Obsah
- 1 Jak přidat Apple id do kontaktů
- 2 O starších kontaktech
- 3 Co potřebujete k přidání staršího kontaktu pro vaše Apple ID
- 4 Přidejte ke svému Apple ID starší kontakt
- 5 Na vašem iPhonu, iPadu nebo iPodu touch
- 6 Na vašem počítači Mac
- 7 Pokud jste ve skupině Rodinného sdílení
- 8 Sdílejte přístupový klíč se svým starším kontaktem
- 9 Odebrat starší kontakt
- 10 iOS 15: Jak nastavit kontakt pro obnovení pro váš účet Apple ID
- 11 Kdo by měl být můj kontakt pro obnovení?
- 12 Jak pozvat někoho, aby se stal vaším kontaktem pro obnovení
- 13 Jak pomoci někomu znovu získat přístup ke svému účtu
- 14 Jak se odebrat jako kontakt pro obnovení
Jak přidat Apple id do kontaktů
Starší kontakt je osoba, kterou se rozhodnete mít po vaší smrti přístup k datům na vašem účtu Apple. Přečtěte si o informacích, které jsou sdíleny s vaším starším kontaktem, a o tom, jak přidat jeden nebo více starších kontaktů.
O starších kontaktech
- Přístupový klíč, který vygenerujete, když si je vyberete jako svůj kontakt
- Váš úmrtní list *
Apple kontroluje žádosti ze starších kontaktů a poskytuje jim přístup k datům vašeho účtu Apple až po ověření těchto informací. Když je přístup schválen, váš starší kontakt obdrží speciální Apple ID, které si může nastavit a používat pro přístup k vašemu účtu. Vaše Apple ID a heslo již nebudou fungovat a na všech zařízeních, která používají vaše Apple ID, je zámek aktivace odstraněn.
Váš starší kontakt má přístup k vašim údajům po omezenou dobu – tři roky od schválení první žádosti o starší účet – a poté je účet trvale smazán. Vezměte prosím na vědomí, že pokud máte více než jeden starší kontakt, kterýkoli z nich může po vaší smrti samostatně rozhodovat o datech vašeho účtu, včetně jejich trvalého smazání.
Co potřebujete k přidání staršího kontaktu pro vaše Apple ID
Chcete-li přidat starší kontakt pro své Apple ID, potřebujete:
- Zařízení Apple se systémem iOS 15.2, iPadOS 15.2 nebo macOS Monterey 12.1, ke kterému jste přihlášeni pomocí svého Apple ID.
- Dvoufaktorové ověřování zapnuté pro vaše Apple ID.
- Být starší 13 let. (Tento věk se liší podle země a oblasti.)
Vaším starším kontaktem může být kdokoli, koho chcete. Mohou být jakéhokoli věku a nemusí mít Apple ID ani zařízení Apple. Aby mohli požádat o přístup k vašemu účtu Apple, musí být starší 13 let (věk se liší podle země a oblasti).
Přidejte ke svému Apple ID starší kontakt
V nastavení Apple ID na iPhonu, iPadu, iPodu touch nebo Macu můžete přidat jeden nebo více starších kontaktů. Po přidání nebo odebrání staršího kontaktu pro váš účet obdržíte potvrzení e-mailem.
Na vašem iPhonu, iPadu nebo iPodu touch
- Přejděte do Nastavení a klepněte na své jméno.
- Klepněte na Přihlášení a zabezpečení a poté na Starší kontakt.
- Klepněte na Přidat starší kontakt. Můžete být požádáni o ověření pomocí Face ID, Touch ID nebo hesla vašeho zařízení.
Na vašem počítači Mac
- Vyberte nabídku Apple > Nastavení systému a poté klikněte na Apple ID.
- Klikněte na Přihlášení a zabezpečení a poté na Starší kontakt.
- Klikněte na Přidat starší kontakt. Můžete být požádáni o ověření pomocí Touch ID nebo přihlašovacího hesla pro Mac.
