Obsah
- 1 Jak fungují v Applu?
- 2 Jaké to je pracovat v Applu: příběhy zaměstnanců o nejhorších stránkách společnosti
- 3 Utajování Applu je někdy tak přísné, že to ničí váš rodinný život.
- 4 O všem, a tím myslím úplně o všem, rozhoduje marketingový tým.
- 5 Vydržel bych celý den, aniž bych s nikým mluvil.
- 6 Paranoidní řízení, neúcta, neustálé napětí.
- 7 Přísná firemní kontrola.
- 8 Vytvořte si svůj vlastní zen
- 9 O zenu
- 10 Populární témata v zenu
- 11 4,5M
- 12 Přes 10 milionů
- 13 Přes 20 milionů
- 14 Přes 7 milionů
- 15 Přes 6,6 milionů
- 16 12M
- 17 4M
- 18 9M
- 19 Jak vytvořit kanál
Jak fungují v Applu?
Jaké to je pracovat v Applu: příběhy zaměstnanců o nejhorších stránkách společnosti
Pokud plánujete pracovat v IT, Apple se vám okamžitě vybaví. Zkušenosti ve společnosti Apple mohou být klíčem, který vám otevře dveře v jakékoli jiné společnosti. Co ale ve skutečnosti znamená pracovat pro nejinovativnější technologickou společnost na světě? Většina lidí si tam svůj čas cení. Jako zaměstnanec Applu pracujete na nejvyhledávanějších zařízeních planety spolu s nejchytřejšími mozky v Silicon Valley.
Děláte něco, na co vám zbytek světa závidí.
Ale každá společnost má problémy a Apple není výjimkou.
Ukazuje se, že práce pro Apple má i své stinné stránky. Prokopali jsme naše archivy, Quora a Glassdoor, abychom shromáždili citáty od bývalých zaměstnanců o nejhorších stránkách života v Cupertinské říši. Berte je s rezervou – vždyť jsou to jen malé nepříjemnosti v životě na vrcholu.
Utajování Applu je někdy tak přísné, že to ničí váš rodinný život.
Robert Bovdidge píše na Quora:
Nemohl jsem své ženě nic říct. Věděla, že pracuji v různých budovách přes ulici a zůstávám dlouho do noci, ale nevěděla, co jsem dělal. Když jsem musel jet do Manchesteru pracovat s kluky z Transitive, požádala mě, aby jela se mnou, ale musel jsem jí říct: „V žádném případě!“ „V té době pracovala pro IBM a já věděl, že projektový manažer by se zbláznil, kdyby věděl, že náš dodavatel procesorů ví o novém projektu.
Kim Sheinberg vyprávěla příběh svého manžela, zaměstnance Applu J. K., který vyvinul verzi Mac OS X pro procesory Intel, která běží na osobních počítačích. Bertrand Serlet, viceprezident, projekt schválil.
Bertrand hovořil s J.K. o tom, aby se o jeho vývoji nikdo nedozvěděl. Nikdo. K našemu velkému překvapení musela být domácí kancelář přepracována tak, aby vyhovovala standardům Applu.
J.K. odpověděl Bertrandovi, že vím o jeho projektu. Obecně o jeho projektu nejen vím, ale ve skutečnosti jsem mu dal jméno.
Bertrand řekl JK, že bych měl zapomenout na všechno, co jsem věděl, a že se mnou nesmí mluvit, dokud nebude produkt veřejně oznámen.
Hádám, že přemýšlel o nějakém stroji na mazání paměti od Total Recall.
O všem, a tím myslím úplně o všem, rozhoduje marketingový tým.
„Uvnitř je kultura extrémního utajení, ještě extrémnějšího utajení v politice a marketingových rozhodnutích. O všem, a tím myslím o všem, rozhoduje marketingový tým Applu a dva sloupkaři v novinách z východního pobřeží. Byl jsem šokován a ohromen rolí těchto recenzentů a jejich vlivem na Apple. Jako inženýr mi bylo řečeno, abych se řídil všemi požadavky, které Mossberg a jeho tým vznesli. Vyděsilo mě to a dokonce jsem chtěl prodat všechny své akcie Applu.“
Vydržel bych celý den, aniž bych s nikým mluvil.
Ne každý mohl získat práci v kampusu Endless Loop v Cupertinu, vysvětluje bývalý stážista Owen Yamuachi. Můj tým se nacházel ve vzdálené budově na Wallco Park Way pár mil od hlavního kampusu Endless Loop. To znamenalo, že jsem byl fyzicky oddělen od většiny ostatních stážistů. V budově navíc nebyla žádná kavárna. Samotná budova nebyla příliš příjemná – tvořily ji většinou tmavé úzké chodby s absurdně vysokými stropy a uzavřenými kancelářemi pro všechny. Mít vlastní kancelář znamenalo, že jsem mohl být doslova celý den, aniž bych s nikým mluvil. Mělo to jak pozitiva (měla jsem nejdelší období soustředění v životě), tak i negativa (bylo to docela osamělé).
Paranoidní řízení, neúcta, neustálé napětí.
Zdá se, že tento anonymní bývalý zaměstnanec si čas v Applu neužívá.
Vše záleží na skupině, ve které jste. Obecně lze říci, že se jedná o tlakový hrnec – veškerá komunikace jde jedním směrem (hádejte kterým?).
