Obsah
- 1 Kdo je v Applu zodpovědný za personální výběr?
- 2 SYSTÉM ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VE SPOLEČNOSTI APPLE Text vědeckého článku o oboru „Média (média) a masové komunikace»
- 3 Abstrakt vědeckého článku o masmédiích (médiích) a masových komunikacích, autor vědecké práce – Poluektov D.
- 4 Obdobná témata vědecké práce o masmédiích (médiích) a masových komunikacích, autorem vědecké práce je D. Poluektov.
- 5 SYSTÉM ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VE SPOLEČNOSTI APPLE
- 6 Text výzkumné práce na téma „SYSTÉM ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VE SPOLEČNOSTI APPLE“
Kdo je v Applu zodpovědný za personální výběr?
SYSTÉM ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VE SPOLEČNOSTI APPLE Text vědeckého článku o oboru „Média (média) a masové komunikace»
Abstrakt vědeckého článku o masmédiích (médiích) a masových komunikacích, autor vědecké práce – Poluektov D.
Jaký je proces najímání kandidáta v Apple? Co to znamená být součástí korporace? Na co by se měl zaměstnanec připravit, aby práce nepůsobila jako složitý a neprostupný labyrint?
i Už vás nebaví bannery? Reklamu můžete vždy vypnout.
Obdobná témata vědecké práce o masmédiích (médiích) a masových komunikacích, autorem vědecké práce je D. Poluektov.
Motivační systém v IT firmách: zahraniční a tuzemské zkušenosti
Anglická počítačová terminologie společnosti Apple Inc. : vyhlídky na výzkum
Postoj Steva Jobse k designu: etický aspekt
Analýza klíčových faktorů pro úspěšný branding
Steve Jobs: Magie jako technologie kapitalizace
i Nemůžete najít, co potřebujete? Vyzkoušejte službu výběru literatury.
i Už vás nebaví bannery? Reklamu můžete vždy vypnout.
SYSTÉM ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VE SPOLEČNOSTI APPLE
Jak probíhá proces najímání kandidáta na práci ve společnosti Apple? Co to znamená být součástí korporace? Na co by měl být zaměstnanec připraven, aby mu práce nepřipadala jako složité a neprůchodné bludiště?
Text výzkumné práce na téma „SYSTÉM ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VE SPOLEČNOSTI APPLE“
SYSTÉM ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ V
SYSTÉM ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VE SPOLEČNOSTI APPLE
Poluektov D., student Státní univerzity managementu půdy, Moskva, Rusko
Jaký je proces najímání kandidáta v Apple? Co to znamená být součástí korporace? Na co by se měl zaměstnanec připravit, aby práce nepůsobila jako složitý a neprostupný labyrint?
Jak probíhá proces najímání kandidáta na práci ve společnosti Apple? Co to znamená být součástí korporace? Na co by měl být zaměstnanec připraven, aby mu práce nepřipadala jako složité a neprůchodné bludiště?
Klíčová slova: nábor, maloobchod, firma, zaměstnanci, kandidáti.
Klíčová slova: nábor, maloobchody, společnost, zaměstnanci, kandidáti.
Organizace toku kandidátů (PR HR)
Místo toho, aby Apple utrácel miliony dolarů za budování značky zaměstnavatelů, nechává mluvit svou produktovou značku. Apple na své produktové značce usilovně pracuje a podle žebříčku BrandZ jí patří první místo mezi ostatními světovými značkami. Přestože jsou sdělení produktové značky zaměřena především na zákazníky, sdělení, která kladou důraz na inovace a kreativní myšlení, mají dopad na potenciální kandidáty a zaměstnance. Logika
je jednoduché: pokud firma splní uvedená očekávání od produktů, pak je přirozené očekávat, že se očekávání od práce naplní. Potenciální kandidáti přemýšlejí o skvělých produktech a místech pro práci. Navíc, protože každý mluví o produktech Apple, je přirozené, že se asociace cool přenáší na každého, kdo tam pracuje.
