Obsah
- 1 Co znamená logo jablka?
- 2 O zenu
- 3 Populární témata v zenu
- 4 4,5M
- 5 Přes 10 milionů
- 6 Přes 20 milionů
- 7 Přes 7 milionů
- 8 Přes 6,6 milionů
- 9 12M
- 10 4M
- 11 9M
- 12 Jak vytvořit kanál
- 13 Proč je logo Apple nakousnuté jablko a ne celé jablko
- 14 Existují tři krásné (ale nesprávné) legendy: o biblickém hříchu, Newtonovi a smrti Alana Turinga
- 15 jak to bylo doopravdy?
Co znamená logo jablka?
Inspirativní trasy, neobvyklé recepty, recenze zařízení, sportovní novinky, make-up tutoriály, analýza vědeckých teorií, doporučení pro výběr auta, recenze výstav – v Zen můžete psát texty a natáčet videa na jakékoli téma! A chytré algoritmy vám vždy pomohou najít publikum, které bude mít zájem.
Připojte se ke komunitě zenových spisovatelů a uvolněte svůj tvůrčí potenciál naplno.
O zenu
31M
tolik uživatelů se denně přihlásí do Zen
100 000 +
tolik autorů sdílí své
obsah každý týden
Možnost výdělku
získat příjem ze zpeněžení
a nativní reklama
4 formáty
můžete se vyjádřit v krátkých videích,
dlouhá videa, příspěvky a dlouhé čtení
24 hodin denně
Tým podpory je připraven nepřetržitě odpovídat na vaše otázky
Populární témata v zenu
Gadgets a IT Sport Jídlo Krása a styl Cestování Věda Umění Osobní doprava
4,5M
Přesně tolik uživatelů odebírá zenové autory, kteří vytvářejí recenze zařízení, vytvářejí průvodce výběrem a používáním gadgetů, sdílejí novinky ze světa technologií a mnoho dalšího.
Přes 10 milionů
přihlaste se k odběru sportovních spisovatelů na Zenu, kteří sdílejí sportovní zprávy, užitečné tipy pro zdravý životní styl nebo zajímavosti z biografií sportovců
Přes 20 milionů
sledovat gastro kanály v zenu. Jídlo je jedním z nejoblíbenějších témat na platformě. Foodblogeři nejen sdílejí recepty na vaření, ale také recenzují kavárny a restaurace, mluví o tradicích a zvycích různých zemí
Přes 7 milionů
pravidelně hledejte stylové tipy a užitečné životní triky pro péči o sebe, sledujte tutoriály líčení a seznamte se s nejnovějšími módními trendy od zenových autorů
Přes 6,6 milionů
přihlášeni k odběru cestovatelských kanálů v zenu, které sdílejí recenze atrakcí, jejich dojmy, doporučení pro výběr tras a další inspirativní cestovatelský obsah
12M
studijní obsah v zenu od odborníků, kteří mluví o fascinujících vědeckých teoriích a objevech, inovativních technologiích a úžasných experimentech
4M
mají zájem o recenze představení, reportáže z výstav, dozvědět se nové věci o umělcích nebo sledovat tvorbu svých oblíbených autorů v zenu
9M
neustále se zajímají o to, jak vybrat auto, skútr nebo třeba loď, zajímají se o osobní zkušenosti a životní hacky pro provozování osobní dopravy od autorů Zen
Jak vytvořit kanál
Buď sám sebou
nebo zkusit něco nového
vytvářet obsah ve svém stylu – a v jakémkoli formátu
Odbornost, kvalita, upřímnost a jedinečný styl jsou klíčem k srdci publika. My v Zen podporujeme ty nejodvážnější experimenty. K tomu máte ve svém inventáři různé formáty – namíchejte si je podle svého vkusu: krátká vertikální videa, články s ilustracemi, horizontální videa.
Spolupracovat
se Zenem
účastnit se pravidelných projektů platformy
Zen neustále podporuje komunitu autorů soutěžemi, akcemi a speciálními projekty. Můžete se jich také zúčastnit spolu s dalšími autory, získat skvělé zkušenosti a rozšířit publikum svého kanálu. Aktuální aktivity můžete sledovat na kanálu „Zen pro autory“.
Zpeněžit
obsah
připojit monetizaci nebo dělat nativní reklamu
Existují dva způsoby, jak zpeněžit kanál v Zen:
Automatická monetizace – přerozdělení výnosů ze Zen reklamy mezi autory v závislosti na zobrazení obsahu v konkrétním kanálu. Více o monetizaci naleznete zde.
