdo vypadá jako obchod, prodejce, dodavatel atd., obecně pouštíme pouze soukromé obchodníky.
Pokud jsou výsledky špatné, pak jdeme na trhy a ptáme se všech, kdo se potenciálně zabývají elektronikou, kde sehnat dodavatele Apple, hledáme ve VK, hledáme ve vyhledávání. V důsledku toho musíte jednoduše najít dodavatele. V každém městě s milionem lidí je 10 velkých dodavatelů, se kterými můžete spolupracovat.
Pokud to nemůžete najít a vaše město má více než 300.000 99 lidí, pak je XNUMX% problém ve vás, ale existují dodavatelé.
Při první komunikaci byste měli být co nejstručnější a nejkonkrétnější, dodavatele zajímají především přibližné objemy prodeje za měsíc, spočítá si, kolik vám vydělá a od této částky se odvíjí vaše další komunikace a jeho zájem.
Spuštění reklamy
Zdá se, že vše došlo k reálnému prodeji a vy máte obchod, rozumíte trhu a jeho cenám, existuje dodavatel a zůstávají jen zákazníci.
Reklama by se měla spouštět od minima, když Direct, tak méně prokliků, když sociální sítě, tak méně bloggerů a rozpočtu, když Avito, tak méně reklam.
Po spuštění pomalu zvyšujte počet reklam, dokud nezískáte své první klienty, pak počkejte asi týden a proveďte reklamní analýzu. Proveďte nezbytné změny, aby byla vaše reklama efektivnější. Opakovat.
Rozhodně musíte zajistit, že jedním prodejem vyděláte více, než investujete do reklamy.
Nyní zbývá jen rozšířit a škálovat svůj obchod tak, aby zaujal co největší část trhu ve vašem městě, vykazoval dobrou pověst a byl všude zmiňován co nejčastěji.
Celkový
Toto byl krátký akční plán, pokud chcete otevřít internetový obchod pro zařízení Apple. Tento podnikatelský plán by měl obsahovat co nejvíce podrobností a provádí se bezprostředně před zahájením, aby odrážel aktuální situaci. Samotné podnikání může být ovlivněno ekonomickou situací a městem, ve kterém plánujete začít.
Spuštění internetového obchodu není složité. Hlavním problémem v tomto podnikání jsou dodávky za ceny, které jsou pro vás příznivé. Největším nákladem je reklama.
Popis franšíz Apple
Organizování podniku prodávajícího a opravujícího zařízení od nuly je spojeno s mnoha riziky. Franšíza Apple je nejlepším řešením pro podnikatele, kteří chtějí obejít fázi pokus-omyl a okamžitě začít vydělávat na spolupráci s velkou značkou, která se na trhu dobře osvědčila.
Jablko
Tato americká technologická korporace je výrobcem hardwaru, softwaru a online služeb. IT korporace vyrábí notebooky MacBook, tablety iPad, chytré telefony iPhone, hudební přehrávače iPod a další produkty. Apple (společně s Google, Tesla, Microsoft, Amazon) je zařazen do žebříčku nejvlivnějších společností světa podle magazínu Time.
Zařízení Apple se prodává ve značkových maloobchodních prodejnách. Existuje více než 500 oficiálních maloobchodních prodejen po celém světě. V Rusku není jediný Apple Store, ale existuje internetový obchod, který dodává zboží do Moskvy, Petrohradu, Jekatěrinburgu, Rostova na Donu, Samary a dalších měst.
Popis franšízy Apple
Apple neprodává franšízy k otevření oficiálních kanceláří značky. Podnikatelé však mohou spolupracovat s opravnami zařízení, neoficiálními prodejními místy iPhone, iPod, MacBook, iPad.
Dostupné formáty a jejich náklady
Nabyvatel franšízy si může otevřít obchod s vybavením Apple, službu nebo prodejnu v kombinaci s centrem technické podpory. V závislosti na zvoleném formátu práce se liší požadavky na prostor, výši investice a případně autorské honoráře a velikost paušální platby. To druhé závisí na podmínkách mateřské společnosti.
