Obsah
Jak vrátit zboží do Apple Store
Je snadné vrátit zboží do internetového obchodu Apple v Rusku? Bohužel je to obtížné, zdlouhavé a časově náročné.
Takže jste obdrželi objednávku z Apple Online Store v Rusku (Apple Rus). Jak zvláštní a ne zcela jasný tento postup je (se spoustou problémů a nejasností) se můžete dočíst z: Recenze: První zkušební objednávka v ruském Apple Online Store.
Stalo se, že objednané pouzdro dopadlo ne úplně povedené (některé informace o něm na webu Applu nebyly pravdivé + má jednu designovou chybu, ale o tom více v samostatné recenzi). Protože Při nákupu (podle podivných a možná i ne zcela legálních pravidel Apple Rus) jsem si to nemohl ověřit hned, ale až po zaplacení zapečetěné zásilky a když už kurýr odešel, možnost vrátit toto pouzdro zpět je možné pouze přes Apple.
Takže proces vrácení zboží společnosti Apple Rus:
Pátek 28. června kolem 16.00:XNUMX
Volám do obchodu (budete si muset poslechnout hromadu doplňujících informací, mačkat tlačítka a pak také zadat číslo objednávky, i když pak vás o to stejně požádají, také po vás budou chtít potvrzení adresy, tel. , celé jméno a email) a nahlásit aktuální situaci. Zaměstnanec prodejny odpovídá, že není problém a upřesňuje, zda chci výrobek vyměnit za jiný nebo vrátit peníze. Žádám o vrácení peněz, protože. V obchodě není podobný produkt, který by mi vyhovoval. Ale pak mi přijde příchozí hovor a potřebuji velmi naléhavě vyřídit pochůzky. Zdvořile žádám mladého muže, aby řešení této záležitosti odložil na pondělí, ale sděluje mi, že proces vrácení již začal. Omlouvám se a říkám, že už opravdu nemohu pokračovat v konverzaci. No a tak se okolnosti vyvíjely.
Téhož dne asi ve 20.00 mi volá dívka z DHL a oznamuje mi, že Apple Rus si objednal kurýra, aby ode mě vyzvedl jednu položku zboží. Právě v tuto chvíli si v e-mailu všimnu dopisu od společnosti Apple o vrácení produktu, ale ne pouze jedné položky, ale celé objednávky. S mírným překvapením to říkám dívce z DHL. Je také překvapená, ale myslel jsem, že protože částka objednávky bez pouzdra je nižší než 4000 19.00 rublů a bezplatné doručení již neplatí, měl bych vrátit celou objednávku (na volání Apple Rus je příliš pozdě, fungují do 9.00:12.00) . Rozhoduji se vrátit celou objednávku, jak je uvedeno v dopise. Domlouváme se s DHL, že kurýr přijede v pondělí od XNUMX do XNUMX.
Pondělí 1. července 12.00:XNUMX
Neexistuje žádný kurýr. Volám Apple Rus a chci zjistit, co se stalo. Zaměstnanec prodejny vůbec neví o mém návratu ani o ničem jiném. Vysvětlím mu celou situaci, slíbí, že vše rychle vyřídí a zavolá zpět. A pak se ptá, jak chci získat peníze? No, protože jsem platil v hotovosti, žádám o hotovost. Odpovídá, že to není možné. Na webu obchodu najdu současně podmínky vrácení peněz na 2 místech:
1.
2.
Obecně to dopadá takto: kurýr kontaktuje do 2 dnů, poté (po nějaké době dorazí) – řekněme další den, pak čas, kdy kurýr doručí zboží do skladu Apple a jejich převzetí zboží – další den, pak 5-10 dnů na převod peněz (5-10 pracovních dnů nebo kalendářních dnů -?). Obecně, soudě podle informací, na první pohled – asi 10-14 dní. Něco dlouhého. Slušně upozorňuji na zaměstnance, že jsem zaplatil v hotovosti a rád bych to dostal stejně. Udělá si pár minut time out, načež mi s radostí oznámí, že firma je připravena se se mnou setkat a schéma bude následující: kurýr vyzvedne zboží, odveze ho do prodejny, vše zkontroluje a odešle já hotově kurýrem. Souhlasím a čekám na zavolání s informacemi.