Pokud jste ve skupině Rodinného sdílení
Pokud jste ve skupině Rodinného sdílení, můžete si vybrat člena skupiny. Nebo můžete klepnout nebo kliknout na Vybrat někoho jiného a přidat někoho ze svých Kontaktů pomocí jeho telefonního čísla nebo e-mailové adresy.
Sdílejte přístupový klíč se svým starším kontaktem
Přístupový klíč je nesmírně důležitý – váš Legacy Contact musí mít přístupový klíč i váš úmrtní list, aby mohl požádat o přístup po vaší smrti. Poté budou znovu potřebovat přístupový klíč k nastavení staršího kontaktního Apple ID a přístupu k vašim datům.
- Pokud váš starší kontakt používá zařízení s iOS 15.2, iPadOS 15.2 nebo macOS Monterey 12.1 nebo novějším, můžete je upozornit prostřednictvím Zpráv, když je přidáte, a pokud přijmou, automaticky si uloží kopii přístupového klíče do nastavení svého Apple ID. Pokud vaši žádost o starší kontakt odmítnou, obdržíte oznámení a můžete vybrat někoho jiného.
- Pokud váš starší kontakt používá zařízení Apple se starším softwarem, můžete je požádat o aktualizaci na iOS 15.2, iPadOS 15.2 nebo macOS Monterey 12.1. Poté můžete použít možnost Odeslat zprávu, která jim umožní přijmout a uložit přístupový klíč na jejich zařízení. Nebo si můžete vytisknout a dát jim kopii přístupového klíče.
- Pokud přidáte někoho, kdo nemá zařízení Apple nebo nemá na svém zařízení přístup k nastavení Legacy Contact, budete jim muset dát fyzickou kopii přístupového klíče. Můžete si vytisknout kopii přístupového klíče a předat jim ho, poslat jim PDF nebo snímek obrazovky stránky nebo uložit kopii s dokumenty o plánování nemovitosti.
Poznámka: Pokud ke sdílení přístupového klíče používáte Odeslat zprávu, je vhodné potvrdit, že jej váš starší kontakt obdržel. Ať už sdílíte přístupový klíč, můžete si také chtít vytisknout a uložit kopii jeho přístupového klíče s dokumenty plánování nemovitosti.
Odebrat starší kontakt
V nastavení Apple ID můžete někoho jako starší kontakt kdykoli odebrat.
- Na iPhonu, iPadu nebo iPodu touch přejděte do Nastavení > [vaše jméno] > Přihlášení a zabezpečení.
- Na Macu vyberte nabídku Apple > Nastavení systému, poté klikněte na Apple ID a vyberte Přihlášení a zabezpečení.
V části Nastavení starších kontaktů vyberte jméno kontaktu a zobrazí se další možnosti.
Klepnutím nebo kliknutím na Odebrat kontakt je odeberete jako starší kontakt. Nedostanou oznámení o vašem rozhodnutí, ale vy se neobjevíte v jejich seznamu starších kontaktů, pokud mají zařízení Apple, které toto nastavení zahrnuje. Přístupový klíč, který obdrželi, když jste je přidali, již nebude fungovat.
* Požadavky na dokumentaci se mohou lišit podle země nebo oblasti. Například v Japonsku potřebujete místo úmrtního listu rodinný list s uvedením úmrtí majitele účtu.
Informace o produktech, které nevyrábí společnost Apple, nebo nezávislých webových stránkách, které společnost Apple nekontroluje ani netestuje, jsou poskytovány bez doporučení nebo schválení. Apple nepřebírá žádnou odpovědnost s ohledem na výběr, výkon nebo používání webových stránek nebo produktů třetích stran. Společnost Apple neposkytuje žádná prohlášení týkající se přesnosti nebo spolehlivosti webových stránek třetích stran. Další informace vám poskytne prodejce.
iOS 15: Jak nastavit kontakt pro obnovení pro váš účet Apple ID
Ztráta hesla k Apple ID může znepříjemnit váš digitální život, protože může způsobit ztrátu přístupu k účtu, který používáte ke správě zařízení Apple, nebudete moci přistupovat k datům na iCloudu a spravovat předplatné aplikací a služeb.
