Apple idNovinky

CEO Porsche mluví o tom, jak iPhone ovlivnil auta

Generální ředitel Porsche vysvětluje, jak iPhone ovlivnil auta

Vydání iPhonu radikálně změnilo nejedno odvětví. Částečně kvůli tomu se trh chytrých telefonů začal skládat téměř výhradně ze zařízení s dotykovými obrazovkami, kvůli tomu začalo mnoho softwarových vývojářů pro desktopové platformy pracovat na mobilním softwaru a díky tomu se trh s příslušenstvím, který před iPhonem sestával hlavně pouze pouzdra a popruhy na krk, doplněné o všechny druhy objektivů, externí mikrofony, selfie tyče a mnoho dalšího. Netřeba dodávat, že i automobilový průmysl pod vlivem iPhonu začal procházet velmi znatelnými změnami, jak přiznávají i šéfové velkých automobilových koncernů.

Generální ředitel Porsche hovořil o tom, jak iPhone ovlivnil auta. Automobilky volí CarPlay, protože to dává lepší obchodní smysl. Fotografie.

Automobilky volí CarPlay, protože to dává lepší obchodní smysl

Čtěte také: Apple CarPlay dostane nové možnosti

Podle Klause Zellmera, generálního ředitele Porsche North America, drtivá většina majitelů aut této značky používá iPhone. To ukládá výrobci určité povinnosti, říká. To je důvod, proč Porsche integruje Apple CarPlay a Apple Music se svými automobilovými mediálními systémy, ale vyhýbá se platformám, jako je Android Auto, jednoduše proto, že chápe, že nebudou populární. To je zákon trhu, vysvětlil Zellmer: když není poptávka, není ani nabídka.

Proč je CarPlay populárnější než Android Auto

„Proč není Android integrován do našich vozů tak hluboko jako iOS? Pojďme se podívat do USA. Zde 91 % zákazníků Porsche používá zařízení Apple. Jde o jasnou a efektivní investici. Když si vezmeme Čínu, asi 80 % našich kupců aut tam vlastní zařízení Apple. Pokud se však Číňanů zeptáte, jaký bude jejich příští smartphone, až 40 % odpoví, že zvolí zařízení s Androidem. Určitě se tedy budeme vyvíjet tímto směrem, ale ne nyní,“ vysvětlil Zellmer.

Přihlaste se k odběru našeho kanálu na Yandex.Zen. Každý den jsou tam zveřejňovány exkluzivní materiály, které na webu nejsou.

Zajímavé:
Jak zajistit rychlejší zapínání Macu. budete překvapeni, jak snadné to je.

Zellmer připustil, že integrace CarPlay a dalších služeb Apple je z hlediska rozvoje podnikání výhodnější než cokoli jiného. Růst podílu Android Auto se kvůli tomu prakticky zastavil a Google dokonce musel vydat samostatnou aplikaci pro chytré telefony, aby tak mohli ti, kteří chtějí využívat proprietární automobilovou platformu vyhledávacího giganta, i když automobilky nemají zájem ji ovládnout. Navzdory skutečnosti, že samotný Google nazval „Android Auto na telefonu“ dočasné řešení, existuje vysoká pravděpodobnost, že zůstane navždy.

CarPlay je platforma pro každého

Ve skutečnosti je celý tento příběh docela objevný. Ukazuje se, že platforma Android Auto nezajímá nejen výrobce prémiových vozů, ale ani dostupnější segment. Ostatně, i když se Kia, Chevrolet a Chery snaží implementovat CarPlay do svých vozů a považují to za nadějnější řešení než Android Auto, co můžeme říci o německých automobilkách, jejichž zákazníci nemají problémy s nákupem iPhone. Může si za to však sám Google.

Čtěte také: Majitelé iPhonů používají CarPlay častěji

Navzdory skutečnosti, že podíl Androidu na trhu je ve srovnání s iOS skutečně poměrně velký, většina smartphonů se „zeleným robotem“ na palubě běží na zastaralé verzi a Android Auto prostě nepodporuje. Na rozdíl od iPhonů, které dostávají aktualizace softwaru v průměru čtyři až pět let, zůstávají relevantní dvakrát tak dlouho než chytré telefony jejich konkurentů. Není tedy nic neobvyklého, že se automobilky spoléhají na CarPlay, který bude zaručeně populární, a Android Auto ignorují.

Generální ředitel Porsche hovořil o neúspěchu projektu Apple Car

Generální ředitel Porsche hovořil o neúspěchu projektu Apple Car

Zvěsti o možném vývoji samořídícího elektromobilu ze strany Applu pronásledují mnoho automobilek. Podle některých tento nápad vypadá dost futuristicky a vyžaduje zvýšenou pozornost. Jiní, zastupovaní generálním ředitelem Porsche, věří, že „iPhone by měl žít ve vaší kapse, ale v žádném případě na silnici“.

Zajímavé:
Apple varoval před nadměrným používáním funkce EKG v jablečných hodinkách.

V nedávném rozhovoru pro jeden z německých novin Oliver Bloom přiznal, že projekt Apple Car považuje za nestálý a absolutně neživotaschopný. Zejména korporátní pohled, který zastává Porsche, nijak nekoreluje se zaváděním umělé inteligence do aut.

„Jsem si jistý, že myšlenka nahrazení lidského řidiče počítačovou technologií je přinejmenším podivná a s našimi kolegy v obchodě nerezonuje,“ řekl Bloom. „Většina lidí bude samozřejmě chtít řídit Porsche sama.“ Ale samozřejmě podporujeme koncept „čistých“ vozů a od roku 2008 jsme začali vyrábět hybridní motory, které současně běží na palivo i elektřinu.“

Prohlášení o tzv. „čistotě“ vozidel je nepřímým důkazem toho, že následovníci Ferdinanda Porsche vyvíjejí vlastní elektromobil s názvem Mission E. Očekává se, že novinka bude plně elektrifikovaná a bude mít vynikající technické vlastnosti. Vůz tak bude schopen ujet asi 500 km bez dobíjení ve smíšeném jízdním cyklu a zrychlí na stovky za pouhých 3,5 sekundy.

Seznam užitečných témat:

  • datum vydání iphone x
  • Jak změnit přihlášení k Apple ID
  • Jak zkontrolovat stav záruky iPhone

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button