14.00 – Ticho. Rozhodl jsem se zavolat DHL, našel jsem zaměstnance odpovědného za spolupráci s Apple Rus. A co mi říká? Že kurýr na mou adresu byl ráno z iniciativy Apple Rus zrušen. Znovu se ptám – je to přesné? Ano – odpovídají mi. Překvapeně jsem znovu zavolal do obchodu – nedostávám srozumitelnou odpověď, kdo zrušil kurýra a proč a co dělat dál – neví, prostě neví, nejsou žádné informace. Slibují, že zavolají zpět.
Už se pokouším volat na jiná čísla. Jeden, automaticky, jsem zpočátku měl v iPhonu – nejspíš reprezentativní kancelář. Tam mi jednoduše odpověděli, že takové problémy neřeší, celkově mě odkopli bez dalších informací. Snažím se najít e-mailové adresy, kam mohu poslat dopis, něco najdu a pošlu: něco jako to, ale i s popisem problému. Volal jsem na technickou podporu, třeba nějak pomůžou (to je z beznaděje). Tam mě dívka pozorně poslouchá (za to jí děkuji), pak mě spojí s mladým mužem, který zaujímá vyšší pozici. Také mě pozorně poslouchá, pravidelně mě žádá, abych počkal na lince, a pak mi s radostí oznamuje, že mě nyní spojí s obchodem – o všem rozhodli. Zaměstnanec obchodu říká, že kurýr brzy dorazí (od 15 do 18) a vyzvedne objednávku, dostávám e-mail s pokyny, jak správně odeslat zásilku a číslo, které je třeba na ni napsat.
Pokyny pro odeslání z webu obchodu:
Ptám se na peníze, on mi říká, že peníze pošlou kurýrem. Skvělé – čekáme na kurýra. Kurýr DHL přijíždí kolem 16.00:XNUMX. Začněme dělat opatření. Číslo RMA kurýra se liší od toho, které mi poslali v dopise. Na dotaz na peníze kurýr odpověděl, že peníze nepřevádějí. Žádám ho, aby počkal a začal volat do obchodu, ale kurýr říká, že nemá čas a odchází. Volám do prodejny, ale bez velké naděje na srozumitelnou odpověď se snažím objasnit situaci a žádám o spojení s pracovníkem, od kterého jsem e-mail obdržel. Dostávám ale odpověď, že takový zaměstnanec je, ale má dnes volno. Od koho ten dopis byl? V tuto chvíli přichází paralelní hovor z čísla +353-21-42-29xxx a dívka mi říká, že odteď bude můj problém řešit osobně ona (zdá se, že má vyšší postavení než prostý zaměstnanec). Dobře, loučím se s jednoduchým zaměstnancem obchodu a začínám komunikovat s dívkou (jako šéf). Znovu mě pozorně poslouchá, hodně se omlouvá a slibuje „horské zlato“ pro budoucí objednávky. Zdá se, že rozhovor se ukázal být produktivní (jak jsem si naivně myslel). Slíbila, že vyřídí papírování při nákupu (přítomnost řádně vyplněného prodejního dokladu), a také slíbila, že nastolí otázku, zda kupujícímu umožní před zaplacením zkontrolovat zboží (alespoň vzhled a kompletnost) atd. V důsledku toho mi nabídla, že si jako kompenzaci ponechá jednu položku z objednávky (ale odmítla to potvrdit písemně e-mailem) a slíbila, že zahájí proceduru vrácení peněz na můj bankovní účet, aniž bych čekala, až zboží dorazí na adresu sklad. Ano, bankovní převod, hotovost bude muset počkat 2 týdny, protože. Toto schéma je velmi složité a matoucí; zaručují příjem peněz na účet do 5-7 pracovních dnů po zaplacení. Jen by mě zajímalo, jaký druh bankovního převodu je 5–7 pracovních dnů? Není to příliš? Okamžitě jsem zaplatil v hotovosti, tak nějak. No dobře. Poslala mi také nové číslo RWA balíku a ujistila mě, že kurýr tam bude zítra (úterý 2. července) od 9 do 12. Obecně to vypadá jako šťastný konec.
