Obsah
- 1 Jak odpojit Apple Pay
- 2 Správa karet připojených k Apple Pay
- 3 Změňte výchozí mapu na iPhonu nebo iPadu
- 4 Změňte platební údaje na Macu pomocí Touch ID
- 5 Jak odebrat kartu z Apple Pay
- 6 Odebrání karty z Macu s Touch ID
- 7 Správa věrnostních karet v Apple Pay
- 8 Jak odebrat kartu z Apple Pay?
- 9 Proč vyjmout kartu ze systému?
- 10 Jak odpojit kartu od Apple Pay
- 11 Odebrání přes Apple ID
- 12 Odinstalujte přes iTunes
- 13 Odinstalovat přes Safari
- 14 Smazat pomocí aplikace Peněženka
- 15 Změna výchozí karty
- 16 Pomoc v případě ztráty nebo odcizení zařízení
- 17 Závěr
Jak odpojit Apple Pay
Od roku 2014 mají uživatelé přístup k mobilnímu platebnímu systému a elektronické peněžence Apple Pay. Díky tomu můžete nakupovat podle principu „blízkokontaktní komunikace“. Jak odebrat kartu z Apple Pay bude probráno níže.
04.11.20. 08.09.21. 1.7, aktualizováno 0. XNUMX. XNUMX —> XNUMX XNUMX XNUMX Sdílet
Irina Kalimulina Odbornice na finanční služby
O autorovi
Vysokoškolské vzdělání na International East European University ve směru „Bankovnictví“. S vyznamenáním promoval na Ruském ekonomickém institutu pojmenovaném po G.V. Plechanov se zaměřením na finance a úvěr. Deset let zkušeností v předních ruských bankách: Alfa-Bank, Renaissance Credit, Home Credit Bank, Delta Credit, ATB, Svyaznoy (uzavřeno). Je analytikem a expertem služby Brobank na bankovnictví a finanční stabilitu. rusanova@brobank.ru Otevřít profil
Správa karet připojených k Apple Pay
Služba Brobank.ru vám připomíná, že informace o platbě odrážené ve vestavěné aplikaci Peněženka se v případě potřeby upravují. Bankovní karty jsou spravovány různými způsoby: vše závisí na zařízení, na kterém je systém Apple Pay používán.
Rozdíl spočívá v posloupnosti akcí. Na iPhonu nebo iPadu se karty mažou podle jednoho principu na modelech počítačů Mac s Touch ID, je to jiné. Z tohoto důvodu bude proces smazání nebo změny bankovní karty zvažován pro každé zařízení Apple zvlášť.
Změňte výchozí mapu na iPhonu nebo iPadu
První karta přidaná do aplikace Peněženka je ve výchozím nastavení primární kartou, ze které se budou platit nákupy. V tomto případě můžete přidat několik karet současně a poté z nich vybrat tu hlavní.
Pokud je k vaší peněžence připojeno více než jedna bankovní karta, můžete vybrat nebo nahradit hlavní účet následovně:
- Jdi do nastavení“.
- Otevřete sekci „Wallet and Apple Pay“.
- Vyberte „Výchozí možnosti platby“.
Poté byste měli nakonfigurovat možnost „Výchozí mapa“. První účet v seznamu se automaticky stává hlavním účtem při nákupu. U nejnovějších modelů iPhone je změna platebních údajů jednodušší. Jednoduše otevřete aplikaci Wallet, vyberte a podržte kartu, kterou chcete, a přetáhněte ji na začátek seznamu. V programu Apple Watch se změna účtu provádí stejným způsobem.
Změňte platební údaje na Macu pomocí Touch ID
Změna hlavní bankovní karty je dostupná v nastavení systému. V sekci „Wallet and Apple Pay“ je vybrána výchozí karta, kterou bude uživatel platit za nákupy. Pokud neexistují žádné další účty, pak se jediný plast stane hlavním automaticky, bez ručního nastavení.
Pomocí všech popsaných metod můžete provádět změny dalších informací: adresa, telefonní číslo, e-mail, parametry doručení. Po provedení změn je nutné nové informace uložit.