Výhody spolupráce
Franchising je zjednodušený formát ve srovnání s otevřením vlastního podnikání od nuly. Podnikatel, který si franšízu koupí, získá podporu od franšízové společnosti.
Další výhody spolupráce:
- Příležitost pracovat pod značkou známou klientům. Nemůžete se stát oficiálním partnerem Applu v Rusku, protože společnost neprodává franšízu. Ale regionální značky se podílejí na balení a rozšiřování podnikání.
- Není třeba hledat dodavatele a přemýšlet, jak založit maloobchod. Franchisor poskytuje partnerské kontakty a obchodní pravidla. To vše je zahrnuto v paušálním poplatku.
- Informační podpora. Franchisoři dostávají tantiémy ve formě procent z příjmů, proto mají zájem zajistit, aby se jejich partnerům dařilo.
- Minimální marketingové náklady. Součástí franšízového balíčku jsou hotové designové rozvržení, vývěsní štíty, plány na podporu podnikání a průzkum trhu. Není potřeba vyvíjet další marketingovou kampaň.
- Nízká konkurence. Franchisoři často prodávají exkluzivní území, takže v regionu působí pouze 1 partner.
Požadavky na franšízy
Většina franchisorů – servisních středisek specializovaných na opravy zařízení a prodejních míst Apple – neklade na kupující franšízy zvláštní požadavky. Od franšízantů se vyžaduje investice a chuť pracovat a rozvíjet se společně s mateřskou společností.
Podnikatelská zkušenost není nutná, ale bude výhodou a zpočátku podnikání usnadní.
Požadavky na pokoj
Optimální umístění pro železářství nebo opravárenské centrum iPhone je na křižovatce ulic s vysokým provozem chodců. Maloobchodní prodejna může být umístěna v nákupním centru nebo obchodním centru. Vhodná je i samostatně stojící stavba. Plocha – od 3–6 m35 (ostrov v nákupním centru stačí k otevření malého servisu na opravu zařízení Apple) do XNUMX mXNUMX nebo více.
Jak fungují obchody App Sale
Internetové obchody fungující pod značkou App Sale se specializují na prodej originálních produktů Apple v Rusku. V síti App Sale je vybavení americké značky o 20–25 % levnější než konkurence. Důvodem je, že společnost nabízí zařízení s označením RFB, tzn. dříve aktivované iPhony, které vypadají jako nové. Kupující věnují pozornost takovým smartphonům kvůli jejich nízkým nákladům. Proto je App Sale (franšíza a podobný formát, ale s jinými modely telefonů) žádaný i mezi podnikateli, kteří se snaží vydělat.
Franšízový balíček
- právní dokumenty (obchodní koncesní smlouva, osvědčení o vlastnictví ochranné známky musí být vyhotoveno právníkem a registrováno u Rospatent);
- kniha značek, tzn. pokyny pro používání firemního stylu (sem patří reklamní produkty, požadavky na uniformy zaměstnanců, vnější a vnitřní design prodejen);
- obchodní model (jedná se o individuální kalkulaci zohledňující charakteristiku regionu, dostupnou prodejní plochu, která zohledňuje fixní a variabilní náklady, poskytuje odhad pro spuštění maloobchodní prodejny atd.);
- školení (jedná se o všeobecnou znalostní základnu, webináře pro podnikatele a jeho zaměstnance, kontakty na dodavatele atd.).
Finanční podmínky společnosti Apple
Franšízant platí společnosti jednorázový paušální poplatek za oprávnění působit pod ochrannou známkou a pravidelně strhává autorské honoráře. Měsíční platby mohou být pevné nebo mohou představovat procento z obratu nebo tržeb nabyvatele franšízy.
Co zahrnuje paušální poplatek?
Poplatek za push je pevná částka, kterou franšízant zaplatí majiteli franšízy jednou (při uzavření smlouvy).
Spolu s ochrannou známkou získává franšízant:
- pracovní technologie;
- pokyny, které mají zaměstnanci dodržovat;
- marketingové strategie a podpora.