Mimochodem, pak jsem jí napsal dopis, že dárek odmítám a výrobek vrátím v plné výši.
Úterý 2. června ráno
Zatím jen dopis: „Je mi velmi líto, že jste se rozhodl odmítnout mou nabídku, ale nebudu na tom trvat, protože je to vaše právo. Chci vám jen oznámit, že adaptér byl vyjmut z vracení a již není třeba jej vracet.“ Předem jsem ji ale informoval, že dárek odmítám a objednávka se vrátí v plné výši.
12.15.
Upřímně, už to není vtipné, není tu žádný kurýr. Píši této dívce – ticho.
Volám do obchodu – ozve se další, ptám se, co je zase za problém – dívka slíbí, že to vyřeší, někam uteče a hlásí, že včerejší dívka mi právě píše e-mail, který dostávám za hodinu. Citát: „Právě jsem obdržel potvrzení od DHL, že vyzvednou váš návrat dnes mezi 15-18:00 moskevského času. Kurýrní společnost se omlouvá za zpoždění. Peníze za vrácenou objednávku budou připsány na váš bankovní účet do 5-7 pracovních dnů. Upřímně se omlouváme za způsobené nepříjemnosti.”
Sklíčený hořkou zkušeností jsem zavolal do DHL a zjistil jsem, že na mou adresu od 9 do 12 není objednávka na kurýra, ale na 15.-18. Je tedy zajímavé, jak se mi zaměstnanec Applu jménem DHL omluvil, pokud za to vůbec nemůže kurýrní společnost? Toto je nastavení! Je to velmi nedůstojné, což je to, co hlásím společnosti Apple (jak asi tušíte, žádná odpověď). V době od 15 do 18 přijede kurýr, vyzvedne zboží (díky bohu se čísla tentokrát shodují), na papíry napíše 3 položky (2 adaptéry a obal) a odejde. Je to všechno? Také jsem si to myslel.
Středa 3. června 18.30
Dopis od Applu:
„Obdrželi jsme zboží, které jste vrátili.
Přijaté položky:
Pouzdro na iPhone 5 Twelve South BookBook
Apple USB 5W napájecí adaptér“
Ale omlouvám se, poslal jsem 2 adaptéry a pouzdro, kde je druhý adaptér? Dopisu jsem si všiml až po 19.00:XNUMX, je pozdě volat do obchodu – vyřešíme to ráno.
Jednoho dne – odkaz
PS Ve čtvrtek večer:
1. Obdržený dopis:
„Drahý Sergeji, děkujeme za váš telefonát do Apple Online Store.
Kontaktoval jsem náš sklad a zjistil jsem pro Vás, že veškeré zboží je evidováno, celkově je vše v pořádku.
Během 5 – 7 pracovních dnů bude na váš bankovní účet převedeno 4.098 XNUMX rublů.
Omluvám se za nepříjemnost.
V případě dalších dotazů mě můžete vždy kontaktovat e-mailem.
Doufám, že jsem vám mohl pomoci. Hezký den. „
To už je pozitivní! Co mě mate je, jak dlouho trvá bankovní převod, peníze dorazí do Moskvy 2 dny (kontrolováno), ale zde: buď peníze trvají 5-7 dní (pak s největší pravděpodobností ne z Ruska), nebo je převod zpožděn to. ale to jsou detaily nebo se v něčem pletu. Ale opakuji – to jsou drobnosti.
2. Volal mi manažer z Irska:
„Apple Distribution International
Cork – manažer týmu pro region EMEA
Prodej a servis Rusko«
Ona a já jsme měli opravdu produktivní rozhovor, o kterém budu psát samostatně. Ujistila mě ale, že o některých problémech, které jsem popsal, se uvažuje a firma přemýšlí o tom, že by něco změnila v oblasti platby, dodání atp. Možná tomu nebudete věřit, ale nemá smysl mi lhát.