Jak odebrat kartu z Apple Pay
Uživatelé mají také možnost odebrat kartu z Apple Pay. Po smazání lze účet přidat (obnovit) do systému.
- Přejděte do nastavení – na zařízeních iPhone nebo iPad.
- Otevřete sekci pomocí Wallet a Apple Pay.
- Vyberte kartu, kterou chcete smazat.
- Přejděte do dolní části obrazovky a použijte odkaz „Smazat kartu“.
Možnost odstranění je k dispozici v Peněžence. Chcete-li to provést, budete muset přejít do nastavení účtu, otevřít nabídku deaktivace a potvrdit smazání. Tato možnost je dostupná majitelům nejnovějších modelů iPhone.
Odebrání karty z Macu s Touch ID
Tato možnost je dostupná v nastavení systému. Musíte jít do sekce s Wallet a Apple Pay, otevřít nabídku karty, kterou chcete smazat, kliknout na znaménko mínus (-). Po deaktivaci je účet se všemi souvisejícími platebními údaji smazán.
Před odebráním karty z Apple Pay je dobré zkontrolovat své aktuální předplatné. Pokud je smazán účet, který má placené předplatné, všechna data jsou současně vymazána ze systému. V případě potřeby lze všechna potřebná předplatná převést na jiný účet.
Správa věrnostních karet v Apple Pay
Do peněženky Apple Pay lze přidat věrnostní karty a karty značkových obchodů. Pomocí parametru „Automatický výběr“ systém takové karty nabízí k platbě při nákupu v příslušném obchodě. Faktura vystavená jako hlavní je v tomto případě neplatná.
- Otevřete program Peněženka.
- Vyberte obchod nebo bonusovou kartu.
- Přejděte do nastavení vybraného parametru.
- Zakažte/povolte možnost „Automatický výběr“.
Uživatel tedy nastaví požadovanou kartu jako hlavní účet, místo aby ve výchozím nastavení používal značkovou kartu obchodu. Předchozí nastavení lze obnovit stejným postupem.
- Oficiální web zákaznické podpory společnosti Apple – odkaz.
Jak odebrat kartu z Apple Pay?
Přestože na rozhraní IOS pracují nejlepší mozky planety, majitelé jablečných zařízení mají často potíže s uživatelským nastavením. Jedním z těchto problémů je nutnost odebrat kartu z Apple Pay. Funkce je skryta hluboko v nastavení a ne vždy je možné na ni přijít sami. Níže se podíváme, jak to provést.
Proč vyjmout kartu ze systému?
Na rozdíl od Samsung Pay umožňuje Apple uživatelům propojit pouze 8 platebních nástrojů na ID. Pro většinu lidí je tato částka dostačující, takže kartu musíte odpojit hlavně kvůli:
- její ztráty;
- uzavření účtu;
- změny v množství služby;
- převod do jiné banky;
- potřeba přidat další potřebné;
- Krádež nebo ztráta iPhone.
Také někdy dojde k selhání služby, aby se chyba opravila, vývojáři doporučují odpojit platební nástroje a znovu je přidat.
Jak odpojit kartu od Apple Pay
Pro odpojení platebního nástroje od telefonu můžete využít několik možností – prostřednictvím Apple ID, iTunes, Safari nebo prohlížeče Wallet. Odstranění pomocí jedné metody je často neúplné. Po odpojení v prohlížeči zůstává v iTunes, proto je pro úplné „čištění“ lepší použít několik nástrojů.
Odebrání přes Apple ID
- Klikněte na ikonu „Nastavení“ v telefonu.
- Klikněte na „iTunes Store a App Store“.
- Vyberte pole „Apple ID: ****@gmail.com“.
- V místní nabídce – „Zobrazit Apple ID“.
- Následuje část „Správa platebních metod“.
- Klikněte na ten, který nepotřebujete, přejděte dolů a klikněte na „Odstranit“.