Balíček nabízený poskytovateli franšízy může obsahovat podnikatelský plán, školení zaměstnanců, plánování a návrh řešení pro maloobchodní prostory, kanceláře atd. Například startovací balíček Apple for People (franšíza železářství) zahrnuje zásilku zboží v hodnotě 200 tisíc rublů a „Yabloko“ (maloobchodní místo a služba) – zaměstnanec mateřské společnosti navštíví stránku a pomůže s otevřením.
Úroveň služeb a kvalita zboží a služeb musí být stejná ve všech maloobchodních prodejnách, které působí pod stejnou značkou.
Proto jsou franšízantům poskytovány obchodní standardy, které je třeba dodržovat.
Školení a podpora
Nejdůležitější věcí při výuce být franchisorem je podrobný návod na práci s hotovým obchodním modelem. Nejčastěji jsou takové pokyny poskytovány novým partnerům v tištěné podobě. Každý krok partnera musí být zdokumentován, včetně právních záležitostí, základního účetnictví, marketingu atd. Mateřské společnosti také pořádají online webináře, prezenční intenzivní kurzy a poskytují informační podporu.
Prezentace
Franšízový marketingový kit je příležitostí k zobrazení detailních informací o podnikání v jiném formátu (ne na webu mateřské společnosti nebo v doplňkových materiálech).
Firemní prezentace obsahuje více čísel, příběhů partnerů a právních informací než vstupní stránka.
Tipy pro řízení podniku
Franchisoři poskytují novým partnerům podrobné pokyny týkající se všech obchodních procesů a poskytují školení pro manažery a zaměstnance.
Klíčové body, které jsou zmíněny v každém školení:
- Než otevřete maloobchodní prodejnu nebo opravnu, přiměřeně zhodnoťte své silné stránky (finanční i morální). Po spuštění nemají někteří franšízanti dostatek provozního kapitálu, aby mohli platit nájem v drahé lokalitě. Někteří lidé nemohou spojit práci najatou s řízením vlastního podnikání nebo se spoléhat na pasivní příjem, a pak si uvědomí, že je potřeba aktivní zapojení do podnikání.
- Snažte se udělat z internetového obchodu hlavní prodejní formát. To je pro prodejce pohodlnější a umožňuje vám poskytnout kupujícímu maximální efektivitu. Správa internetového obchodu nemá mnoho rizik offline podnikání.
- Nešetřete na personálu. Vyplatí se věnovat více času hledání a školení zaměstnanců. Nejdůležitější věcí v sektoru služeb je vysoký standard služeb. Pokud se klientovi nebude líbit přístup prodejce nebo oprava nebude dostatečně kvalitní, nevrátí se a nebude kontaktovat jiné místo sítě.
Recenze franšízy Apple
Alexander, 27 let, Vladivostok:
S franšízou A-Store jsme již vydělali 200 tisíc rublů. ve druhém měsíci po otevření internetového obchodu 400 tisíc rublů. – na třetí. Spuštění stálo pouze 70 tisíc rublů. Smlouva s franšízantem stanoví vrácení paušálního poplatku. Jinak jsou podmínky také příznivé: není třeba otevírat jednotlivého podnikatele (šeky vydává dodavatel iPhone), přirážka na zboží je minimální a internetový obchod může spravovat 1 osoba.
Michail, 32 let, Kazaň:
Pracuji pod franšízou Apple Service. Investice do otevření prodejny přesáhly 700 tisíc rublů. Paušální poplatek (150 tisíc rublů) zahrnuje dodávku náhradních dílů za speciální ceny, marketingovou analýzu regionu, výběr místa, podporu při otevírání a pomoc při vývoji reklamní kampaně.
Marina, 35 let, Jekatěrinburg:
Franšíza Apple je ziskový obchod, protože každý rok v Rusku přibývá majitelů zařízení značky Apple. Specialisté ze služby Mail.ru Pochta tvrdí, že iPhone má každý druhý uživatel ve věku 18 až 24 let. Ve velkých městech se prodej iPhonů a oprava zařízení rychle vyplatí. Mohli jsme si to ověřit na vlastním příkladu: obchod a servisní středisko se zaplatily za několik měsíců a nyní generují stabilní zisk.