V tomto případě vám Apple nemůže jednoduše resetovat heslo, zvláště pokud máte povolenou dvoufaktorovou autentizaci. Jedním z alternativních řešení je nastavení obnovení, ale v takových případech nemůžete změnit heslo, pokud nemáte důvěryhodné druhé zařízení a také klíč pro obnovení. Aby to bylo jednodušší, Apple v iOS 15 umožňuje nastavit kontakt pro obnovení účtu, který vám pomůže mít vždy přístup ke svému účtu, i když zapomenete své Apple ID nebo heslo zařízení. Váš kontakt pro obnovení je někdo, kdo může ověřit vaši identitu a pomoci vám znovu získat přístup k vašemu účtu a všem vašim datům, pokud budete někdy pozastaveni.
Kdo by měl být můj kontakt pro obnovení?
Vaším kontaktem pro obnovení by měl být někdo, koho znáte a důvěřujete mu, například člen rodiny nebo blízký přítel. Budou potřebovat vlastní iOS zařízení se systémem iOS 15 nebo iPadOS 15 nebo novějším a musí být starší 13 let. Budou také potřebovat povolenou dvoufaktorovou autentizaci pro svůj vlastní účet a heslo nastavené na jejich zařízení.
Jak pozvat někoho, aby se stal vaším kontaktem pro obnovení
- Otevřete na svém zařízení iOS aplikaci Nastavení a klepněte na banner „Apple ID“ v horní části hlavní nabídky.
- Klepněte na Heslo a zabezpečení.
- Klepněte na Obnovení účtu.
- V části Pomoc při obnovení klikněte na Přidat kontakt pro obnovení.
Nezapomeňte uložit telefonní číslo dané osoby, abyste ji mohli kontaktovat, pokud budete potřebovat pomoc s obnovením účtu.
Jak pomoci někomu znovu získat přístup ke svému účtu
Pokud jste někým určeným kontaktem pro obnovení, zde je návod, jak mu můžete pomoci. Nejprve budou muset ověřit některé informace o svém účtu „Apple ID“ a poté vás budou kontaktovat telefonicky nebo osobně. Následující kroky ukazují, jak se chystáte vygenerovat a sdílet kód pro obnovení, který pak mohou zadat do svého zařízení.
- Otevřete na svém zařízení iOS aplikaci Nastavení a klepněte na banner „Apple ID“ v horní části hlavní nabídky.
- Klikněte na Heslo a zabezpečení -> Obnovení účtu.
- Klepněte na jméno kontaktu a potom klepněte na Získat kód pro obnovení.
- Až bude váš přítel připraven, přečtěte mu obnovovací kód. Jakmile jej zadají na svém zařízení, mohou si resetovat heslo a znovu získat přístup ke svému účtu Apple.
Jak se odebrat jako kontakt pro obnovení
Pokud již nechcete být vaším kontaktem pro obnovení, postupujte na svém iOS zařízení podle těchto kroků.
- Otevřete na svém zařízení iOS aplikaci Nastavení a klepněte na banner „Apple ID“ v horní části hlavní nabídky.
- Klikněte na Heslo a zabezpečení -> Obnovení účtu.
- V části Obnovení účtu pro klikněte na jméno osoby.
- Klepněte na Smazat kontakt.
Po dokončení těchto kroků kontakt automaticky obdrží zprávu, že již nejste kontaktem pro obnovení účtu.
Poznámka. Chcete-li nastavit obnovení kontaktů, všechna zařízení iOS spojená s vaším účtem musí být aktualizována na „iOS 15“ nebo „iPadOS 15“ nebo novější. Apple Watch musí být aktualizovány na watchOS 8 nebo novější. Obnovu kontaktů nebudete moci používat, dokud neaktualizujete všechna svá zařízení nebo je neodeberete z účtu Apple ID.