apple tvNovinky

Apple přidá reklamu do standardních aplikací pro iOS. stejně jako xiaomi

Apple přidá reklamu do standardních aplikací pro iOS. stejně jako xiaomi

Zůstaňte v obraze s nejnovějšími zprávami ze světa gadgetů a technologií

iGuides pro chytré telefony Apple

Reklamy se zobrazí na zamykací obrazovce iOS 16. Tohle si nedovolí ani Xiaomi

Alexander

Alexander Kuzněcov – 6. července 2022, 15:40

Podle TechCrunch se Glance chystá spustit službu, která umožní inzerentům zobrazovat reklamy ve widgetech na zamykací obrazovce jablečných smartphonů. Podpora widgetů se na iPhonu objeví po instalaci iOS 16 (beta verze této aktualizace je již k dispozici a bude vydána na podzim).

Glance je americká divize indické společnosti InMobi Group, jejímž jedním z investorů je Google. InMobi Group již spolupracuje s inzerenty na poskytování reklamy přibližně 400 milionům smartphonů Android. V průměru každý uživatel zhlédne jeho reklamy 65krát denně.

Glance reklama se přizpůsobuje zájmům uživatele a maskuje se jako užitečné informace s doporučeními na hry, cestování, sport, akce a další věci, nebo prostě obsahuje vzdělávací a zábavný obsah. Hlavní strategií Glance je, že nemusíte čekat, až uživatel začne něco hledat, můžete ho předběhnout a předvídat, co by pro něj mohlo být zajímavé.

Glance pravděpodobně nebude jedinou společností, která zavede reklamu do widgetů na iOS 16. Určitě se najdou další, kteří chtějí vstoupit na tak vysoce ziskový trh. V tom jim ale může překážet Apple, který pravděpodobně nebude rád, že uživatelům jeho chytrých telefonů posílá reklama přímo na zamykací obrazovku. Xiaomi je často obviňováno z agresivního umisťování reklamy, ale bannery vkládá pouze do značkových a obslužných aplikací, aniž by se dotklo zamykací obrazovky.

Zajímavé:
Kolik akcií jablek roste v září.

Apple přidá reklamu do standardních aplikací pro iOS. Stejně jako Xiaomi

Pravděpodobně si nepamatujete, jak před pár lety kvůli tomu vypukl mezi vývojáři velký skandál iOS 14. V této verzi operačního systému Apple zakázal aplikacím shromažďovat data o uživatelích bez jejich vědomí, čímž nutil tvůrce softwaru z App Store žádat o povolení ke sledování. Autoři a vydavatelé aplikací vynaložili velké úsilí, aby ji získali. Vystrašili nás, že se svobodný software stane placeným, a sbírali petice proti nové iniciativě a dokonce vyhrožovali žalobou na Apple. Cupertino ale neustoupilo a teprve teď se ukázalo, že cílem společnosti není chránit nás, ale hloupě vydělat více peněz.

Apple přidá reklamu do standardních aplikací pro iOS. Stejně jako Xiaomi. Brzy bude v iOS výrazně více reklamy. Fotografie.

Brzy bude v iOS výrazně více reklamy

Podle Bloombergu Apple plánuje seznam reklama ve standardních aplikacích na iOS. Jestliže dříve to bylo pouze v App Store, kde společnost propagovala různé aplikace za peníze, nyní Cupertino očekává, že tuto praxi začne uplatňovat více a připojí k tomu svůj vlastní software.

Reklama v aplikacích na iOS

Reklama v aplikacích na iOS. V současné době je reklama dostupná pouze v App Store. Fotografie.

V současné době je reklama dostupná pouze v App Store

V současné době Apple zvažuje zobrazování reklam alespoň ve třech aplikacích:

Obchodníci společnosti věří, že tyto služby poskytnou největší návratnost reklamy. Největší naděje se přitom vkládají do Apple Maps, protože jejich prostřednictvím můžete propagovat širokou škálu různých provozoven, akcí, obchodů atp.

Apple se vážně pustil do integrace reklamy do svých služeb, a tak začal používat speciální techniku ​​pro vydávání propagovaných produktů na základě vyhledávacích dotazů. Nyní funguje pouze v App Store, ale svůj potenciál bude moci odhalit nejširší karty. Například pro dotazy „obchod s potravinami“, „restaurace“, „rozvoz jídla“ nebo řekněme „autoservis“ Apple Maps zobrazí nejprve ty propagované a teprve poté relevantní a blízké.

Zajímavé:
Kde je nejlepší místo pro nákup jablečného vybavení.

❗️ PŘIHLÁSTE SE K ODBĚRU NAŠEHO YANDEX.ZEN A PŘEČTĚTE SI EXKLUZIVNÍ ČLÁNKY, KTERÉ NEJSOU PUBLIKOVANÉ NA STRÁNCE

Funguje to podobným způsobem Google reklama. Vyhledávací gigant umisťuje karty s propagovanými podniky nad relevantní a vybírá peníze za počet zobrazení. A jelikož jsou někdy inzeráty i zvýrazněny, pravděpodobnost, že si je uživatel vybere, i když se propagovaná provozovna nachází dále, je mnohem vyšší.

Apple reklama

Reklamy se objeví také v aplikacích Knihy a Podcasty, ale budou úžeji zacíleny. V Knihách můžete inzerovat pouze knihy a v Podcastech můžete inzerovat pouze podcasty. Může se zdát, že se nejedná o nejoblíbenější produkty, ale kupodivu se těší určité oblibě, a proto by bylo přinejmenším iracionální jejich propagaci za peníze ignorovat.