Situaci, kdy zaměstnanci věří, že dělají svou životní práci, nemohou jiné společnosti jednoduše napodobit. Apple získal slávu v tisku jako nejobdivovanější společnost na světě (Google je na druhém místě). To je pro společnost úžasný úspěch. Apple je na prvním místě v osmi z devíti hodnocených kategorií. Těchto osm kategorií zahrnuje faktory: • dojem na potenciální kandidáty; •vedení lidí; •kvalita manažerského týmu;
Pirátská mentalita v Applu se jistě přenáší i do náboru. Apple má dlouhou historii náboru špičkových talentů z jiných firem. Ve skutečnosti by k vytvoření iPodu s největší pravděpodobností nedošlo, kdyby nedošlo k náboru externích talentů ze společností, které nedoceňují hodnotu technologie. Steve Jobs se osobně podílel na náboru těch nejtalentovanějších lidí. Apple má filozofii špičkového hodnocení, jejímž cílem je přilákat ty nejlepší. Jay Elliot, bývalý viceprezident HR, popisuje jeden z klíčových principů Applu: „Vždy . Najměte si ty nejlepší. Specialisté třídy „A“. Jakmile se dostanete dolů do „B“, začnete sjíždět do „C“ a tak dále.“
Snahy přilákat absolventy vysokých škol nejsou zdaleka ojedinělé. Hlavní lekcí tohoto přístupu je, že můžete vytvořit obrovský proud vysoce kvalitních životopisů, pokud se vaše společnost umístí na prvním místě v různých hodnoceních a
potenciální kandidáti pracují na špičkových produktech, o kterých všichni mluví.
V maloobchodním sektoru existují dvě náborové praktiky, které si zaslouží pozornost. První z nich se může jmenovat Genius Bar, pojmenovaný po technické podpoře společnosti Apple. Mnoho maloobchodních kandidátů nebo zaměstnanců Apple je ochotno snášet tvrdou práci maloobchodního prodeje jen proto, aby měli příležitost jednoho dne být certifikováni jako „génius“ (to znamená stát se speciálně vyškolenými zaměstnanci Apple se statusem pomáhat zákazníkům řešit jejich problémy) . Druhou praxí je použití doporučující karty zaměstnance. Posilují celofiremní zaměření na přilákání špičkových talentů mimo společnost, což bylo průkopníkem sám Steve Jobs. Náboráři a zaměstnanci, kteří jsou svědky úžasných služeb nebo služeb, předávají doporučovací karty těm, kteří jim tak dobře sloužili. Na přední straně karty je napsáno: „Vaše služby byly úžasné. Pracuji v Applu a vy jste ten člověk, se kterým bychom si rádi promluvili. Pokud jsi na tomto místě šťastný, nebudu trvat na tom, abys ho opustil. Ale pokud jste připraveni na změnu, zavolejte mi. Tohle by mohl být začátek něčeho důležitého.“
Jméno Applu nenajdete na pracovních stránkách zařazených mezi top společnosti v technologickém sektoru s pracovními inzeráty, ačkoli Google, Microsoft a Intel jsou tam pravidelně zveřejňovány. Kariérní stránka Applu je skromná na informace, ale plná inspirace. Výsledkem je, že potenciální kandidát po prostudování stránek odchází více inspirovaný než s hromadou informací o společnosti.
Existují dvě kategorie inspirativních zpráv, z nichž jedna je o odvaze. První skupina firemních zpráv jasně ukazuje, že Apple je antikorporátní. Ve skutečnosti první titulek, který vidíte, je: práce pro korporaci bez charakteristik korporace. Apple je hrdý, že ne
má nekonečné porady, byrokracii, postavení (privilegia od nadřízených) a požadavky na oblečení.