Pokud nebyly online nákupy pomocí karty, nebudou o tom nikde jinde žádné informace.
Odinstalujte přes iTunes
Smazat přes iTunes:
- Přejděte do iTunes a klikněte na „Účet“.
- Následuje položka „Zobrazit“.
- Další je „Spravovat způsoby platby“.
- Na stránce, která se otevře, vyberte ten, který nepotřebujete.
- V dolní části nabídky je tlačítko „Smazat“.
Pokud byla karta použita k platbě za nákupy v App Store, bude ze zařízení vymazána. Totéž můžete provést prostřednictvím iTunes na vašem počítači po přihlášení ke svému účtu.
Odinstalovat přes Safari
Při nakupování online se data automaticky ukládají do prohlížeče Safari. K jejich čištění potřebujete:
- Přejděte do „Nastavení“ svého telefonu.
- Klikněte na sekci „Safari“ a poté na „Automatické vyplňování“.
- Následuje položka „Uložené kreditní karty“. Zde se budete muset přihlásit pomocí otisku prstu (v zařízeních bez otisku zadejte PIN kód).
- Otevře se seznam propojených platebních nástrojů. V horním rohu klikněte na „Změnit“.
- Vyberte ten, který potřebujete, a „Smazat“.
Vrátíte-li se zpět do seznamu, můžete najít jiné platební prostředky, které se dlouho nepoužívaly. Lze je čistit podobným způsobem.
Smazat pomocí aplikace Peněženka
Kde jinde by se měly ukládat platební údaje, když ne v Peněžence? Propojení můžete zrušit prostřednictvím aplikace takto:
- Přihlaste se do aplikace a vyberte kartu.
- Záložka „Informace“.
- „Vyjměte kartu.“
Kupony a vouchery se mažou stejným způsobem. Pouze místo „Informace“ bude v nabídce položka „Upravit“.
Změna výchozí karty
Když začnete používat Apple Pay, první propojenou kartu si systém automaticky zapamatuje jako výchozí platební prostředek a při platbě za nákupy se z ní strhnou peníze. Pokud potřebujete provést jiný platební prostředek jako hlavní, měli byste:
- Přejděte na „Nastavení“ vašeho smartphonu.
- Přejděte do sekce „Wallet and Apple Pay“.
- V dolní části klikněte na „Výchozí možnosti platby“.
- Klikněte na výchozí kartu.
- Vyberte další ze seznamu propojených.
Můžete to provést také prostřednictvím aplikace Peněženka přetažením požadované položky úplně nahoru, čímž se umisťuje na první místo v seznamu. Tím se způsob platby automaticky nastaví jako výchozí.
Pomoc v případě ztráty nebo odcizení zařízení
Dnes je krádež iPhonu téměř bezpředmětná. Je těžké obejít skener otisků prstů. Pokud však dojde ke ztrátě nebo odcizení smartphonu, je lepší hrát na jistotu a smazat svá data. K tomu potřebujete:
- Přístup na icloud.com z jiného telefonu nebo počítače.
- Přihlaste se pomocí Apple ID.
- Další je karta „Najít iPhone“.
- Klikněte na ztracené zařízení.
- Otevřete sekci „Apple Pay“.
- „Smazat“ (toto zablokuje přístup k účtu) nebo „Smazat vše“ (data v zařízení budou zcela vymazána).
Totéž lze provést prostřednictvím aplikace Najít můj telefon. Algoritmus akcí je stejný. Oba způsoby fungují bez ohledu na to, zda je ztracený smartphone připojen k síti, zda je zapnutý nebo vypnutý.
Závěr
Kartu ve svém iPhonu můžete odpojit prostřednictvím nastavení, aplikace Peněženka, iTunes a prohlížeče. Posledně uvedené způsoby jsou relevantní, pokud byl způsob platby použit při online nakupování. U každé metody je hlavní znát své Apple ID. Pokud dojde ke ztrátě nebo odcizení zařízení, můžete důvěrné informace odstranit prostřednictvím aplikace Najít můj telefon nebo webu icloud.com.