Apple reklama. Mapy Google mají reklamu již dlouhou dobu. Nyní je řada na Apple. Fotografie.

Mapy Google mají reklamu již dlouhou dobu. Nyní je řada na Apple

Možná se Apple rozhodl začít s nimi, protože propagace knih a podcastů není nejrušivější typ reklamy. Kromě toho má společnost již potřebné algoritmy, které mohou uživatelům doporučit, co se jim líbí. A protože za to dostane i zaplaceno, tak to dopadá velmi dobře.

❗️PŘIPOJTE SE K NÁŠMU CHATU NA TELEGRAMU. TAM ODPOVÍDÁTE NA JAKÉKOLI DOTAZY K iPhonem A DALŠÍM

Časem je Bloomberg přesvědčen, že Apple rozšíří reklamu ještě dál. Jako pilotní projekt firma údajně zvažuje zavedení sponzorovaný plán na Apple TV+. Jeho podstatou je snížení nákladů na předplatné pro koncového uživatele kvůli reklamě, která se bude objevovat v aplikaci a při přehrávání obsahu. Takové tarify už testuje Netflix, Disney Plus a dokonce i ruská služba IVI.

Jak Apple vydělává peníze?

Reklama se může stát jednou z nejvýznamnějších Zdroje příjmů Applu. Samozřejmě ne hned, ale časem jí to umožní výrazně zvýšit zisky. Jednak proto, že existuje obrovský trh, který pokrývá téměř všechny oblasti, což znamená, že po pár letech bude možné vložit reklamu do všech aplikací. A za druhé, Apple ve skutečnosti nemá na svých stránkách žádné konkurenty.

Zajímavé:
Jak se dostat na oficiální web Apple.

Jak Apple vydělává peníze? Apple trvá na tom, že sledování související s reklamou na iOS zakazuje pouze z bezpečnostních důvodů. Fotografie.

Apple trval na tom, že zakazuje sledování na iOS pro reklamní účely pouze z bezpečnostních důvodů

Samotný zákaz sledování zavedený v iOS 14 umožnil Applu kompletní přestavbu reklamní model na iPhone a iPad ve váš prospěch. Společnost upřela vývojářům jejich právo shromažďovat data o uživatelích za účelem vytvoření digitálního portrétu a nabídla jim minimální nástroje pro sledování. Před dvěma lety jsem si myslel, že Cupertino prostě chce přesunout většinu aplikací do modelu placené distribuce, ale měli jiné plány.

❗️ PŘIHLÁSIT SE K ODBĚRU TELEGRAMOVÉHO KANÁLU ALIBABA CHEST. KLUCI ZNÁ POUŽÍVÁNÍ SKVĚLÝCH PRODUKTŮ Z ALIEXPRESS

Konkrétně, aby Apple dostal ostatní hráče na reklamním trhu na iOS do nepříjemné situace, zavedl povinné používání rámce SKAdNetwork. Umožňuje vám sestavit reklamní analýzy bez digitálních portrétů uživatelů. S jeho pomocí můžete sledovat počet kliknutí na bannery, hloubku čtení materiálů, dobu udržení uživatele a na základě toho zhruba vypočítat konverzi.

Zastavte sledování v iOS

Pro Apple, který nikdy nevytvářel digitální portréty, to není žádný velký problém. Ale pro všechny ostatní vývojáře, kteří spolupracovali s reklamními sítěmi, které sbíraly data pro portréty, byl jejich zákaz skutečným šokem. Z velké části kvůli tomu Instagram, nyní zakázaný v Rusku, dokonce vyzval uživatele, aby umožnili alespoň nějaký druh sledování, pokud nechtějí, aby se jejich oblíbená služba stala placenou.

Zákaz sledování v iOS. Apple sám může sledovat akce uživatelů, na rozdíl od všech ostatních. Fotografie.

Apple sám může sledovat akce uživatelů, na rozdíl od všech ostatních.

Upřímně řečeno, Mark Zuckerberg, který tehdy řekl, že Apple se nestará o soukromí uživatelů, ale pouze uvolňuje cestu svým konkurentům, měl pravdu. Další věc je, že zúčtování vůbec neznamenalo, že by se Cupertino nesnažilo uživatele chránit. Ve skutečnosti se to samozřejmě také stalo. Pouze, spíše jako vedlejší účinek, a ne hlavní příčina všeho, co se děje. Kromě toho má Apple stále možnost monitorovat uživatele.

Zajímavé:
Jak zakázat vzhled oken s žádostí o hodnocení aplikace v iOS.

❗️MÁME SKVĚLÝ TELEGRAMOVÝ KANÁL S NOVINKAMI. URČITĚ SE PŘIHLAŠTE, URČITĚ SE VÁM TAM BUDE LÍBIT

Bude to pro nás dobré Reklamy se budou zobrazovat v aplikacích Apple? No, vlastně je nepravděpodobné, že bychom zažili nějaké vážné nepříjemnosti. Cupertino přesto vždy sledovalo elegantní přístup, na rozdíl od Xiaomi, které strká reklamu i do rozhraní. Zbavte se však bannerů aplikace předinstalované na iOS, s největší pravděpodobností neuspějete a musíte to prostě přijmout.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button