Místo toho na vás vytrvale buší: vyhněte se „dopadlo to jako obvykle“ („nečekejte, že to bude jako obvykle“). Na webu Applu v sekci kariéra stojí: Zaměstnanci Applu nevytvářejí jen produkty – vytvářejí zázraky, které radikálně mění celá odvětví. Je to rozmanitost lidí a jejich nápadů, co inspiruje inovace ve všem, co děláme, od vzrušujících technologií až po špičkovou péči o životní prostředí. Připojte se k Applu a pomozte nám udělat svět ještě lepším místem. Příjem personálu
Podle několika bývalých i současných zaměstnanců Apple Store je nábor v Apple Store soutěžním procesem, ve kterém uchazeči procházejí minimálně dvěma koly pohovorů. Jsou mu kladeny otázky týkající se jeho vůdčích schopností a schopností řešit problémy a úrovně jeho nadšení pro produkty Apple.
Jakmile jsou zaměstnanci přijati, absolvují rozsáhlé školení na Apple University. Ve třídách nováčci diskutují o principech Apple zákaznických služeb. Na prodejní ploše nováčci stínují své zkušenější kolegy a neodvažují se samostatně komunikovat se zákazníky, dokud nejsou považováni za připravené [pro tuto zodpovědnou misi]. To trvá několik týdnů nebo i déle.
Nováčci si okamžitě uvědomí, že Apple není jako společnosti, pro které dříve pracovali.
Mnoho lidí ji respektuje, ale pokud jste zaměstnanec, nestačí to: musíte se stát vyznavačem kultu Apple a teprve poté vám budou svěřeny důležité informace. Přísně v pondělí, kromě svátků, všechny
Nově přijatí zaměstnanci jsou povinni absolvovat úvodní přednášky. Výuka trvá půl dne a obecně se málo liší od podobných kurzů v jiných společnostech: nový zaměstnanec obdrží nálepku s nápisem o přijetí do společnosti, dotazník a další dokumenty k vyplnění a také T- košile označující aktuální rok – rok najmutí. Těch pár zaměstnanců, kteří přijdou do Applu v důsledku akvizice jejich společností, si rychle uvědomí, že jsou nyní součástí nového týmu.
Lars Albright se stal ředitelem partnerství a aliancí pro iAd (mobilní reklama) poté, co Apple koupil jeho začínající společnost Quattro Wireless. S potěšením popsal, jak byly po dokončení transakce okamžitě převedeny na zcela nové, oslnivě bílé počítače iMac: „Měl pocit, že se odehrává nějaká grandiózní akce a vy jste se jí účastnili.“ Existuje další známka zvláštní pozornosti vůči nováčkům: podle bývalého zaměstnance „v Applu nás zdarma nakrmili jen jednou – první den v práci!“
A přesto má Apple pro nové zaměstnance zachránce. Společnost má osobu, která se neformálně nazývá iBuddy (od kamarád – „kamarád“). Jedná se o kolegu z jiného týmu, který dokáže odpovědět na otázky, které vyvstanou v prvních dnech. Podle vyprávění většiny pracovníků měli možnost komunikovat s „i-buddy“ jednou nebo dvakrát, když jejich práce teprve začínala – pak na taková setkání prostě nebyl čas.
Školení v Apple
Společnost vytvořila vzdělávací instituci Apple University, kde Steve Jobs najal děkana Yale Business School Joela Podoilyho. Ve skupině byli také profesoři managementu a veteráni z Harvardu, kteří prý psali sérii učebnic, které měly zaměstnance připravit na život v Applu poté, co Jobs odešel nebo zemřel. Tyto knihy popisují obchodní strategii a vnitřní politickou kulturu společnosti Apple.
Délka programu je jeden rok a skládá se z několika kurzů vyučovaných učiteli z Yale University, Harvardu, Stanfordu a mnoha dalších slavných amerických vysokých škol.
Školení probíhá přímo v Apple campusu v Cupertinu a učebny jsou dobře vybavené a dokonale usnadňují interakci mezi učitelem a studenty. Chcete-li se zapsat na Apple University, musíte odeslat přihlášku na interním webu společnosti. Všichni zaměstnanci, kteří chtějí studovat, absolvují speciální program, který se jim bude hodit při jejich budoucí práci.