Paranoidní management, neúcta, neustálé napětí a dlouhé hodiny debriefingu tvoří skutečnou firemní kulturu. Většina lidí z managementu nabídky a poptávky považuje tuto práci za něco, čím musíte několik let trpět, abyste získali záznam se jménem Apple na váš životopis jako investice. Kultura je zde striktně shora dolů, jakýkoli pokus o racionalizaci, změnu nebo dokonce diskusi o nejlepším způsobu, jak něco udělat, je přísně odsuzován, pokud iniciativa přichází zdola. Pracujte déle a usilovněji, nestěžujte si a nesnažte se opravit jakýkoli nefunkční systém nebo proces a nezapomínejte, že venku na vašem místě stojí dalších 10 lidí (a váš šéf si to také pamatuje).
Pracujte zde na vlastní nebezpečí. Pozitivní je dobré jídlo v kavárně a možnost nosit neformální oblečení.
Přísná firemní kontrola.
Richard Francis pracoval v Intelu a setkal se se zaměstnanci Applu, když se obě společnosti spojily při práci na projektech.
„Existují přísné podnikové kontroly, které vysvětlují, co Apple může a nemůže dělat. To způsobuje určitý stupeň napětí mezi klíčovými zaměstnanci, kteří přicházejí z jiných společností.“
Vytvořte si svůj vlastní zen
Inspirativní trasy, neobvyklé recepty, recenze zařízení, sportovní novinky, make-up tutoriály, analýza vědeckých teorií, doporučení pro výběr auta, recenze výstav – v Zen můžete psát texty a natáčet videa na jakékoli téma! A chytré algoritmy vám vždy pomohou najít publikum, které bude mít zájem.
Připojte se ke komunitě zenových spisovatelů a uvolněte svůj tvůrčí potenciál naplno.
O zenu
31M
tolik uživatelů se denně přihlásí do Zen
100 000 +
tolik autorů sdílí své
obsah každý týden
Možnost výdělku
získat příjem ze zpeněžení
a nativní reklama
4 formáty
můžete se vyjádřit v krátkých videích,
dlouhá videa, příspěvky a dlouhé čtení
24 hodin denně
Tým podpory je připraven nepřetržitě odpovídat na vaše otázky
Populární témata v zenu
Gadgets a IT Sport Jídlo Krása a styl Cestování Věda Umění Osobní doprava
4,5M
Přesně tolik uživatelů odebírá zenové autory, kteří vytvářejí recenze zařízení, vytvářejí průvodce výběrem a používáním gadgetů, sdílejí novinky ze světa technologií a mnoho dalšího.
Přes 10 milionů
přihlaste se k odběru sportovních spisovatelů na Zenu, kteří sdílejí sportovní zprávy, užitečné tipy pro zdravý životní styl nebo zajímavosti z biografií sportovců
Přes 20 milionů
sledovat gastro kanály v zenu. Jídlo je jedním z nejoblíbenějších témat na platformě. Foodblogeři nejen sdílejí recepty na vaření, ale také recenzují kavárny a restaurace, mluví o tradicích a zvycích různých zemí
Přes 7 milionů
pravidelně hledejte stylové tipy a užitečné životní triky pro péči o sebe, sledujte tutoriály líčení a seznamte se s nejnovějšími módními trendy od zenových autorů
Přes 6,6 milionů
přihlášeni k odběru cestovatelských kanálů v zenu, které sdílejí recenze atrakcí, jejich dojmy, doporučení pro výběr tras a další inspirativní cestovatelský obsah
12M
studijní obsah v zenu od odborníků, kteří mluví o fascinujících vědeckých teoriích a objevech, inovativních technologiích a úžasných experimentech
4M
mají zájem o recenze představení, reportáže z výstav, dozvědět se nové věci o umělcích nebo sledovat tvorbu svých oblíbených autorů v zenu
9M
neustále se zajímají o to, jak vybrat auto, skútr nebo třeba loď, zajímají se o osobní zkušenosti a životní hacky pro provozování osobní dopravy od autorů Zen
Jak vytvořit kanál
Buď sám sebou
nebo zkusit něco nového
vytvářet obsah ve svém stylu – a v jakémkoli formátu
Odbornost, kvalita, upřímnost a jedinečný styl jsou klíčem k srdci publika. My v Zen podporujeme ty nejodvážnější experimenty. K tomu máte ve svém inventáři různé formáty – namíchejte si je podle svého vkusu: krátká vertikální videa, články s ilustracemi, horizontální videa.
Spolupracovat
se Zenem
účastnit se pravidelných projektů platformy
Zen neustále podporuje komunitu autorů soutěžemi, akcemi a speciálními projekty. Můžete se jich také zúčastnit spolu s dalšími autory, získat skvělé zkušenosti a rozšířit publikum svého kanálu. Aktuální aktivity můžete sledovat na kanálu „Zen pro autory“.
Zpeněžit
obsah
připojit monetizaci nebo dělat nativní reklamu
Existují dva způsoby, jak zpeněžit kanál v Zen:
Automatická monetizace – přerozdělení výnosů ze Zen reklamy mezi autory v závislosti na zobrazení obsahu v konkrétním kanálu. Více o monetizaci naleznete zde.
Nativní reklama – budete moci přímo spolupracovat s inzerenty a přilákat velké značky, když váš kanál získá velké a loajální publikum. Další tipy k nativní integraci naleznete zde.