Obsah
Apple příští rok představí auto
V současné době se většina lidí zapojených do projektu Titan zaměřuje na vytvoření baterie „další úrovně“.
Apple pokračuje ve výrobě vlastního vozu. Informovala o tom autoritativní publikace Reuters s odvoláním na zdroje obeznámené s vývojem společnosti.
Apple vyvíjí „auto pro spotřebitele“, uvedly dva zdroje. Toto upřesnění není náhodné, protože Waymo, dceřiná společnost Alphabet Inc. (vlastní Google), vyvíjí autopilota pro robotaxis.
Třetí zdroj tvrdí, že v této fázi je hlavním cílem vývoj baterie – Apple chce vytvořit unikátní jednočlánkovou baterii. Jak společnost navrhuje, tímto způsobem lze do baterie umístit více aktivního materiálu. Tím se zvýší kilometrový výkon vozu.
Společnost také uvažuje o lithium-železofosfátové baterii. Apple zvolil tento směr, protože ze své podstaty jsou takové baterie méně náchylné na teplo, a tudíž méně nebezpečné než klasické lithium-iontové baterie.
Technologie baterií Apple je další úroveň. Podobné jako revoluce, když jste poprvé viděli iPhone.
Zdroj Reuters
Stále ale existuje možnost, že Apple spíše než vlastní auto vyvine samořídící systém. A existuje pro to několik důvodů.
Výroba
Je nepravděpodobné, že by Apple postavil vlastní závod na výrobu automobilů. „Abychom vytvořili životaschopný podnik, je nutné postavit závod, který bude vyrábět sto tisíc aut ročně, čímž se toto číslo zvýší,“ uvedl jeden ze zdrojů.
Apple proto zvažoval možnost následovat svůj obvyklý vzor – výrobu v provozech stávající automobilky, protože firma iPhony a iPady nevyrábí, ale pouze vyvíjí.
Možným partnerem by mohla být kanadská Magna International, jeden z největších výrobců autokomponentů. Firmy dokonce jednaly o spolupráci. Tato jednání se však zastavila, protože Apple nemohl rozhodnout o svých budoucích plánech.
Peníze
Dalším důvodem, proč by Apple mohl přejít k licenci na samořídící systém, je ekonomika: Tesle trvalo 17 let, než se vyrovnala. To je dlouhá a trnitá cesta a úspěch prvního iPhonu se zde rozhodně opakovat nebude.
„Vytvoření globální výrobní sítě neproběhne přes noc,“ říká další zdroj. Odkazuje na stejnou Teslu, stejně jako další automobilky.
Vývoj
Projekt Titan byl poprvé diskutován v roce 2015. Poté se předpokládalo, že Apple má v úmyslu vydat auto do roku 2019. Ale jak víme, nestalo se tak.
Apple pracoval na televizi a samořídícím autě
V důsledku toho byl osud Titanu několikrát revidován. Společnost, zdá se, dokonce projekt zmrazila. Ale v roce 2018, o pět let později, se Doug Field vrátil do Applu. A pokud se dříve podílel na vytváření máků, nyní vedl projekt Titan. V roce 2019 propustil 190 lidí z týmu vyvíjejícího vůz.
Později v roce 2019 vyšlo najevo, že Apple získal startup Drive.ai, který vyvíjí autopilota:
Apple koupil startup Drive.ai, který se zabývá bezpilotními vozidly
A od té doby nepadlo o projektu Titan ani slovo. Samozřejmě můžeme zmínit patent na čelní sklo, ale jeho přítomnost v žádném případě nenaznačuje osud projektu:
Apple si nechal patentovat inovativní čelní sklo automobilu
V důsledku toho mnozí předpokládali, že projekt byl uzavřen. Firma jej ale zjevně nadále vyvíjí. A dokonce přemýšlí, jaký je nejlepší způsob, jak se vypořádat s lidary: koupit je externě nebo je vyvinout sama.
Nyní má Apple další termín pro Project Titan – 2024. Pravda, jak objasňuje Reuters, pandemie by mohla způsobit zpoždění, kvůli kterému by se plány Applu posunuly o rok nebo i déle.
Kdy vyjde první auto Apple: zasvěcení uvedli přesný rok
Apple nezměnil svůj názor na vydání vlastního značkového vozu. Očekává se, že společnost v příštích letech představí svůj první elektromobil. Podle Bloombergu by se tak mohlo stát za 4 roky, tedy v roce 2028.
Apple měl původně vydat první auto v roce 2026. Mělo jít o zcela samořídící auto s pokročilým systémem CarPlay a systémem Level 5 Díky tomuto systému se auto mohlo samo řídit a sledovat objekty na silnici, jako to dělá třeba Tesla.
Podle zasvěcených informací, které poskytl Mark Gurman, Apple změnil názor – společnost vydá „tradičnější“ auto s autopilotem úrovně 2+. Stále vyžaduje, aby řidič dával pozor na vozovku. Například díky Level 2+ bude vůz schopen samostatně udržovat vzdálenost od nejbližšího auta nebo nevyjíždět z jízdního pruhu.
Apple se zaměří na elegantní design vozu, bezpečnost, pohodlný firmware, funkce AI a kompatibilitu s ekosystémem Apple. Podle Bloombergu byla nová strategie přijata během pracovních schůzek, kterých se účastnili Tim Cook a projektový manažer Apple Car Kevin Lynch.
Apple poprvé začal pracovat na vlastním voze v roce 2014. Projekt s kódovým označením Titan nebo T172 několikrát změnil lídry, vývojové strategie a společnosti, které měly dodávat díly pro budoucí Cupertino auto.