Při hodinách se často probírají situace z historie Applu, které přímo ovlivnily vývoj byznysu společnosti. Jeden ze studentů například řekl, že učitel uvedl příklad související se Stevem Jobsem, když se spoluzakladatel společnosti rozhodl, že iPod a iTunes budou kompatibilní s Windows. Navíc mezi kurzy Apple University existují i samostatné kurzy pro manažery společností, které Apple pohltil.
Zaměstnanci jsou proškoleni v mnoha věcech, které jsou v rámci firmy důležité. Zvláštní místo mezi nimi zaujímá kurz „Komunikace v Apple“. V rámci této disciplíny se zaměstnanci učí sdělovat své myšlenky ostatním zaměstnancům jednoduchým a srozumitelným způsobem, čímž se zjednodušuje interakce mezi lidmi. Během školicího procesu se zaměstnanci společnosti samozřejmě naučí mnoho základních a nevyřčených principů společnosti, jako je design produktu a závazek k jednoduchosti v průběhu času. Jedním z nejviditelnějších příkladů je dálkové ovládání pro Apple TV, které má pouze 3 tlačítka, a možnost dálkového ovládání pro Google TV s 68 tlačítky. Rozdíl je v tom, že designéři Applu nechali jen ta tlačítka, která byla potřeba, a designéři Googlu implementovali vše, co chtěli.
Apple University představuje přední profesory z amerických univerzit, stejně jako další slavné osobnosti, které
mohou sdílet své zkušenosti. Například jedním z nejpozoruhodnějších členů fakulty je Randy Nelson, který byl předtím děkanem Pixar University, než se přestěhoval do Applu.
Nutno podotknout, že Apple University je pro společnost přirozeným personálním zdrojem, který zaměstnancům pravidelně vštěpuje základní principy, na kterých byl Apple postaven a které jsou na jeho produktech jasně vidět. Školení v programu je bohužel dostupné pouze pro zaměstnance Applu, a proto mnoho zajímavých detailů z tréninkového procesu zůstane za dveřmi Apple kampusu v Cupertinu.
S odkazem na data z výzkumu jsem v Apple identifikoval několik základních vlastností a charakteristických pravidel.
Přístupy společnosti k řízení lidských zdrojů jsou odlišné od jiných společností tyto rozdíly jsou následující:
1. do společnosti jsou přijímáni pouze vysoce kvalifikovaní specialisté;
2. přísný konkurenční výběr kandidátů;
3. postupné začleňování do kolektivu;
4. uvedení nových kolegů do tajů firmy;
5. přísný dohled a kázeň;
6. absence firemních nerovností (privilegované vrstvy v hierarchii),
7. nedostatečný přístup k informacím;
8. Ve firmě je silný kult APPLE (její pohled na činnost a život obecně, prosazování firemních hodnot).
To vše a také vysoká míra loajality ke značce přivádí do společnosti stále více nových kandidátů, což má příznivý vliv na rozvoj společnosti.
1. Odkaz: https://www.apple.com/careers/ru/
2. Odkaz: https://www.apple.com/careers/ru/teams/corporate-functions.html
3. Sociální management: Učebnice / Ed. D.V. Hrubý. — M.: JSC „Obchodní škola „Intel-Sintez“, Akademie práce a sociálních vztahů
4. Adam Lashinski. Uvnitř Apple = Uvnitř Apple. – M.: KoLibri, Azbuka-Atticus, 2012.
5. Odkaz: https://www.apple.com/careers/ru/shared-values/chris-m.html
1. Odkaz: https://www.apple.com/careers/ru/
2. Odkaz: https://www.apple.com/careers/ru/teams/corporate-functions.html
3. Sociální management: učebnice / Edited by DV Gross. — M.: CJSC „Obchodní škola „Intel-Synthesis“, Akademie práce a sociálních vztahů
4. Adam Lašinskij. Uvnitř Apple = Uvnitř Apple. — Moskva: KoLibri, ABC-Atticus, 2012.