Nativní reklama – budete moci přímo spolupracovat s inzerenty a přilákat velké značky, když váš kanál získá velké a loajální publikum. Další tipy k nativní integraci naleznete zde.
Proč je logo Apple nakousnuté jablko a ne celé jablko
Existují tři krásné (ale nesprávné) legendy: o biblickém hříchu, Newtonovi a smrti Alana Turinga
První je vázán na biblický odkaz. Adam a Eva kousli do jablka v zahradě Eden a byli vyhnáni. Zní to důkladně, ale není to pravda.
Existuje také verze, že se jedná o odkaz na jablko, které podle věčné legendy spadlo na hlavu Isaaca Newtona. Bylo skutečně vyobrazeno na prvním logu Applu, ale tvůrci odmítli: logo se zdálo příliš těžké, archaické a nesrozumitelné.
A nejzajímavější verze je spojena s matematikem Alanem Turingem. V bytě ho našli mrtvého, vedle něj leželo okousané jablko. Vyšetření prokázalo, že Turing byl otráven kyanidem. Jablko nebylo analyzováno, ale verze, že se Turing zakousl do jablka obsahujícího kyanid, je již dávno zavedená.
Tento příběh je posílen vícebarevným logem Apple, které jakoby podporuje LGBT lidi.
O Turingovi bylo známo, že je homosexuál: byl nucen vyjít ven, protože jeho partneři vykradli dům. Policie se dozvěděla o vztahu, který byl tehdy ve Spojeném království zakázán, a soud nabídl volbu odnětí svobody nebo chemickou kastraci. Turing si vybral to druhé a do roka to vedlo k impotenci.
Nakousnuté jablko Apple je proto nejčastěji spojováno s příběhem Turinga, ale to je také jen legenda.
jak to bylo doopravdy?
Druhé a již rozpoznatelné logo Apple (stejné duhové) vytvořil designér Rob Yanoff. Řekl, že od Steva Jobse dostával minimální rady: „Tehdy nebyl Steve ten bohatý, slavný a strašně náročný chlap, jak si o něm dnes lidé myslí. Dal jen jedno doporučení: nedělejte to logo roztomilé.“
Yanoff s tímto požadavkem pochopil jednu věc – nedělat vtipné písmo. Šéf marketingu Applu Regis McKenna požádal, aby nic nevymýšlel: jen si nějak pohrál se slovem „Apple“. Yanoff protestoval – mají v názvu ovoce a bylo by divné ho nepoužívat: „Ztratíme zábavu z vytváření loga.“
Z vytrvalosti („Kdybych poslouchal každého, nikdy byste neuviděl moje logo“) Janoff prosadil myšlenku jablka, protože nechtěl, aby byl počítač spojován s kusem kovu, který by lidi odradil. Designér snil o tom, že to bude pro lidi s počítačem snadné a zábavné.
Vraťme se k nadpisu. Proč potřebuješ nakousnuté jablko? Nebude to žádná filozofie ani hluboké významy – Yanoff chtěl jen ukázat, že toto je jablko, a ne rajče a třešeň. Logo Apple ale mělo verzi s celým jablkem. Yanoff to nechal, protože se bál, že by Jobs mohl náhle považovat to sousto za roztomilé a frivolní. Při prezentaci v roce 1977 byly dvě možnosti a Jobs zvolil logo s nakousnutým jablkem. Ačkoli Yanoff říká, že ve skutečnosti představil pouze jedno logo – to je velmi vzácné. Jen s Jobsem měl vysokou míru důvěry.
Zaměstnanci Applu ocenili Yanoffův nečekaný vtip. Koneckonců, sloveso „kousnout“ je „bít“, stejně jako souhlásková měrná jednotka („byte“). Jen Yanoff do toho tento význam nevložil a byl rád, že se jeho nápad ukázal jako vhodný.
Yanoff je stále tázán na význam nakousnutého jablka. Popírá všechny verze (ale miluje Turingův příběh) a nazývá je městskými legendami. Je pravda, že Yanoff poskytl jednu interpretaci loga: „Metaforicky, kousnutí říká, že lidé by se měli zakousnout do znalostí a získat je z počítače.
Určitě máte stále otázku: pokud je Jobs proti všemu roztomilému, proč si vybral barevné a jasné logo? Zde měla firma za úkol ukázat, že jejich počítače podporují nejen černobílé barvy.
Barevné logo u Applu schválil málokdo – všichni se báli, že firma zkrachuje tiskem hromady barevných produktů. Trvali na tom pouze Yanoff a Jobs, protože to prostě nikdo předtím neudělal tak jasně.